• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Gosmos skrev 2015-01-06 19:41:41 följande:

Ja, här är det inte heller muntert. Verkar inte få ägglossning denna månad, första gången utan. Äggen är väl slut nu.

Vad gör du för att muntra upp dig? Jag försöker vara upptagen med annat.

Jag försöker bara släppa ut det! Min man är heeeelt fantastisk och det hjälper mycket. Jag brukar få en sån här dag och sen går det bättre. Det är precis som att man vaknar med det och dagen efter så mår man bättre. Men det är tufft när man är nere

Om du inte har ägglossning borde din gynekolog skriva ut pergotime till dig!

Jag ska in och kolla upp allt nu efter mensen, livmodern som jag har/hade ett veck i. Jag ska ta alla prover under solen även det som visar om jag fortfarande ägglossar. Annars så SKA jag ha pergotime!
  • Frazze
    Gosmos skrev 2015-01-06 21:45:54 följande:

Ja, det är nog rätt att tillåta sig att vara arg. Bra val av make! Jag brukar ha världens stöd. Idag blev det inte så bra dock då mannen har lika dålig dag samma dag :( men vi kämpar vidare.

Har alltid fått ägglossning förut så jag har aldrig behövt be om medicin. Som tur är ska vi till läkare i morgon! Hon ska bedöma hur och om vi ska göra ivf (en klinik som samarbetar med Linnékliniken i Uppsala) . Hoppas hon säger: "Nu med en gång, det ser jättebra ut". Det vore ju lite av en dröm.

Jag tror att med din låga ålder och med ditt låga amh att det i te aka vara några problem! Annars så kan man göra ivf billigare utomlands.Tydligen så har de bättre grejer på kliniken i Riga än vad de har här i Sverige. Inte så förvånande med tanke på hur lite pengar som det satsas på vården i Sverige idag. Men du behöver nog inte oroa dig alls fixar jag inte att bli gravid på mitt sista försök nu i vår så fortsätter vi med ivf el ÄD utomlands. Om de inte går med på att fortsätta prova här i sverige då!
  • Frazze

Ja Weeme! Ibland känns det som att "Varför försöker jag ens?????" Inväntar mens imorgon el lördag! Har ju använt lutinus denna gången så den blir kanske något sen, vem vet? Vissa dagar tycke jag att jag har graviditetstecken och sen slår jag mig själv för jag vet att det inte är så! Det molar lite nu och då är det väl på g! Men nu lägger jag ner allt och väntar på ivf istället.

• Frazze
    karro 2014 skrev 2015-01-08 11:28:44 följande:

Håller tummarna för dig<3

Har du inte testat än??

Nä det är ingen ide att testa! Jag kände graviditets symptom i början men sen försvann det helt. Nu känns det som att mensen ska börja vilken minut som helst! Och skulle det vara så att mensen inte skulle dyka upp så får jag väl testa då! Men det är inget jag tror kommer hända tyvärr :'(
  • Frazze
    LinneaSvea skrev 2015-01-08 11:42:54 följande:

Det är bra Frazze, testa inte i onödan. Jag gick och köpte gravtest när min mens var typ någon dag sen men sen kom den med buller och bång. Tror det var lutinusets fel... Hoppas verkligen du blir galet positivt överraskad denna månaden Jag håller tummarna för dig, det vet du!!!!

Tack LinneaSvea! Ja det brukar verkligen vara så varje jä**a förbannade gång! Mensen är en dag sen och jag måste givetvis testa, sen kommer den alltid dagen efter eller senare samma dag på kvällen där! Så denna gången skiter jag fullständigt i det! Jag känner i hela kroppen att den är på g så det är bara onödiga pengar att slänga ut! Nu ska jag lugna mig och koncentrera mig på att äta rätt. Ska börja med glutenfri kost för att se om jag kan få ordning på magen någon gång. Synd att din mens var tvungen att komma denna månaden då fet tumme ner för det!!!!! Hur går det för dig annars? Deppig så klart kan jag tänka mig! Har själv haft flera dagar av depp det senaste! Men det är bara att bita ihop nu och se frammåt. Stor kram till dig!
  • Frazze
    karro 2014 skrev 2015-01-08 12:11:28 följande:

Säg inte de...jag tvivlade jag med men de var visst ett litet plus som dök upp=) (jag testade ju väldigt tidigt, men ändå) Håller alla tummar o tår för dig=)))

Tack Karro! Som sagt vissa stunder så tycker man att jo men kanske, jag är lite svullen där nere över magen vilket jag inte brukar vara innan mens. Sen så är jag ybertrött och har ett hiskeligt humör och så har jag idag en släng av huvudvärk.

Men så börjar det värka lite i livmodern och kännas precis som innan mens och så tappar man allt hopp och blir deppig igen. Jag tänker att varför skulle det ha tatt sig denna gången när det aldrig gjort det förut??? Men det återstår att se om mensen kommer el inte. Kram
  • Frazze

Hej livit! Hur går det för dig? Din kille har inte ändrat sig angående äd??? Tänker på dig ibland! Kram

• Frazze
    Kattflickan skrev 2015-01-08 20:23:33 följande:

Frazze: Den här graviditeten har känts helt annorlunda mot förra. Jag hade mycket mensvärk i början. Helt vanlig mensvärk. Förra graviditeten drog det bara i ligamenten.

Imorgon går jag in i vecka 11, 10+0. Känner mig jättetrött och är också förkyld.

Hej Kattflickan! Ja jag har reagerat väldigt annorlunda på lutinus denna gången mot förra. Förra gången kom det ut som lite halvsmält griffelkrita, denna gången mer som vanlig flytning. Jag hade lite mol i magen dag äl+6 -7 men sen har jag inget känt förrän nu när jag ska ha mensen. Är ju visserligen trött och har huvudvärk men inger som känns som att det skulle bero på graviditet. Nu är tyvärr mina lutinus slut så nu återstår det att se vad som händer. Skulle det mot all förmodan vara ett efterlängtat plus så vet jag nog inte vad jag tar mig till så lycklig som jag skulle bli! Men jag för söker att tänka så negativt som möjligt för att slippa bli så besviken. Jag har redan gått igenom deppstadiet för denna omgången så jag är ok med mens nu. Kram
  • Frazze
    Gosmos skrev 2015-01-09 16:39:41 följande:

Vad är lutinus?

Lutinus är progesteronvagiatorer. Jag fick dem vid andra ivf försöket. Vid första ivf försöket så fick jag andra som hette Mic och de gillade jag mycket bättre men de tillverkas inte längre tyvärr
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH