• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej alla kämpare där ute! Hur går det för er? LinneaSvea? Hur har det gått med menopuren?

Själv har jag en liten fråga nu. Om jag hadr ET i torsdags räknas drn dagen som ruvardag 1eller är det fredagen som gör det? Jag minns inte från förra gången Känner inget än i alla fall utom att brösten känns lite svullna, men det kan ju vara av att jag ska ha mensen (Men jag hoppas atr det håller sig lååååångt borta lääääänge nu)

Ha en bra vecka alla! Kram

• Frazze

Börjar känna ömhet i brösten idag, vilket kan ha en naturlig förklaring brukar ha det vid mens. Känner lite ömhet i bebismagetrakten oxå! Jag hoppas att det är för att de el den har fastnat där inne. Jag vågar inte tro att jag ska ha samma tur två ggr i rad!

Grattis kattflickan! 7 st äggblåsor?????!!!!! Helt otroligt bra ju jag hoppas att det blir många fina embryon av det! Kram

• Frazze
    Zwillinge86 skrev 2014-11-10 20:08:44 följande:

Vul visade treskiktad slemhinna på 9mm idag, vilket tydligen var utmärkt. RMC ringer i början på nästa vecka och då ska jag börja med progesteron vaggisar pch sambon börja förbereda sig för spermaprov. ET är preliminärt planerat till slutet av november, om allt nu allt funkar för donatorn. Håller tummarna för att hon får ut massa fina ägg så vi får några till frysen för första gången :)

Åh GRATTIS Zwillinge! Jag blir så glad för din skull och jag hoppas verkligen så innerligt att det aka gå vägen för er denna gången!!!! Hur ligger ditt prolaktinvärde nu då? Har det sänkts till den nivån de ville? Ett JÄTTEMEGADUNDERSTORT LYCKA TILL! Kram
  • Frazze

Ok mer spekulationsfrågor! Jag har ju haft lite värk typ mensvärk i livmodern idag, och idag är ju min egentliga mensdag. Nu blev det ju lite fel i min cykel denna gången för att jag fick ta sprutor längre. Kan detta ha någon betydelse att man kommer fel i sin cykel eller kan värken vara mensvärk och att jag bara inte blöder bara för att jag tar progesteronet? Eller kan det vara för att ett av embryona fäst oxh börjat växa där inne? Denna evigt långa väntan på testdag gör mig galen!!!!!! Torsdag i nästa vecka känns vääääääldigt långt borta :-P

• Frazze
    weeme skrev 2014-11-11 20:17:27 följande:

Grattis till att få se hjärtslag, så skönt!!

Frazze, håller stooora tummen.

Vi övriga, håller andra tummen för oss

Ska på VUL och provsvar i morgon, räknar med depp..

Ok jag håller tummen för er imorgon! Stort lycka till!
  • Frazze

Välkommen till tråden Tellan100, även om det är sorgligt att du ska behöva hamna här!

Jag går i göteborg så jag vet inte hur det funkar alls i Stockholm. Själv gick jag igenom en gynekolog som remissade mig dit, men drt klart jag är fortfarande inne och försöker på mitt 1:a barn. Men det finns säkery någon här som kan hjälpa dig. Lycka till!

Börjar misströsta här Jag tror inte att det tatt sig drnna gången tyvärr Vet inte riktigt varför jag har den känslan. Det är ju en vecka sen imorgon som det var ET. Jag kommer inte ihåg hur det kändes sist efter en vecka. Jag kommer ihåg att jag blev anfådd av att gå upp för trappan, och att jag hade yberont i brösten och metallsmak i munnen, men det var vid slutet innan testdagen. Kan ju kanske komma än. Åh jag hoppas sååååå innerligt!!!!

• Frazze
    Tellan100 skrev 2014-11-12 10:45:04 följande:

Tack Frazze & Hanna8401!

Ja, vi hade den stora turen att få en tjej på "naturlig" väg efter ivfförsök. Hon är nu 5 månader så det känns för tidigt att börja försöka få syskon. Men känner det stora amh-spöket över mig och vet inte hur länge man vågar vänta. Eftersom vi har barn är landstingsvägen stängd, så det får bli privat om vi ska försöka med ivf igen. Det verkar som olika klinker har ganska olika inställning till amh. Cvl i uppsala verkar vara jätte negativa om man läser på deras hemsida. Någon som har erfarenhet av dom eller andra klinker/läkare i sthlmdområdet som är positiva eller negatvia till oss lågamhare?

Jag går ju på Sahlgrenska i göteborg och de är verkligen jättebra och super gulliga. Jag hade ett amh på 0,2 för 1,5 år sen. Nu antar jag att det är helt obefintligt, men de hejjar på en ändå och gör så gott de kan! Mrn jag kan varmt rekomendera dem!
  • Frazze

Ja du LinneaSvea jag vet inte hur det går. Jag bara känner mig nedstämd och ledsen. Jag vet inte om det är för att jag fick typ mensvärk igår när det var min vanliga officiella mensdag. Min cykel är på 24 dagar och det var dag 24 igår. Det har säkert inte lyckats denna gången vi får väl se om jag lyckas få ut några ägg som det blir något av i nästa försök. Känner att jag inte orkar med denna stress och oro så mycket mer!

Jag hoppas att det går bra för dig denna gången!

• Frazze
    Tellan100 skrev 2014-11-12 20:11:14 följande:

En fråga, om ni vill svara, hur många folliklar har ni haft på VUL i en ostimulerad cykel. Jag har alltid haft fler då än vid ivf. Har undrat om jag bara haft our eller protokellet jag fått inte varit det bästa eller om det kanske inte går att få alla att växa? Jag har haft mellan 10-13 vid vanlig gynundersökning men baraa 4 och 5 vid ivf.

Efter min graviditet som tog slut i sommeras så hade jag en follik på var äggstock när de kollade. Men jag vet ju inte hur det funkar efter en graviditet om det är något annorlunda då?
  • Frazze
    Hannah8401 skrev 2014-11-12 09:04:26 följande:

Frazze, det är olika också. Jag vet inte om du varit gravid någon mer gång än med Elly?

Jag hade en del symtom tidigt första gången jag var gravid, andra kom det något runt bim, tredje inget alls, och nu fjärde kom det runt v 7!

Så vi håller tummarna att en eller två av embryona har gosat in sig i din livmoder

Välkommen Tellan. Bor lååångt från sthlm jag också så överlåter frågan till bättre vetande.

Du har ett barn sen innan?

Hej Hannah! Nä jag har aldrig vart gravid innan Elly! Och jag tror inte det jar blivit något denna gången heller tyvärr. Fråga mig inte varför jag tror det, men det är bara en känsla jag har

Kände du vekligen inget alls vid din tredje graviditet? Det kan ju visserligen komma något ännu, men jag föredrar att tänka att det inget blivit så att jag kan vara förberedd på ett minus på stickan. Jag försöker förbereda min man oxå, men han tror att eftersom att vi fick tillbaks två st denna ggn med så kommer det att gå lika bra denna gången. Han säger vad var annars vitsen med att två av tre ägg skulle ta sig? Men jag försöker tala om för han att det som hände förra ggn var en ren lyckoträff och att det verkligen inte händer varje gång. Sen att vi hade världens otur på samma gång hör ju inte hit. I morgon så är det den 14:e Nov och lilla Elly prinsessan var beräknad. Kommer att bli en mycket jobbig dag!!!!!! Tur att jag har jobb at koncentrera mig på imorgon. Kram
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH