• Tummetott

Mammalediga i Sundsvall

Hej , undrar om det finns några som blivit mammor nyligen och befinner sig  i Sundsvall. Kanske har lust att träffas för promenader, fika eller något annat roligt. Har en två mån dotter och väntar på att mammagruppen ska starta, men det verkar ta tid. Tänkte inte vänta längre utan jag skriver i detta forum och hoppas att det är någon som vill nappa .

• Svar på tråden Mammalediga i Sundsvall
  • Puma10
    Tummetott skrev 2010-10-09 12:07:09 följande:
    Hej , undrar om det finns några som blivit mammor nyligen och befinner sig  i Sundsvall. Kanske har lust att träffas för promenader, fika eller något annat roligt. Har en två mån dotter och väntar på att mammagruppen ska starta, men det verkar ta tid. Tänkte inte vänta längre utan jag skriver i detta forum och hoppas att det är någon som vill nappa .
    Hej! Jag är nån månad bort...men hakar gärna på dig sen! :) Kommer snart att flytta till Sundsvall och söker just nu lite info kring mammagrupper, aktiviteter osv. Ser framemot min mammaledighet massor, är i v 30 nu så det är inte så länge kvar!!! Jippie!
  • Tummetott
    Puma10 skrev 2010-10-10 21:03:54 följande:
    Hej! Jag är nån månad bort...men hakar gärna på dig sen! :) Kommer snart att flytta till Sundsvall och söker just nu lite info kring mammagrupper, aktiviteter osv. Ser framemot min mammaledighet massor, är i v 30 nu så det är inte så länge kvar!!! Jippie!

Ja haka gärna på ! :)  Även om det är superhärligt att vara hemma med sin bebis så behöver man träffa vuxna att prata med. Den bvc som jag hör till har inte fått till till någon grupp ännu men de sa att det var på gång att skicka ut brev.

Hinner ni flytta innan det är dags , eller flyttar ni efteråt?
    Njut av de sista veckorna med mage , snart kommer en ny härlig tid med bebisen. Skrattande
    Hör av dig igen då ni flyttat eller om du behöver fråga nåt.

• Malin19800

Jag väntar också på att mammagruppen ska börja men det verkar som sagt var inte hända något. Så jag hänger gärna på här. Har en son på snart 4 månader och bor med min sambo på Södermalm.

• Tesselein

Hej hej,

Jag är gärna med, fick en dotter för fem veckor sen och tycker att dagarna ibland blir lite väl långa, så vore himla kul att träffa andra mammor Glad

Vart i Sundsvall bor ni alla?

• Puma10

V

Tummetott skrev 2010-10-11 12:50:51 följande:

Ja haka gärna på ! :)  Även om det är superhärligt att vara hemma med sin bebis så behöver man träffa vuxna att prata med. Den bvc som jag hör till har inte fått till till någon grupp ännu men de sa att det var på gång att skicka ut brev.

Hinner ni flytta innan det är dags , eller flyttar ni efteråt?
    Njut av de sista veckorna med mage , snart kommer en ny härlig tid med bebisen. Skrattande
    Hör av dig igen då ni flyttat eller om du behöver fråga nåt.

Ja jag förstår det! Vi bestämde rätt nyligen att jag ska föda i S-vall. Är förnärvarande bosatt i Umeå och hade först tänkt att föda här, men det känns mer praktiskt med flytt och förberedelser att hinna komma ner innan det är dags! Kan vara skönt att föda i den stad man kommer att bo i ett tag framöver, då är vi typ redan som "inskrivna" på mvc/bvc, sjukhus osv. Imorgon ska jag ringa till mvc i S-valls centrum och kolla läget med dem. Vet inte riktigt vart jag ska vända mig, men vi kommer ju att bo i stan så antar att det är kanske bäst att börja där. Vet du om det finns några mammaaktiviteter, kurser, babysim, mammagympa el nått annat skoj som är på g i S-vall? Till våren? Tänkte att det kanske är nu man måste anmäla sig till vissa saker :) När det gäller att njuta så gör jag verkligen det, jag älskar min mage - det är en riktigt livlig krabat där inne...hoppas det bådar gott! Hur går det att vara mammaledig då? Vad heter din lilla dotter och hur mår hon? =) Har hon börjat vänja sig vid detta jordeliv ;)
  • ErikaS

Hej hej

Jag hoppar gärna in här ocksåGlad 

Är mammaledig och skulle tycka det vore skoj att träffa andra mammor. Jag har 3 barn en pojke på 7år som jag har varannan vecka trist men menRynkar på näsan en jänta på 1år 8mån och det senaste pyret en pojke på 2 1/2mån

• Tummetott
    Tesselein skrev 2010-10-11 19:13:35 följande:
    Hej hej,

Jag är gärna med, fick en dotter för fem veckor sen och tycker att dagarna ibland blir lite väl långa, så vore himla kul att träffa andra mammor Glad

Vart i Sundsvall bor ni alla?
    Hej , jag och min lilla familj bor i Sallyhill. Du själv? Skrattande
  • Tummetott
    Malin19800 skrev 2010-10-11 14:29:28 följande:
    Jag väntar också på att mammagruppen ska börja men det verkar som sagt var inte hända något. Så jag hänger gärna på här. Har en son på snart 4 månader och bor med min sambo på Södermalm.
    Tycker att det tar lite väl lång tid för dem att ordna så jag frågade ännu en gång då jag var till BVC  ( centrum) igår och de ska skicka kallelse efter den 26:e okt. Så det är på gång.

Men innan dess så träffas jag gärna med de som vill. Skrattande
  • Tummetott
    Puma10 skrev 2010-10-12 20:34:59 följande:
    VJa jag förstår det! Vi bestämde rätt nyligen att jag ska föda i S-vall. Är förnärvarande bosatt i Umeå och hade först tänkt att föda här, men det känns mer praktiskt med flytt och förberedelser att hinna komma ner innan det är dags! Kan vara skönt att föda i den stad man kommer att bo i ett tag framöver, då är vi typ redan som "inskrivna" på mvc/bvc, sjukhus osv. Imorgon ska jag ringa till mvc i S-valls centrum och kolla läget med dem. Vet inte riktigt vart jag ska vända mig, men vi kommer ju att bo i stan så antar att det är kanske bäst att börja där. Vet du om det finns några mammaaktiviteter, kurser, babysim, mammagympa el nått annat skoj som är på g i S-vall? Till våren? Tänkte att det kanske är nu man måste anmäla sig till vissa saker :) När det gäller att njuta så gör jag verkligen det, jag älskar min mage - det är en riktigt livlig krabat där inne...hoppas det bådar gott! Hur går det att vara mammaledig då? Vad heter din lilla dotter och hur mår hon? =) Har hon börjat vänja sig vid detta jordeliv ;)
    Vi tillhör centrum och hitills så har det funkat bra där.
    Har tyvärr inte så bra koll på vad det finns för aktiviteter ännu så jag har inget att dela med mig just nu. Eftersom min dotter Nellie föddes 3,5 v för tidigt och fick dras med både gulsot och lågt blodvärde så har vi åkt  fram o tillbaka från sjukhus rätt länge så det känns som om vi har halkat efter med alla aktiviteter. Trots detta så har hon mått bra hela tiden och hon äter jättebra så just nu väger hon strax över 5 kg. Då vi nu har landat lite efter detta så känns det bara bra att vara mammaledig , dagarna går så fort bara.
  • Tummetott

Eftersom jag har dragit igång denna tråd och gärna vill träffa andra så kommer jag nu med ett förslag på dag 
    Vad sägs om onsdag den 20:e någonstans på stan?
    Tid kan bestämmas senare då jag vet om det finns intresse den dagen. Glad

Svar på tråden Mammalediga i Sundsvall