• Lisel79

Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!

OJ vilken omtumlande känsla!! Men helt otroligt, fantastiskt, underbart, förirrande...! Vi har precis fått reda på att vi väntar tvillingar i början på maj 2011. Känner mig väldigt splittrad i mina tankar! Är det någon som delar min upplevelse? Berätta! Hur upplevde ni det när ni fick besked om tvillingar? Tilläggas bör att jag har en underbar liten son hemma som kommer att vara 1 år och 9 månader när han blir storebror till tvillingar. Hur hanterar man detta?
    /Lisel

• Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!
  • Love83

lyckomia

beklagar så fruktansvärt mycket är så lessen att ni ska behöva uppleva detta med att förlora det käraste man har

är glad att ni får bra stöd från personalen och omgivning ta hand om varandra och era fina änglar kommer alltid finnas nära er.

många många kramar till er

• Fru J

Är så ledsen för din skull Lyckomia! Har inte ord för att skriva!
    Skickar dig en stor varm kram!

• mugglesfan

Lyckomia: vad fruktansvärt! Lider verkligen med er.

• Purelyplatonic
    mugglesfan skrev 2011-01-05 14:31:04 följande:
    Vi måste resa upp till Huddinge (som är enda stället i Sverige som gör denna behandling) eftersom vi bor i Gbg. Läkaren sa att vi skulle få reseersättning från F-kassan bara vi sparade alla kvitton. Ringde F-kassan nu och de sa att ngn sådan ersättning finns inte Låter jättekonstigt tycker jag - läkaren som stöter på detta med jämna mellanrum borde ju veta? Vi kan ju inte välja liksom, behandlingen finns ju inte här i Gbg
    Jag tror det är från landstinget man får reseersättning, försäkringskassan har inger med sjukvård att göra. Sök på ditt sjukhus hemsida så får du säkert fram någon blankett du kan fylla i och sen skicka in kvitton etc.

Lycka till och jag hoppas verkligen att de kan operera dem så att det blir bra. Jag har hört både bra och dåliga historier med TTTS.  
  • Jäntan1

Hej allihopa! Är helt ny här på familjeliv och har läst lite i den här tråden eftersom vi väntar tvillingar i maj (4:e maj). Jag beklagar sorgen Lyckomia. Började gråta när jag läste ditt inlägg. Det går inte att föreställa sig vad ni går igenom.

Vi fick reda på att det var tvillingar på ul i v8 efter andra inseminationsförsöket. Vilken grej! Jag hade faktiskt mina aningar, för det kändes inte alls som förra graviditeten. (Vi har en underbar son på 3år).
    Nu är jag i v24 och det börjar definitivt bli tungt. Jag känner verkligen av att jag inte kan vara lika närvarande för vår son som jag skulle vilja. Och det känner han också. Han har varit mammig från början, men nu är det ännu mer. Jag jobbar fortfarande heltid och jag har ett kontorsarbete som verkligen inte klassas som tungt. Problemet är att jag har svag rygg, vilket gör att jag får ont nu med graviditeten om jag sitter för mycket. Därför måste jag röra på mig och försöka träna ryggen. Jag försöker gå en halvtimme på morgonen, men det gör att jag måste gå upp kl 05 om jag ska komma hem till 17 och hinna träffa familjen lite innan det är sängdags. Nu under helgerna har jag hunnit gå till gymmet en del men jag vet inte hur mycket jag kommer att hinna eller hur länge till jag kommer orka. Men ju mer jag rör mig pga ryggen destå mer foglossningar får jag (vilket jag inte hade alls förra graviditeten)

Ni har kanske skrivit om det här tidigare men hur gör ni andra? Ni med jobb som inte är tunga, har ni blivit sjukskrivna och isåfall när? Ska till min BM imorgon och hon verkar inte vara så jättevan med tvillinggraviditeter.

• Love83

hej jäntan va roligt då är vi ungefär lika

jag blev sjukskriven idag pga svår foglossning går med kryckor och har mycket sammandragningar, men  jag oroar mig ändå för att sjukskrivningen inte ska gå igenom då det ä'r försäkringskassans egna läkare som avgör.

Men jag brukar passa på att göra lite sysslor på morgonen då jag är som piggast men blir oftast liggande på sängen av smärtor då jag skyndat mig göra massor då jag har ork och min barnmorska sa att det blir värre om man gjorde så.

Jag har 4 barn hemma och har fått mycket hjälp av de två största det värsta är nog den krävande 2 åringen vi har som styr upp allt här i huset för tillfället.

Hoppas alla mår bra och grattis ännu en gång jäntan hoppas du hänger på mer här i tråden nu alltid kul att vi blir fler och kan utbyta tankar och sånt

• Love83

Jag undrar hur det går med mugglesfan hoppas deras besök i huddinge gav lite hopp.

• FrokenJo

Jag funderar också på henne...

• Lhuna

Hej alla ni! I dag har vi varit på ultraljud för att kolla så bebisarna har nog med forstervatten båda två. Det såg bra ut och det är skönt att kunna bocka av ännu en vecka, det känns lite så nu när det händer så mycket tråkigt för några av oss...

Vi fick även veta att det är två flickor vi väntar =) Hur är det med er andra?

• Love83

lhuna va skönt och va roligt med två små tjejer. Med mig går det bra har blivit sjukskriven men väntar på papper från f-kassan så jag kan skicka in allt hoppas läkaren på f-kassa godkänner det bara. Var på tillväxt ul i måndags  bebisarna växer bra den ena är lite större men det är normalt ska dit den 25 januari igen kommer gå på ul varannan vecka nu.

väntade du tvåäggs eller enäggs lhuna?

Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!