Gosmos skrev 2015-03-02 17:03:20 följande:
Det är klart att kroppen mår bäst om man är i fysisk form men jag är stark och har kondition så jag känner att vikten kan jag ta tag i när jag är färdig med barn. Nu har man ju alldeles för mycket att tänka på för att orka med någon diet, inte är det bra heller. Jag drog ner på snabba kolhydrater och var försiktig med socker inför äggplocket och det hände inget på vågen. Dock fick jag ju många äggblåsor!
Att man kan göra något är en stor tröst, det är så mycket vi inte kan påverka och tror jag att broccolimos är bättre än potatismos så får det ju mig att må bättre för stunden om jag väljer det ;)
Jag försöker oxå att dra ner på socker och annat onyttigt jag, men jag äter som vanligt bara mindre portioner. Sen har jag ju satt igång och träna en hel del vilket är bra för mig eftersom att jag haft diskbråck. Jag klarade mig ju väldigt otränad upp till 6:e månaden i graviditeten men längre vet jag ju inte hur det hade gått med ryggen. Men annars så är ju drömmen att komma ner till i alla fall min egen ålder i den metaboliska åldern. Det lär nog ta ett tag, men jag vill ner några år innan jag sätter igång. En 44-46 åring har nog lättare att bli gravid än en 50 åring. 37 hade ju givetvis vart det bästa därför kör jag på som en dåre nu. Jag ska be att de väger in mig på gymmet innan jag börjar min ivf om lite mer än en månad så får jag se vart jag kommit
Vilken dag är testdag förresten?