V
Tummetott skrev 2010-10-11 12:50:51 följande:
Ja haka gärna på ! :) Även om det är superhärligt att vara hemma med sin bebis så behöver man träffa vuxna att prata med. Den bvc som jag hör till har inte fått till till någon grupp ännu men de sa att det var på gång att skicka ut brev.
Hinner ni flytta innan det är dags , eller flyttar ni efteråt?
Njut av de sista veckorna med mage , snart kommer en ny härlig tid med bebisen.
Hör av dig igen då ni flyttat eller om du behöver fråga nåt.
Ja jag förstår det! Vi bestämde rätt nyligen att jag ska föda i S-vall. Är förnärvarande bosatt i Umeå och hade först tänkt att föda här, men det känns mer praktiskt med flytt och förberedelser att hinna komma ner innan det är dags! Kan vara skönt att föda i den stad man kommer att bo i ett tag framöver, då är vi typ redan som "inskrivna" på mvc/bvc, sjukhus osv. Imorgon ska jag ringa till mvc i S-valls centrum och kolla läget med dem. Vet inte riktigt vart jag ska vända mig, men vi kommer ju att bo i stan så antar att det är kanske bäst att börja där. Vet du om det finns några mammaaktiviteter, kurser, babysim, mammagympa el nått annat skoj som är på g i S-vall? Till våren? Tänkte att det kanske är nu man måste anmäla sig till vissa saker :) När det gäller att njuta så gör jag verkligen det, jag älskar min mage - det är en riktigt livlig krabat där inne...hoppas det bådar gott! Hur går det att vara mammaledig då? Vad heter din lilla dotter och hur mår hon? =) Har hon börjat vänja sig vid detta jordeliv ;)