Misery skrev 2011-07-12 23:47:03 följande:
Oj oj nu fick jag ett mejl från henne där det var ord och inga visor. Hon bad mig sköta mina egna barn och skita i hennes.
Och att jag inte skulle bry mig om vad hon gjorde för det hade jag inte ett dugg med att gö.
Jag skrev även till Robert Bell och frågade. Och han tyckte jag skulle anmäla henne till socialtjänsten för gjorde hon så i bilen så var det något som inte stod rätt till i den familjen.
jag håller faktiskt med honom, skiter man i en sån sak är risken stor att man skiter i annat också. Ok om man inte har informationen om att det är säkrare, dvs. bara är en lat idiot som inte tagit reda på det men när man efter att man fått information beter sig så... fruktansvärt. Hon kan väl leka med sitt eget liv som insats och köra utan bilbälte, istället för att leka med barnens.
Min sambo använde sällan bilbälte när vi träffades, hans pappa var en lat jävel som tyckte det var jobbigt att knäppa på det så han överförde det till sin son. Men när jag körde bilen så vägrade jag köra 1mm ifall han inte hade bältet på sig. Satt och väntade tills han knäppt på. Då har han rätt bra säkerhetstänk egentligen men farsans åsikter hade smittat av sig.
Min pappa däremot var helt tvärt om, han gick en massa kurser med sitt jobb om trafiksäkerhet, han var resande försäljare då och körde många mil/år. Det han lärde sig lärde han mig, som att ta av kläder i bilen, dra åt bältet när man sätter fast sig osv. Så jag är uppvuxen med det, sen att det slagit över lite mer för mig så jag kan vara nästan extrem är en annan sak men hellre det.
Kör inte bilen full-lastad ifall jag inte får vara den som bestämmer hur det ska packas, folk knör ju bara in allt i bagaget. Hoppas att sonen tar efter det vi lär ut och så vi beter oss, för det är ju barnen man påverkar också. Ifall mamma och pappa inte har bälte i bilen varför ska jag ha?