BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Det fungerade att kopiera...Tänkte samla dessa annonser och lägga ut nånstans, i en blogg eller nåt...Som en varning ang. vad folk säljer....
Det fungerade att kopiera...Tänkte samla dessa annonser och lägga ut nånstans, i en blogg eller nåt...Som en varning ang. vad folk säljer....
Myran, det var nog spännbanden hon syftade på.....Men vilken sliten stol....Kopierade till bloggen.
Min bror har inte vänt sin 4 åring, men jag har informerat så bra det går, dom bor i Norge, och i deras umgångskrets vänds tyvärr barnen tidigt...
Orsaken till att jag tycker det är extra viktigt är för att han har CP. Min bror pratade om en framåtvänd specialstol. I stället för att den har internbälten har den nåt som liknar en vest, så han tyckte det var säkrare, men jag berättade om nacken..
Nu när dom har skaffat sig en ny minibuss (caravelle, fast den är 9 sitsig...Två fram,tre mellan,sen fanns det 4 sidovänta säten bak...Dom tog dom såklart ut)
Dom fick skaffa den själv eftersom NAV (FK) inte godkände deras ansökan om 4hjuls...Det är en måste där dom bor, på vintern..
Tillbaka till saken... När dom får gjort om den (utgår jag från) så ska han börja med rullstol..Jag vet inte om dom dskaffar en sån bilstol jag berättde om, eller om dom gör om den så han kan sitta i rullstolen...Vet inte om den isåfall blir framåtvänd eller bakåtvänd...
En kompis köpte precis en two way till sin dotter, men båda barnen (ena växer snart ikapp Isabelle, och är ett år yngre) är långa, och äldsta (snart 3 har jag för mig...till nyår) får knappt plats i bältet, och har bara tunn jacka på...
Annars är det ju ett par här på FL som har vänt tillbaka sina barn, eller låtit bli att vända dom framåt...
Så han satt utan kudde eller liknande, och polisen godkände det? Måste vara en stor tvååring om han är runt 140 cm lång...
Så dårligt när inte ens polisen bryr sig. Här kär dom inte ens bilstolrassia (eller vad jag ska kalla det), dom kollar det i samband med bälteskontroller....Jag har aldrig varit med om en bälteskontroll....
Precis, det är den jag tänkte på. Tror nog att bilden inte skyddas när man lägger ut den sådär, jag påstår ju inte att det är min bild, samt att jag tar bort namn och hemstad.
Blir det problem är det bara att ta bort den.
Vilka fantasipriser!! 800 för en stol dom inte vet åldern på?
Har du kollat överallt efter datumstämpling? Är tyget original? (Kolla isåfall noggrant på Britaxmärket, ifall det kan vara fastsytt på ett egengjort tyg)
Har aldrig sätt det tyget förrut.
Hade tyckt det var tramsigt om du köpte en ny extrastol istället för att använda den, men att byta ut med en stol ni redan har kan då inte vara värt att "bråka" om?
Britax ska också under hornen.