• Lisel79

Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!

OJ vilken omtumlande känsla!! Men helt otroligt, fantastiskt, underbart, förirrande...! Vi har precis fått reda på att vi väntar tvillingar i början på maj 2011. Känner mig väldigt splittrad i mina tankar! Är det någon som delar min upplevelse? Berätta! Hur upplevde ni det när ni fick besked om tvillingar? Tilläggas bör att jag har en underbar liten son hemma som kommer att vara 1 år och 9 månader när han blir storebror till tvillingar. Hur hanterar man detta?
    /Lisel

• Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!
  • mugglesfan

Hej, här är jag! Tillbaka från Huddinge och operationen gick bra! Våra små älsklingar klarade operationen och när det första mest kritiska dygnet gått och läkaren tittade med UL så kunde det inte sett bättre ut. Före op hade ena tvillingen ingen synlig urinblåsa (tyder på för lite fostervatten) och ingen synlig hinna (hinnan ligger klistrad runt tvillingen pga för lite vatten) och dygnet efter såg man urinblåsan tydligt vilket betyder att "systemet" med njurar osv kommit igång igen. Op gjordes i tisdags och igår gjordes ytterligare en undersökning innan vi fick åka hem och då såg det normalt ut för båda tvillingarna med fostervatten osv.

Nu ska vi på kontroll varje vecka för att följa upp så det inte ballar ur igen. Vi får tydligen förbereda oss på en tidigare förlossning är normalt med tvillingar för oftast blir det så för dem som drabbats av TTS. Vi får vara glada om vi kommer till v30.

Jag måste säga att läkare (den berömde Sverker Ek, googla TTS i Sverige får ni se massor av träffar) var helt fantastisk! Tänk att det går att operera inne i livmodern utan att skada barnen och utan att sätta igång en förlossning!!!

Dock var där ett par samtidigt med oss med exakt likadan situation. Hon var i v22 och opererades ca 6h efter mig och tyvärr klarade sig ingen av deras tvillingar utan hon blev tvungen att föda fram dem.

• annelian
    Mugglesfan:  Vad skönt att höra att det gått bra för er. Skrattande
  • Love83

mugglesfan gud va glad jag blir för att höra detta, håller nu tummarna för er och vila nu och ta det lungt så du kan hålla inne dessa små så länge som möjligt

• FrokenJo

M: Åh, vilken underbar nyhet!!!! Grattis, eller vad säger man?! Jag fick tårar i ögonen...
    (Inte farligt känslig av alla hormoner alls...)
    Säger som föregående talare; vila!! Min son kom i v 28 och det har gått bra - neonatalvården i Sverige är heelt fantastisk! Om de nu kommer tidigt menar jag...

Och Lhuna: kul! Jag ska också få två flickor!

Min nästa koll är nästa onsdag. Längtar! Det börjar kännas nervöst och lite tungt hela graviditeten... Men oroar mig också för den fasansfulla F-kassan! Hoppas allt går vägen Love!

• mugglesfan

Vill bara säga: ni som har tunn skiljevägg (=enäggs) - se upp om magen växer jättefort på bara ett par dagar! Åk gärna in för kontroll om det känns som att huden stramar. Det kan vara för mkt fostervatten. Ju tidigare man fångar det, desto bättre (tänker på det andra paret).

För mig hände detta runt nyår men vi hade ju RUL inbokat veckan efter så jag nöjde mig med det. Men man ska inte invänta en kontroll tex 2v bort utan åka in så snart man misstänker att ngt är fel. (Jag hade på känn att detta inte var bra...)

• mugglesfan

Vilken vecka är vi alla i? Jag är i v21 (20+1 idag). Jag vet att vi har listtråden men då ska man in där och sedan räkna i huvudet...

• FrokenJo

24+4 idag.

Var på fest igår och där var en mage till. Hon skulle ha i mars (men "bara" en) och min mage var jäääättestor i jämförelse. Haha! Men jag älskar det!

Tror också  att det är viktigt att ta sin oro på allvar. Intuition är på riktigt när man är gravid. Tror jag. Det var likadant när jag väntade Nils. Jag kände mig olustig och nåt var det ju eftersom han blev akut utplockad....
    Förlåt om jag tjatar om det där, men jag insåg nu, när jag skrev, att jag nog börjat tänka mycket på det. Det närmar sig det magiska 27+6.

Ha en trevlig helg allihop! Jag ska på afternoon tea i stan med en vän i eftermiddag! :)

• Love83

mugglesfan jag har ju tunn skiljevägg och har varit jätte nojjig för detta är verkligen jätte glad att allt gått bra för er har tänkt på er jätte mycket

Jag är i v 24 plus 5 dagar idag längtar tills man kommer till vecka 30 då man kan pusta ut lite

Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!