Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!
Jo just det, vi har ju Moas spjälsäng sparad och vi tänkte ha båda i den i början, så vi har inte ens skaffat en spjälsäng till ännu. Moa sov ju inte i sin spjälsäng förrän hon var 2 mån för det såg ju för löjligt ut att lägga henne i den när hon var nyfödd för hon var så liten. Och då var hon ändå fullgången... Våra tvillingar får också dela rum. Skulle tro efter vad jag hört om tvillingar att de kommer att vilja dela rätt länge (och vi får ju dessutom helt säkert två av samma kön). Sedan har vi ett sovrum till men vem som får flytta in i det får vi se (det ligger på nedervåningen medan de övriga ligger på övervåningen). Just nu håller vi (el ja, snickaren vi har hyrt in ) på att färdigställa vårt nya sovrum av det gamla allrummet som vi ändå aldrig använde så att vi sedan kan göra i ordning tvillingarna rum (de får det rummet vi har nu). Det kliar i mina fingrar att plocka fram spjälsängen från garaget och börja göra i ordning. Och få plocka fram lite av Moas små bebiskläder och lägga dem i byrån. Få boa lite! Nu när man äntligen vågar...
Det vi har köpt hittills är vagn och skötbord/byrå från IKEA som vi ska ha i badrummet på övervåningen. På nedervåningen kör vi nog bara en skötbädd på bänken i tvättstugan/grovköket. Vi tänkte att det är käckt att ha en "blöjstation" på varje våning så man slipper kuta upp el ner med två bebisar tex mitt i natten.