• Lisel79

Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!

OJ vilken omtumlande känsla!! Men helt otroligt, fantastiskt, underbart, förirrande...! Vi har precis fått reda på att vi väntar tvillingar i början på maj 2011. Känner mig väldigt splittrad i mina tankar! Är det någon som delar min upplevelse? Berätta! Hur upplevde ni det när ni fick besked om tvillingar? Tilläggas bör att jag har en underbar liten son hemma som kommer att vara 1 år och 9 månader när han blir storebror till tvillingar. Hur hanterar man detta?
    /Lisel

• Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!
  • Fru J

Vad skönt Mugglesfan att allt gått så bra!! Jag är i v.24 nu, 23+3, känns så otroligt skönt, ingen ny blödning heller på 2 månader så hoppet börjar återvända så smått

• Jäntan1

Jag är i v 24+4, men min magen är som en 30-veckors-mage sa BM i måndags.
    Idag när vi åkte hem från mina föräldrar skulle jag köra och jag var tvungen att luta ryggstödet så mycket att jag fick svårt att nå ratten. Hur ska detta sluta...
    När vi va ute och lekte i snön gjorde jag ett stort hål i snön och la mig på mage. Otroligt skönt. Rekommenderas verkligen.

Har upptäckt att jag nog inte kan gå en halvtimme till jobbet på morgonen som jag skulle vilja. Då får jag extra ont hela dagen. Var otroligt trött i fredags efter en veckas jobb. På måndag ska jag till läkaren...

Love83: Har du fått svar från f-kassan? Jag håller tummarna för dig.
    Mugglesfan: va härligt att allt gick bra. Det är verkligen fantastiskt vad läkarna kan göra.

På onsdag ska jag på gravid-vatten-gympa. Är det någon som har provat det? Verkar skönt att vara lite lättare för en stund iallafall.
    Förutom att vi troligtvis ska flytta innan bebbarna kommer och fixa en massa andra saker, så börjar jag verkligen längta efter att träffa de där två busfröna som bråkar runt i magen. Är så nyfiken på hur de är. 
    Nä nu måste jag sova.  

• annelian
    Jäntan1 skrev 2011-01-16 00:18:48 följande:
    På onsdag ska jag på gravid-vatten-gympa. Är det någon som har provat det? Verkar skönt att vara lite lättare för en stund iallafall.
    Jag går på "egen" vattengympa (följer eget program eftersom jag har problem med nacke och axlar), och det är verkligen jättehärligt så länge man är i vattnet. Men när man går upp känns det som att man väger flera ton Tungan ute
  • mugglesfan

Själv har jag tränat på gym (normalt tränar jag friskispass och spinning + joggning) fram till v17 då jag blev förkyld. Målet var att träna tom v20. Men nu vågar jag inte tills jag ser hur det gått på tisdag (ny UL-kontroll på Östra här i Gbg).

Det är ju min tredje grav (fast grav nr 2 slutade med MA) så jag kanske är lite större än en tvillingmamma som har sin första grav(?). Vilken skillnad det är iaf! Innan op kändes det som att jag var i v30 med min dotter och jag var ju bara i v20, tänkte också "hur ska detta sluta".

Jag mätte min mage innan op och då var den 98 cm på tjockaste stället (lade måttbandet vid naveln). Efter op är den nu 92 cm... Vad har ni andra för mått?

• mugglesfan

Förresten var det som ngn skrev landstinget och inte f-kassan som betalar sjukresorna (det var läkaren som nämnde F-kassan så det gjorde mig förvirrad, trodde han hade koll).

Och ja, det var skönt att det gick bra med op. Nu får vi hoppas att de mår bra tills åtminstone v28 (gärna v30+). Nya komplikationer kan ju tyvärr tillstöta...

Vi hade tänkte beställa tvillingvagn efter RUL om allt sett bra ut. Nu vet vi inte om vi vågar. Tänker just nu att vi väntar tills efter kontrollen nu på tisdag men då kanske jag känner att vi väntar tills efter kontrollen veckan därpå... Känns inte som att man kan räkna med ngt tyvärr.

• FrokenJo

Jag var och klämde på en vagn igår, igen, men det tar emot att beställa... Även om det inte är några uttalade komplikationer eller "faror" för min del (än?) så känns det lite jobbigt. Det finns ju iofs möjligheten att betala handpenning och låta vagnen vara kvar hos butiken och alla, vad jag vet, har förlossningsgaranti. OM nu något skulle hända. Men det är ett stort steg!

mugglesfan: Hoppas verkligen att allt ser bra ut och att du får två små i bra tid! Vi får ta en dag i taget helt enkelt.

Hoppas på sjukskrivning snart för nu börjar det bli mentalt påfrestande och nervöst på allvar...

• Love83

hej igen alla

jäntan har inte fått pappret från f-kassan ännu så jag har inte kunnat skicka in  sjukpappret ännu, men hoppas det kommer på måndag
    mugglesfan jag har inte mätt min mage ännu men ska göra det om jag bara hittar måttbandet :/

Vattengympa har jag gått på med dom andra barnen , men jag vågar inte nu pga sammandragningar som jag har så ont utav så jag bara tar det lungt nu.

Vagn hade vi redan fixat jag har gömt den nere i källaren och den kommer inte att ordnas något med förrens jag närmar mig slutet och skulle det hända något så f¨år någon ta hand om den så jag slipper se den.

frökenjo hoppas du snart blir sjukskriven så du kan ta det lungt

• FrokenJo

Hej allihop!

Jag bara funderar lite... Det är full rulle i magen rätt ofta tycker jag och ibland bara lite småbuffar sådär. Tycker ni att ni kan känna skillnad på vem det är eller att det är den ena eller båda? Jag skulle så gärna vilja veta hur mina ligger och om det kan vara någon hjälp när man känner efter. Jag TROR att jag känner två för det är mer bubbligt och överallt samtidigt ibland, jämfört med när jag "bara" hade en liten son därinne. Men, det var ju trots allt tre år sedan så minnet bleknar väl om ni förstår hur jag menar.

• Love83

frokenjo jag har svårt att säga direkt vem det är som sparkar jag tycker nog mina mer knör och masar där inne jag vet ungerfär hur de ligger men de kan ju ändra så de ligger neråt eller uppåt , har haft mycket sparkar mot rumpa och urinblåsa på sist ul låg A med huvudet ned och den andra med huvud upp men jag misstänker att den med huvudet ner har vänt sig.

mätte min mage idag är i v25 fulla och magen var 107cm i omkrets

• Jäntan1

Hejsan alla!
    Var hos läkaren i morse och blev sjukskriven på halvtid. Glad Om f-kassan krånglar skulle jag kontakta läkaren igen. Det känns jätteskönt. Ska nog jobba tre dagar i veckan.
    Försöker att inte planera och tänka på vad jag ska göra med "all" tid men det är svårt. Vi ska troligtvis flytta inom några månader (inte direkt den perfekta timingen) så jag lär ju inte vara sysslolös direkt. Vi bor i en tvåa nu och det hade nog funkat med två barn ett tag, men med tre känns det lite väl tajt.

Vagnen köpte vi ganska tidigt och den står hos mina föräldrar för vi har inte riktigt plats... Den gick precis igenom vår ytterdörren om vi pressade lite. Vi har köpt en spjälsäng också och vi satsar på att bebbarna får sova i samma säng i några månader. Kläder är väl det som också redan är fixat (sonens gamla). Annars är köpa-listan fortfarande lång. På plats ett ligger nog ytterliggare en bilbarnstol.

Här är det också full rulle i magen. På ul låg bebbe 1 med huvudet neråt och bebbe 2 med huvudet uppåt. Jag har mina moderkakor framåt och nu känns det som om 1:an ligger längre bak och längre ner så jag känner inte när den buffar lite, utan bara när den sparkar ordentligt. 2:an känner jag mycket tydligare och jag kan sitta och buffa tillbaka och jag tror att den har vänt sig så att huvudet är neråt mesta tiden. Men det kanske bara är inbillning.

Jag håller verkligen med dig frokenjo. Den fysiska delen är stor...men den mentala biten är verkligen påfrestande, mycket mer än jag trodde att den skulle vara. Jag känner mig sk*t-stressad över flytten och att orka med att fixa allt som ska fixas (förutom det vanliga tvätt, disk...) Men så tänker jag "varför oroar jag mig, det finns tid. Vi kommer dessutom vara hemma båda två ett tag i början". Sen blir nästa tanke " AAAAH det är ju 2!!!" 

Förlåt att jag skriver så långt Skäms. Det är så många tankar som snurrar.

Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!