• Lisel79

Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!

OJ vilken omtumlande känsla!! Men helt otroligt, fantastiskt, underbart, förirrande...! Vi har precis fått reda på att vi väntar tvillingar i början på maj 2011. Känner mig väldigt splittrad i mina tankar! Är det någon som delar min upplevelse? Berätta! Hur upplevde ni det när ni fick besked om tvillingar? Tilläggas bör att jag har en underbar liten son hemma som kommer att vara 1 år och 9 månader när han blir storebror till tvillingar. Hur hanterar man detta?
    /Lisel

• Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!
  • Mamma till 3 M

tänkte bara höra mig för om jag bör vara orolig.. min "bebismage", alltså från naveln o neråt verkar den vara lika stor som innan.. men därimot övre delen av magen är helt uppblåst.. jätte stor, jätte spänd o stenhård.. förstår ju att allt e upptryckt nu då bebisarna tar sin plats.. men ska de verkligen bli så stenhårt och uppblåst där? känns nästan som om jag skulle ha en till graviditet där uppe om de ger en bättre förklaring! :/ någon mer?

• Lhuna

ErikaMaria: jag får också så ibland, men det släpper till slut, vet inte vad det beror på. Jag tror vi är i samma vecka, mina tvillingar delar också moderkaka- kul att vi kan följas åt här :)

• Love83

erikamaria tror det beror på att tarmarna ligger uppåt och trycker, dessutom fungerar ju tarmarna mycket mer långsamt vilket gör att man blir lättare förstoppad och uppblåst jag känner också så oftast på kvällarna att allt trycker uppåt.

föressten en liten äckelfråga men har ni fått mer ökadade flytningar jag har fått jätte mycket och det märks speciellt på morgonen efter att man legat en hel natt de rinner ur nästan vattnig flytnin´g, jag vet att jag haft så med de andra men tycker det är lika otrevligt varje gång.

Lhuna när ska du ha dina tvillingar? jag har också bebisar som delar moderkaka och har endast en tunn skiljevägg i mellan dem vilket talar för enäggstvillingar.

• Mamma till 3 M

skönt att det inte bara är jag.. känns som jag svalt ett fotboll ibland :P

Lhuna; Vilken vecka är du i? ja det är skönt att prata med folk i samma situation.. jag går och är orolig hela dagarna.. speciellt för ttts och letar nästan symptom.. :(

• Lhuna

Jag är i v 19 (18 +6) :)
    Love83: jag har också såna flytningar ibland, trodde först att jag läckte vatten typ. Men min barnmorska sa att det var normalt och inget att oroa sig för... Går du också på täta kontroller?

När ska ni på UL igen? Jag ska dit den 13 jan.

• Mamma till 3 M
    Lhuna skrev 2011-01-04 10:40:00 följande:
    Jag är i v 19 (18 +6) :)
    Love83: jag har också såna flytningar ibland, trodde först att jag läckte vatten typ. Men min barnmorska sa att det var normalt och inget att oroa sig för... Går du också på täta kontroller?

När ska ni på UL igen? Jag ska dit den 13 jan.
    Okej.. jag är i v 18+5 så de var ju bara en dag skillnad :)
    Den 19:e jan ska jag på nästa UL, ska bli spännande o se hur mycket dom växt :D
  • Lhuna

Ja visst är det spännande! Och väldigt skönt att de kikar till dem så pass ofta...
    Var dina tvillingar lika stora eller skillde det sig mellan dem? Mina var exakt lika stora just nu =)
    Har ni eller ska ni ta reda på vilket kön de har?

• Mamma till 3 M
    Lhuna skrev 2011-01-04 10:59:43 följande:
    Ja visst är det spännande! Och väldigt skönt att de kikar till dem så pass ofta...
    Var dina tvillingar lika stora eller skillde det sig mellan dem? Mina var exakt lika stora just nu =)
    Har ni eller ska ni ta reda på vilket kön de har?
    det skillde 2 dagar imellan dom så den ena var lite mindre.. den minsta låg ca 9% minus på tillväxtkurvan.. hoppas den växt ikapp lite på nästa UL!  Skönt att dom höll sig jämna fortf :D

Vi ska ta reda på kön på dom på nästa UL.. hon ville inte säga något sist då hon ändå inte kunde säga 100% då så vi fick vackert vänta :P ska ni ta reda på kön?
  • Lhuna

Precis så var det för oss också, hon ville inte säge ännu för hon tyckte vi kunde vänta tills nästa gång. Lite irriterande då vi var inställda på att få veta, men men. Hoppas hon kan se ästa gåg iaf. När vi väntade vår son kändes det inte lika viktigt att veta innan, men nu när det är två så vill iaf vi kunna förbereda oss lite både mentalt och praktiskt. =)

• Love83

vi ska på tillväxt ultraljud den 10 januari. mina har vart exakt lika stora tror det var nån millimeter kring buken som skillde men ska vara normalt.

hoppas ni får reda på könet nästa gång då är ni ju lite längre borde ju gå och se menar jag

jag har gått på ul var tredje vecka men blir nog varannan så småninom ev varje sa han beroende på hur det såg ut.

var hos bm idag och hade sf mått på 25 i v 23 allt såg bra ut förutom att mina fogar och sammandragningar spökar, fick med mig kryckor hem för att avlasta men tycker det är as svårt att använda dem, hoppas jag kan få bli sjukskriven snart för jag kan verkligen inte jobba i mitt skick nu, klarar knappt klä på vår trottsiga 2 åring.

Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!