• Aurora1979

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

habanita: härligt att du nu är en ruvare! :) Minns inte om jag hade huvudvärk... men alla möjliga konstigheter gör sig gärna till känna under ruvandet...

• Aurora1979

cattm: Åh vilka härliga nyheter!! Ännu bättre är ju nästa natt du sluppigt väntan av att ruva liksom? ;) Och hur kul är det inte att bebis blev till på er bröllopsnatt! :P Grattis till giftermålet förresten! <3

• Aurora1979

habanita: Jo tack det är bara bra. Gick in i vecka 22 idag så tiden tickar på sakta men säkert...

• Aurora1979

Habanita: njuter för fullt av små nätta sparkar och kullberyttor och av att jag ännu inte känner mig riktigt stor som en flodhäst.;) "Min bästa tid är nu.... lalalala" ;)

• Aurora1979

Meloti: Vi valde att berätta för i princip alla så fort vi själva visste något. Nu har vi inte så stort umgänge så det var lätt gjort.Större delen av min familj som bor långt bort fick dock reda på det i v.10 vid en familjesammankomst. Vi resornerade nog så att vi behövde allas stöd OM nu något gick åt skogen. Alla vet oxå om HUR bebisen kommit till. 

• Aurora1979

jazmine: Vi bokade våran bröllopsresa till Västindien i april och skulle åka i december. Vi gjorde vårt första försök i oktober som misslyckades. Hade vi lyckats så hade jag varit i v.8-9 på resan. Nu i efterhand tycker jag att det var rätt skönt att slippa oroa mig hela resan. Dessutom hade det i efterhand varit otroligt jobbigt med allt illamående när vi skulle äta i de stora matsalarna som luktade matos (all inclusiveresa). MEN hade vi lyckats då så hade vi åkt ändå och inte avbokat. Så jag vet inte riktigt vad jag ska råda dig till. Förstår att det känns jobbigt att vänta till slutet av oktober på nytt försök, men samtidigt kanske det är bra att vänta några månader efter ett mf?!  Hur som helst, låter det som en helt underbar resa! Önskar jag oxå fick åka iväg på en långresa till solen!

• Aurora1979

habanita:  Det blir nog bra det här ska du se. Som många redan sagt så är det ju rätt vanligt med blödningar i början av graviditeten! =)

anlijoos  och jazmine: Det är hemskt orättvist att det ska skilja så mycket mellan olika landsting! Vi i Västra Götaland får ju 3 fulla IVF omgångar. 3 ET och upp till 9 st FET om man nu får minst 3 embryon i frysen varje gång. Så totalt 12 insättningar!

• Aurora1979

anlijoos: Ja nu när vi lyckats så får vi inga syskonförsök gratis. Det blir att betala för syskon. Har inte koll på detaljerna....

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI