• Aurora1979

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Villsågärna: Det var ju synd att det inte blev något till frysen (för syskonförsök så klart, för du kommer bli gravid på detta Rolls Royce embryo!).

Jodå mitt ruvande går bra om än väldit långsamt. Plåsamt långsamt! :/ Inbillar mig att jag har väldigt svag mensvärkliknande molande... vilket jag normalt sett aldrig har så det skulle ju kunna vara ett grav.-tecken, men vågar inte hoppas alltför mycket på det. Sen är mitt humör inte att leka med just nu haha... men det kan ju oxå bara vara vanlig PMS.

• Aurora1979

Haha jo känner igen känslan. 18 äggblåsor plockade dem ut på mig.... snacka om att man var uppsvälld där ett tag. ;) Ser fram emot en hel hög med ruvare snart. =)

• Aurora1979

Detta är första tråden jag följer som jag är först ut att testa! Känner lite press på mig att lyckas här haha... ;) Men ligger sist i barnafödande osv i alla andra trådar så det jämnar ut sig antar jag.

• Aurora1979

Tyvärr var det inte min tur nu heller. Fick mens nu ikväll... mitt under en middagsbjudning med hela min svärfamilj. Fick gå och hålla in med tårarna hela kvällen .Fy fan!

• Aurora1979

habanita: tack! Jodå vi är duktiga på att ta hand om varandra. =) Och gråtit ut har vi gjort nu ordentligt ikväll efter att jag kört hem sista gästerna... så när jag kom hem berättade jag för maken att jag börjat blöda under kvällen. Han undrade varför jag inte sagt ngt, men nä tack. Ville INTE ha någon begravningsstämning och gråt här hemma med lägenheten full av gäster. :/ Alla var väl medvetna om vår situation med så hade inte varit konstig egentligen men nä... De får veta i morgon.

• Aurora1979

Tack tjejer! {#emotions_dlg.flower} Vi sörjer idag men vi brukar komma igen. Vi har redan gått igenom massor innan vi kom så här långt så jag är ändå rätt tacksam att vi över huvudtaget har möjligheten till ICSI.

• Aurora1979

phillie: Mm, det finns bättre tillfällen att få mens på än när man har en liten fest hemma...förra gången fick jag blödningen på jobbet, men jag jobbar ensam på natten så då kunde jag åtminstone släppa en liten tår för mig själv.

anlijoos: blödningen kom redan på RD10 redan... borde ju kommit kring RD12 egentligen men men...

Tack alla för era kramar och stöd! Det värmer! :)

• Aurora1979

På Sahlgrenska får man knappt någon info alls känns det som... inte om man inte frågar i alla fall, Vilket jag aldrig gör eftersom jag inte kommer på några frågor just DÅ! De säger oftast bara att det är ett fint embryo typ. Nu senast fick jag iaf höra att det var en fint 4-celligt.

• Aurora1979

Jo man ska nog helst undvika att säga att man "läst på nätet" när man frågar om något. För det är helt klart så att det överdrivs och spekuleras en hel del på såna här forum. Så vissa grejer får man försöka ta med en nypa salt. MEN läkarna själva förstår inte riktigt hur det känns även om de jobbar med oss patienter varje dag. Det brukar heta "ge det lite tid" osv men hur lätt är det när man kämpat som en dåre i flera år för att få till ett barn. Jag försöker själv att inte överdriva men för varje gång man misslyckas desto mer nojjig blir man.

Det bästa är väl att skriva ner sina frågor på en lapp. Fast jag är mest lycklig när jag är där... för att embryot klarat sig liksom...

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI