• Aurora1979

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Anlijoos: Tror att man ofta gör ICSI på hälften av äggen och vanlig IVF på andra hälften när man har lite tveksamma resultat på spermaproverna? Så ser man vilket av sätten som funkar bäst. Vi har ju bara ICSI på våra och ja det funkade ju rätt bra det. Vi lyckades på 3:e gången gillt. Så det är nog bra att försöka räkna med att det kan ta ett par gånger innan man lyckas även om det är lika vanligt att det funkar första gången.

Habanita: Verkligen bra resultat för er med så många fina ägg i frysen. Räcker till både första, andra och tredje barnet det där. ;)

Phillie: tror att jag sagt grattis i din blogg. Om inte så säger jag GRATTIS här! Gravid

• Aurora1979

Anlijoos: Grattis till en bra äggskörd! :) nu inväntar vi ett bra resultat med många fina embryon. Jag hade lika många äggblåsor som dig. :)

• Aurora1979

Anlijoos: Vet inte hur många som blev befruktade faktiskt. Men vi fick 3 fina till frysen och ett till mig på ET. Nu har vi en kvar i frysen. Tror att flera av mina äggblåsor kan ha varit omogna plus att min mans spermier ju fick plockas ut via testiklarna så de var kanske inte av bästa kvalitet heller.

• Aurora1979

TeeCee: Har hört olika siffror om hur många embryon som klarar upptiningen, allt mellan 70 och 90%. Så helt okej odds tycker jag. Jag har tinat 2st i olika omgångar och båda klarade upptiningen och des sista blev jag även gravid på. :D

• Aurora1979

anlijoos: jobbigt att vara överstimulerad. :/ Och låter inte alls kul att kräkas så! Hoppas att tabletterna hjälper!

Här händer det inte så mycket. Är inne i spökveckorna... alla symtom från första trimestern är i princip borta och känner inte av bebis... har tre veckor kvar till RUL. Gick in i vecka 17 idag.

• Aurora1979

Anlijoos: Vissa kan känna av bebis redan nu, de sägs att första sprattlet känner man någonstans mellan v. 16 och 22 eller så. Har inte fått höra eller sett bebis alls! Om man inte räknar VUL i v. 8 förstås. Vi har inte haft tid på MVC sen i v.10 så det märks liksom inte av särskilt mycket alls att jag är gravid nu. Förutom att magen fått en liten extra bula.

• Aurora1979

anlijoos: ja det känns lite märkligt att gå 15 veckor utan uppföljning på MVC (vi har nästa besök i v.25). RUL har vi då så förstås i v.20. Men har jag funderingar så kan jag så klart alltid ringa till min BM men allt flyter på som det ska än så länge så har inte känt någon behov direkt. Sen lämnar jag iofs ett blodprov 1/månaden för att kolla så att min Levaxindos inte behöver justeras så då ringer BM alltid några dagar efter och meddelar resultatet och frågar om allt är bra.

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI