• Lisel79

Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!

OJ vilken omtumlande känsla!! Men helt otroligt, fantastiskt, underbart, förirrande...! Vi har precis fått reda på att vi väntar tvillingar i början på maj 2011. Känner mig väldigt splittrad i mina tankar! Är det någon som delar min upplevelse? Berätta! Hur upplevde ni det när ni fick besked om tvillingar? Tilläggas bör att jag har en underbar liten son hemma som kommer att vara 1 år och 9 månader när han blir storebror till tvillingar. Hur hanterar man detta?
    /Lisel

• Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!
  • mugglesfan
    FrokenJo skrev 2011-01-17 13:23:34 följande:
    Hej allihop!

Jag bara funderar lite... Det är full rulle i magen rätt ofta tycker jag och ibland bara lite småbuffar sådär. Tycker ni att ni kan känna skillnad på vem det är eller att det är den ena eller båda? Jag skulle så gärna vilja veta hur mina ligger och om det kan vara någon hjälp när man känner efter. Jag TROR att jag känner två för det är mer bubbligt och överallt samtidigt ibland, jämfört med när jag "bara" hade en liten son därinne. Men, det var ju trots allt tre år sedan så minnet bleknar väl om ni förstår hur jag menar.
    Jag tycker det är jättesvårt att veta exakt om man inte vet från UL hur de ligger. Nu senast fick vi veta att båda lagt sig i säte och det trodde jag absolut inte, hade känt den enas sparkar högre upp på magen, så jag trodde den låg med huvudet neråt. Där ser man!

Jag har känt av min ena mer än den andra, sparkarna från den till vänster är mkt tydligare, jag vet inte vad det beror på. Antingen ligger de olika i magen el så är det för att det är den som varit störst hela tiden.

Jäntan: vi var och klämde på vagn i söndags men det lutar åt Babyproffsens eget märke och den hade bara 3 lev.tid (om den inte fanns i lager), så vi avvaktar lite. Hade vi haft obegränsat med pengar så hade vi kanske köpt UJ men det känns inte motiverat nu iom att den är dubbelt så dyr. Vi har en spjälsäng (Moas gamla) och tänkte lägga tvillingarna i samma till en början, har hört att de sover bättre om de får sova ihop.
  • mugglesfan

Fina magar, ska ta kort på min snart och lägga in! Visst är man stor redan... Har en kollega som väntar sitt första och hon ligger 5v före mig eg men jag är redan större...

• Love83

mugglesfan jag tycker också det är svårt att veta vem som sparkar och hur de ligger, jag känner mycket till vänster sida men ochså mycket sparkar mot mitt underliv och rumpa ibland känns det som en fot ska titta ut väldigt obehagligt då jag nästan kissar på mig ibland.

dom kan väll busa runt och lägga sig hur som ett tag till vet inte när det börjar bli alldeles för trångt.

Hur går det annars med dig mugglesfan? mår du bra?+ är du mycket orolig eller känns det bra? kram

• Fru J
    Mamma till 3 M skrev 2011-01-21 13:17:58 följande:
    Är det tjejer i magen?:) tänkte för hjärtljuden låg ganska högt:)

Vi har ju inte tagit reda på könen och tänkte inte göra det heller, får bli en överraskning men känslan jag har är att det är två tjejer och vårdguiden tyder ju på det (om man ska tro på skrock ). Min man har ända sedan början när vi fick reda på att det är tvillingar trott att det var tjsker, medans jag var mer osäker, nu känns det som tjejer. Spännande fortsättning följer
  • Fru J

Skulle stå hjärtljuden, inte vårdguiden, skriver från mobilen och den stavar om och ändrar som den vill!

• Mamma till 3 M
    Fru J skrev 2011-01-21 16:19:53 följande:
    Vi har ju inte tagit reda på könen och tänkte inte göra det heller, får bli en överraskning men känslan jag har är att det är två tjejer och vårdguiden tyder ju på det (om man ska tro på skrock ). Min man har ända sedan början när vi fick reda på att det är tvillingar trott att det var tjsker, medans jag var mer osäker, nu känns det som tjejer. Spännande fortsättning följer
    Okej :) jo jag tror inte riktigt på de där då sonens hjärtljud låg runt 160 hela grav :P
    Men nu är de töser o de ligger mellan 155-162 :D
  • Fru J
    Mamma till 3 M skrev 2011-01-21 16:29:37 följande:
    Okej :) jo jag tror inte riktigt på de där då sonens hjärtljud låg runt 160 hela grav :P
    Men nu är de töser o de ligger mellan 155-162 :D
    nej jag tror inte heller riktigt på det där Men min känsla är att det är tjejer i magen
  • FrokenJo

Ja, allt skrock är hemskt intressant... mina tjejer i magen nu har samma hjärtfrekvens som storebror hade (och jag tydligen, enl mamma) så det är nog mest hitte-på! Men kul att gissa! Ska bli riktigt spännande att se om du har rätt!!

Tack för era funderingar kring sparkar och hur de ligger... Mina rör sig absolut mest uppåt i magen och enl UL i onsdags så ligger ettan långt ner med huvudet och benen "rakt" uppåt. Tvåan har huvudet något högre upp och ligger mer som en banan så det är inte konstigt att jag känner det så centrerat över naveln!

Var och lunchade med två tvillingmammor igår (de är barndomskompisar och fick tvillingar med 3 månaders mellanrum - lustigt va?!) och de sa att bebisarna mycket väl kan lägga sig hyfsat tillrätta redan så här tidigt så nu tänker jag positivt om min dröm om en vaginal förlossning! Snälla ettan- ligg kvar! ;)

Nån som vet hur det funkar med sjukt barn och sjukskrivning? Om nu den stora blir dålig, får jag ha honom hemma?

Ha en trevlig fredagkväll! (Själv är jag ensam i soffan, mannen ute med kompisar och lilleman sover- därav näthänget...)

Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!