• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hannah8401 skrev 2014-11-13 12:39:31 följande:

Tellan, ja men Zwillinge här har berättat att det låga amhet också kan bero på dåligt fungerande äggstockar. Det stämmer väldigt bra på mig. Jag får aldrig eller sällan äl.

Frazze, nej kände absolut ingenting. Jag tränar mycket men märkte inte heller att jag blev fortare andfådd som jag gjort de andra gångerna.

Din mens är fortfarande borta? Det är ju positivt. Beklagar sorgen igen med Elly. Jag hoppas du får ett plus väldigt snart så hon får ett syskon.

Jo mensen är fortfarande borta, men så är det väl med progesteronet? Gör inte det så att man inte får mens?

Jag är bara så yberdeppig idag och ligger i sängen och lipar! Jobbigt! Men det kan vara för att jag är trött, det har vart lite mycket nu den senaste tiden. Och jordens huvudvärk har jag med! Inget positivt idag! Jag hoppas på att min magkänsla har fel och att det blir ett plus i alla fall.
  • Frazze
    Kattflickan skrev 2014-11-13 12:57:05 följande:

Frazze: Förstår hur jobbigt det är. Väntan är värst! Jag hoppas din deppighet beror på graviditetshormoner. Vilken ruvardag är det nu? Kram!

Bra fråga!!! Om ET räknas som dag 0 så ruvardag 7 då. Hade ET förra torsdagen! Funderar på att testa tidigare typ tisdag eller något.

Jag hoppas oxå att deppigheten beror på hormoner! Kram
  • Frazze
    Kattflickan skrev 2014-11-13 15:57:13 följande:

Germany: Äggplock imorgon bitti!!! Är inte så nervös faktiskt.

Stort lycka till! Jag hoppas att allt går vägen för dig och att du snart är gravid!

Vad ligger ditt AMH på om jag får fråga? Kram
  • Frazze
    LinneaSvea skrev 2014-11-13 20:03:48 följande:

Kattflickan, lycka till i morgon!!!

Frazze, hoppas du känner dig lite bättre nu och att hoppet finns kvar, Jag håller allt vad jag kan!

Germany, Jag är ju på cd 8 idag och 12 på måndag när jag ska kolla äggblåsor. Har fått värsta ägglossningsflytningarna nu i eftermiddag så jag var tvungen att börja kolla med stickor men inget än så länge. Måste testa regelbundet nu. Jag känner mig jätte nojjig men jag brukar i och för sig få såna flytningar flera dagar före ägglossning men ändå, så tydliga var länge sedan jag fick.

Zwillinge, hur går det för dig?? och det där med regelbunden sex är ju som ni känner till inte helt enkelt för min del.

Vad säger ni ska jag ta en spruta i morgon och en på söndag?? eller två dagar i rad eller ska jag våga chansa och vänta tills på måndag?? Det är ju lite tidigt att få ägglossning typ dag 9-10??

Ja jag har väl lugnat ner mig något i alla fall, men jag är ändå hopplöst negativ och jag är rätt säker på att det gick skit denna gången. Men det är bara att se frammåt och hoppas på en ny omgång då!
  • Frazze
    Kattflickan skrev 2014-11-14 10:21:06 följande:

7 ägg blev det! Det är jag nöjd med.

Grattis till en riktigt bra skörd! Hoppas nu att du får några som tar sig ordentligt.
  • Frazze
    zasu skrev 2014-11-14 10:27:43 följande:

Hej,

Följt den här tråden ett tag men första gången jag skriver. Har amh 0,5 o är 41 år gammal. Första ivf-resan.

Har tagit menopur sen förra tisdagen o idag fick jag klartecken för ägguttag på tisdag.

Känns väldigt spännande o nervöst. På ultraljuden så verkar det kunna bli 7 st vilket känns positivt. Statistiken är inte på ens sida med åldern men man vill hoppas att det finns ett guldägg.

Något jag ska tänka på eller föebereda mig inför tisdagen?

Hur är det med alkohol? Sambon ska på en tillställning imorgon o undrar hur det påverkar spermierna som ska ut på tisdag?

Hej och välkommen hit Zasu!

Jag läste faktiskt att om man dricker alkohol (mycket skulle jag tro) så försämrar det spermierna i upp till 70dagar (det är så lång tid det tar att tillverka helt nya) men vid vårt första ivf så hade min man vart hemma i Australien precis och träffat sina vänner där och det blev nog alkohol mest varje dag och det tog sig ändå på det försöket. Nu gick det ju inte hela vägen den ggn utan hon dog i min mage i v 24. Men det hade nog inget med alkoholen att göra.

Stort lycka till på ditt ÄP och din fortsatta ivf resa! Hoppas det går bättre för dig än det gått för mig denna ggn. Kram
  • Frazze

En liten fråga bara! Hur många dagar har ägget på sig att fastna i livmodern? Eller ett tvådagars embryo rättare sagt? Jag har som sagt redan gett upp hoppet!

• Frazze

Ok! Ja det är nog som sagt helt kört för min del denna gången. Men vi dka ta det lugnt i jul och sen förhoppningsvis försöka igen i Januari. Hoppas jag kan få fram några ägg då! Kanske prova långa protokollet en gång och se om det funkar bättre?!

• Frazze

Hej Karlan! Jag är ledsen över att behöva välkomna dig till denna tråd! Det är inget man önskar på någon.

Jag har bara erfarenhet av det korta protokollet. Jag körde min första gång i Februari i år. Fick ut fyra ägg och fick tillbaks två. Jag blev gravid på mitt första försök, men i v 24 så dog hon i min mage.

Nu har jag precis kört omgång 2 och fick ut 3 ägg och fick otroligt nog tillbaks två igen. Men denna gången känner jag på mig att det inte gått vägen tyvärr. Känns som slöseri med äggen

Men jag antar att det är bara att kämpa vidare.

Jag har kört 375 IU menopur båda gångerna och det är den absolut högsta dosen som de ger i Göteborg på Sahlgrenska.

Nu sist frågade en läkare varför jag inte kört långa protokollet, men det bestämdes första gången att det räckte med det korta.

Vem vet! Det kanske blir det långa nu nästa gång.

Kattflickan har precis genomgått det långa protokollet så hör med henne! Hon vet hur det går till! Stor kram och lycka till!

• Frazze

Ni som tyvärr vet! Hur lång tid tar det efter man slutat med progesteronet innan mensen kommer? Kan ju vara en fördel att veta det.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH