• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Gosmos skrev 2015-02-21 19:37:53 följande:

Alla erfarna, jag behöver hjälp!

Satte in embryo i torsdags och har både på fredag och lördag lyckats få lutinus att liksom åka ut. Jag känner att vi behöver all hormonell hjälp vi kan få och vill inte gå miste om minsta lilla. Den är helt upplöst och kan alltså inte sättas tillbaka.

Någon som varit med om samma?

På fass står att vi inte ska dubbla dosen om den är glömd och nu är den ju inte glömd utan förstörd.

På fass står även att man ska börja med lutinus efter äp. Vi fick instruktioner om att börja i torsdags kväll. Hur har ni andra gjort?

Är ju oroligare än någonsin nu.

För mig talade de om att mycket kommet att komma ut, kan se ut som nästan allt. Men kroppen tar ändå till sig det som den behöver. Jag har kommit på att om man spolar drn väldigt snabbt under varmt vatten innan man för in den så löses den upp bättre. Försök att lägga den lite åt sidan av livmodern. Men jag tror inte du behöver vara orolig, det är alltid lite som blir kvar där inne. Håller tummarna för dig
  • Frazze

Jag fick börja direkt efter äp! Stoppade in en direkt när jag hade vilat färdigt och ätit min macka

• Frazze

Hur går det för dig Gosmos? Är det en vecka sen insättning nu? Hoppas att du börjar känna av lite symptom snart

• Frazze

Ja fy vilken ångest! Tilla man får det där plusset på stickan så är man helt hispig! Och sen när man fått plusset så blir man ännu hispigare tyvärr, för då börjar analyseringen av minsta grej. Men det går nog bra ska du se Det blir nog en liten mini Gosmos i November. En liten mysmys Lycka till Kram

• Frazze

Och så var det dags för mens igen då! Men då är jag EN mens närmare spraystart!!!!! Efter nästa mens så är det äntligen dags. Inte för att jag längtar efter att nedreglera men efter en möjlig graviditet.

Hur går det för er andra?

• Frazze

Åh fyyyyy för den där väntan? Men har du inga känningar alls? Inga ömma bröst? Ingen metallsmak i munnen? Molvärk i magen? Något som tyder på graviditet? När jag blev gravid så kände jag ju att något var väldigt annorlunda mot när jag väntade mens.

• Frazze

Åh vad irriterande då!!!!! När får du testa? Vågar du testa någon dag innan? Jag håller tummarna för dig!!! Själv har jag tränat som en tok och hållt hyfsad diet så jag har gått ner 3kg på snart 4veckor. Jag är så taggad så det finns inte. Nu så ska här brännas bukfett och allt annat fett oxå.

• Frazze

Jag lyckades ju första gången även om hon dog i min mage sen i v 24. Men det tog sig direkt!

Nu tänkte jag att om jag går ner i fett, fick nämligen reda på att min metaboliska ålder är 50!!!!!! Vem på 50år har bra ägg och blir gravid liksom?????

Jo om jag går ner i fett så kanske kvalitén förbättras något? Vem vet det kan ju inte skada i alla fall! Jag har typ 5 veckor kvar till spray start så jag kan köra på ett tag till. Man vet ju inte hur man reagerar på sprayen, men om man är mer fit och lättare så kanske man klarar av det bättre på något sätt?!

Jag hoppas att du är gravid nu, håller tummar och tår för det! Kram

• Frazze

Åh det låter lovande Zasu! Då är det bara att hålla tummarna för dig oxå! Ni ser till att bli på tjocken numedans jag försöker mitt yttersta att bli smal. Men sen vill jag oxå bli rund om magen. Bara runt 40 dagar kvar till spray start!

• Frazze
    Gosmos skrev 2015-03-02 17:03:20 följande:
    Det är klart att kroppen mår bäst om man är i fysisk form men jag är stark och har kondition så jag känner att vikten kan jag ta tag i när jag är färdig med barn. Nu har man ju alldeles för mycket att tänka på för att orka med någon diet, inte är det bra heller. Jag drog ner på snabba kolhydrater och var försiktig med socker inför äggplocket och det hände inget på vågen. Dock fick jag ju många äggblåsor!

Att man kan göra något är en stor tröst, det är så mycket vi inte kan påverka och tror jag att broccolimos är bättre än potatismos så får det ju mig att må bättre för stunden om jag väljer det ;)

Jag försöker oxå att dra ner på socker och annat onyttigt jag, men jag äter som vanligt bara mindre portioner. Sen har jag ju satt igång och träna en hel del vilket är bra för mig eftersom att jag haft diskbråck. Jag klarade mig ju väldigt otränad upp till 6:e månaden i graviditeten men längre vet jag ju inte hur det hade gått med ryggen. Men annars så är ju drömmen att komma ner till i alla fall min egen ålder i den metaboliska åldern. Det lär nog ta ett tag, men jag vill ner några år innan jag sätter igång. En 44-46 åring har nog lättare att bli gravid än en 50 åring. 37 hade ju givetvis vart det bästa därför kör jag på som en dåre nu. Jag ska be att de väger in mig på gymmet innan jag börjar min ivf om lite mer än en månad så får jag se vart jag kommit

Vilken dag är testdag förresten?
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH