Zäta skrev 2011-06-14 22:45:36 följande:
Hej! Jag skulle behöva lite hjälp av er!
Min lilla kille är snart 4 månader.. han kan sitta med stöd och är stor för sin ålder.
Hans babyskydd börjar redan kännas lite litet. Han gilar inte riktigt att ligga ner i det.
Vilken stol skulle ni rekommendera?
Han ska gärna kunna ha den läääänge.
Känns som om många lovprisar Britax two way, men den är från 9 månader och jag vill inte ha honom i
babyskyddet så länge. Det känns inte lika säkert.
och two-way är inte bra för små barn, tror det rekomenderas att de är kring 2år när man börjar använda som ordinarie stol i alla fall om man åker mycket. Britax hi-way är den som verkar funka i flest bilar, är liten men kan användas länge ändå.
Vi har maxi-cosi mobi som är en kanonstol för sonen, han sitter som en kung och man kan ändra lutningen under färd. Tyvärr tar den endel plats och för min bil är den inte bra, men som sagt sonen sitter kanonbra. Så prova och se vad som passar för er och i bilen/bilarna ni ska använda. Se till att få de provade och fastspända, vi fick bara stolarna satta i bilen inte fastspända och de sa att mobin skulle passa. Så jag trodde på säljarna men när vi själva skulle sätta fast den så visade det sig att den inte riktigt passar i våran bil.
I svärmors och min brors bil däremot är den helt underbar. :)