• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Zwillinge86 skrev 2014-10-28 15:36:25 följande:

Grattis Frazze! Kan lugna dig med att höjning av E2 (östradiol) ger äl-sekret. Vid mina ivf har de bara sett det som positivt att jag haft detta.

Ja hon sa atr det ofta blev så när man var under hormonbehandling. Men det klart att jag fick hjärtsnörp i morses när jag såg det.

Men nu ser livet allt lite mer positivt ut.... I alla fall ett litet tag till Nu får vi se på söndag hur och när det blir ÄP Åh det måste bara finnas ett guldägg av de två stora!
  • Frazze
    Zwillinge86 skrev 2014-10-28 15:36:25 följande:

Grattis Frazze! Kan lugna dig med att höjning av E2 (östradiol) ger äl-sekret. Vid mina ivf har de bara sett det som positivt att jag haft detta.

Ja hon sa atr det ofta blev så när man var under hormonbehandling. Men det klart att jag fick hjärtsnörp i morses när jag såg det.

Men nu ser livet allt lite mer positivt ut.... I alla fall ett litet tag till Nu får vi se på söndag hur och när det blir ÄP Åh det måste bara finnas ett guldägg av de två stora!
  • Frazze

Åh denna telefonen borde skickas ut i rymden och sprängas där uppe :O

• Frazze
    LinneaSvea skrev 2014-10-28 15:54:07 följande:

Åh, stort grattis Frazze, vad härligt!! Kommer du ha menopur över är jag alltid jätteintresserad! Ska börja nästa gång mensen kommer som sagt och det borde vara i mitten på nästa vecka.

Jag får mer info på söndag! Om jag har räknat rätt och jag inte behöver ta något på söndag så kommer jag nog i alla fall ha 700 IE kvar. Och om du inboxar mig din adress då så skickar jag det direkt! Men som sagt jag kan inte lova något än förrän jag vet själv. Men om jag skickar på måndag borde du ha det på tisdag ändå
    karro 2014 skrev 2014-10-28 16:25:15 följande:

Fy vad jag känner mig deppig idag, fick brev hem idag om att inga embryon kunde frysas ner:(

Aj då vad trist! Men om det mot all förmodan inte skulle gå bra denna gången så verkar du ju i alla fall inte ha svårt att få fram ägg. Men nu ska det gå bra denna gången, och ska du skaffa syskon sen så får du säkert fram ägg då med ska du se Är positiv idag så jag kan dela med mig
  • Frazze
    weeme skrev 2014-10-29 17:14:54 följande:

Karro, då får vi hoppas att de aldrig komemr behövas de frysta!!

Frazze, spännande!! Håller tummarna..

LinneaSvea, jag vet inte jag bara tror att jag inte ägglossat spontant sedan jag blev gravid trots flera fina blåsor PG. Har aldrig fått prova OM.

Jag känner mensknip i livmodern. DEPP. Skit. As. Börjar snart gråta så fort jag ser en bebis. Blääääääääääääää. Sugen på att råna en bank så vi får råd med ÄD. Gaaah. Ge mig ett befruktat ägg NU!

Ja jag förstår din förtvivlan! Jag hoppas hoppas hoppas och ber att något av ALLA mina 3ägg ska ta sig och fästa så att det blir en bebis! Tänk dig att vara sååååå nära som vi var och sen bli snuvad på konfekten.

Vi har ju ändå tur att om det inte går så har min man ärvda pengar som vi kan lägga på ÄD. Och om jag vann pengar skulle jag glädjeligen skänka till dig så att du oxå kunde göra ÄD.

Jag köpte Borago idag och ska ta det tills på söndag för att förhoppningsvis få bra kvalite på äggen. Men längre än så vågar jag inte! Sen har jag ökat D-vitamin dosen så att det oxå gör sitt. Sen är det då f*n inget mer jag kan göra! Har gjort allt i min makt! Ätit nyttigt, dragit ner på kaffet (kanske inte så mycket som jag borde) tagit mina vitaminer, tränat, nu finns inget mer jag kan göra! Hoppas ändå Weeme att det är falsklarm och att det gror ett litet knyte där i! Kram
  • Frazze
    weeme skrev 2014-10-30 00:44:46 följande:

Tack för uppmuntran Frazze! Jag hoppas också att jag kände fel.. Hoppet.. Vill hellre vara o-gravid än behöva uppleva er förtvivlan, om det finns någon rättvisa i världen så får du (ni alla) som förlorat bebisar sent i graviditeten få en ny chans i livet att snusa bebis!!

Jag funderar, blir jag arbetslös har jag i allfall lång uppsägningstid.. Hm.. Men att bara ha råd med ett försök känns så snålt, oddsen är ju att det inte går med en gång, men att inte försöka alls bara för det då har man ju ingen chans. Beslut, beslut.. Dessutom får jag "avgångsvederlag" så vi skulle inte hamna i konkurs första månaden i allafall.

Alla mina/ våra anhöriga har dött nyss men ingen lämnade något annat än sorg och arbetet med att röjja efter dem efter sig. En rik släkting i Amerika hade inte skadat. Åå vad tomt det är, ett år sedan svärmor hastigt lämnade oss.

Ja att livet är orättvist har vi ju alla här i denna tråden fått smaka på. Först dör min far en månad innan vi gifte oss, sen händer det här med Elly. Jag får beklaga sorgen! Aldrig roligt att förkora en anhörig Men att ett barn ska vara så svårt att få? Det är allt vi önskar! Ett litet knyte som kommer driva oss till vansinne är allt vi begär! Något som vi kommer få älska mer än något annat i hela världen. Men nä då!

Och varför ska en man kunna producera/avla barn tills den dagen de trillar av pinn, men en kvinna bara begränsad tid och för vissa ÄNNU MER begränsad tid! Varför kollade jag inte upp detta för 5år sen liksom???? Då hade jag förmodligen redan vart mamma nu.

Ja som sagt så hade ju min man turen att få ärva sin morfar som sparat alla sina pengar de senaste 20åren just till Hans favorit barnbarn. Men min man delade ändå med sig till sin syster, snäll och underbar som han är Jag känner bara att det är fel att jag får ta del av dessa pengar! De var inte till mig ( fast morfar älskade mig med ) Det är egentligen till ett hus, men vad ska man ha ett hus till om man inga barn har att fylla det med? Vi kan lika gärna bo i lägenhet vi två.

Men nu får vi se hur det ser ut på söndag! Kanske, kanske, kanske blir det ÄP på tisdag!!!! Och om högre makter vill så ET på typ fredag då

Sorgligt att tänka att om vår mens uteblir så är det mer troligt att det är för att man är i klimakteriet än för att man är gravid

Men jag hoppas att du är gravid och håller tummar och tår för det! Kram
  • Frazze
    germany skrev 2014-10-31 09:29:55 följande:

Jag kontakte läkemedelsföretaget gällande den fråga som uppkommit i tråden om Menopur & missbildningar och fick följande svar:

Vad det gäller ökad risk för missbildningar så är det något som har med IVF behandling generellt att göra och inte med Menopur som produkt.

Antar att du har fått informationen om missbildningar från bipacksedeln, formuleringen där tycker jag är något olycklig. Om du tittar i Fass för vårdpersonal eller den godkända produktresume`n (den som läkemedelsmyndigheten godkänner utifrån de studier som är gjorda) så står det så här:

Medfödda missbildningar efter assisterad befrukting kan vara något högre än efter naturlig befruktning. Detta antas bero på egenskaper hos föräldrarna (tex moderns ålder, spermiers kvalitet och på flerbörd).

Ja jag frågade läkaren jag träffade i tisdags när jag var nere i gtb och hon sa samma sak att ivf i sig kan ge missbildningar, ja själva proceduren då. Så nu vet vi det! Men det var då f*n i gen som sa det till oss när vi började ivf! Det var munsann lika riskfritt som vanlig befruktning tyckte jag att någon sa. Jaja! Hoppas bara det inte upprepar sig med nästa graviditet om det nu blir någon då. Vi har smyckat Ellys grav idag! Det blev jättefint tillslut
  • Frazze

Jag läste antingen på Menopur el orgalutran att som biverkning kunde man få "nedsatt" njurfunktion el något sånt och att man kunde få svårt att kissa. Om det hände så skulle man ju givetvis kontakta läkare för att förmodligen avbryta behandlingen. Jag då istället hinner ju inte kissa färdigt och ta på mig trosorna förrän jag är nödig igen! Jag ska minsann ringa och klaga på vilket av dem det nu var. Jag skulle behöva lite av den där avstannande effekten. Kan det vara nervositet kanske? Imorgon så ska vi ner till götet och kolla om det har växt till sig i magen Hur stora vill de helst att folicarna har blivit? Eller stavas det med k? Äggblåsor kallar jag det!

• Frazze
    Zwillinge86 skrev 2014-11-01 12:39:40 följande:

Jag har för mig att man brukar göra äggplock när folliklarna är runt 20mm, slemhinnan treskiktad och över 7-9mm.... Men jag är inte helt säker då det var ett tag sedan jag gjorde ivf. Sen är det ju också lite olika hur klinikerna räknar samt hur deras rutiner ser ut. I mitt landsting krävs tex minst 4 folliklar av tillräcklig storlek för att äggplock ska bokas/genomföras.

På sahlgrenska så plockar de även om det bara är 2st follikar av rätt storlek, men hon sa att de plockar allt som finns där även om de är pyttesmå. Så vi kommer nog att få 4st om nu de största har växt till sig till rätt storlek.

Ja nu är det till att hålla tummar och tår i morgon att de verkligen HAR växt till sig ordentligt. Är så nervös att jag dör snart!
  • Frazze
    Zwillinge86 skrev 2014-11-01 12:39:40 följande:

Jag har för mig att man brukar göra äggplock när folliklarna är runt 20mm, slemhinnan treskiktad och över 7-9mm.... Men jag är inte helt säker då det var ett tag sedan jag gjorde ivf. Sen är det ju också lite olika hur klinikerna räknar samt hur deras rutiner ser ut. I mitt landsting krävs tex minst 4 folliklar av tillräcklig storlek för att äggplock ska bokas/genomföras.

På sahlgrenska så plockar de även om det bara är 2st follikar av rätt storlek, men hon sa att de plockar allt som finns där även om de är pyttesmå. Så vi kommer nog att få 4st om nu de största har växt till sig till rätt storlek.

Ja nu är det till att hålla tummar och tår i morgon att de verkligen HAR växt till sig ordentligt. Är så nervös att jag dör snart!
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH