• Billy och Jag

Hur kände du för att vara hemma med ditt barn??

För mig är det självklart att bara njuta av stunden och har inte en tanke på framtiden.. det är NU som gäller och jag älskar att få vara med min buse :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur kände du för att vara hemma med ditt barn??
  • Matillin

Första gången var det supermysigt, andra gången inte lika mysigt
    Men jag hade heller inte velat jobb under den perioden

• SilverEmma

Galet tråkigt...mycket därför började jag jobba heltid när andra barnet var 3½ vecka.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • idis78

Har inte gillat att vara hemma på heltid. Tyckte jag hade supertråkigt! Har börjat jobba deltid ganska tidigt med båda barnen.

• Linda1976

Det gick upp å ner, såklart. Tror ingen tycker att det är fantastiskt 24/7. Gillade inte bebistiden direkt, jag är ingen bebismamma, föredrar henne nu som 5åring

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • LuMa

Det gick upp och ner, mot slutet mest ner.
    Var hemma totalt 4½ år och sista halvåret klättrade jag på väggarna.

• Tant Green

Det var oftast rätt trist. Nu när hon är 5 år skulle jag däremot gärna vara hemma med henne, nu är det ju jättekul

• annca

Å jag hade så mycket hellre jobbat!
    Tycker det är urtrist att vara lektant... Och inte ha någon att prata något vettigt och intressant med på hela dagen :P

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • SweetLilly

Underbart! att få ta hand om detta mirakel som jag älskar så mycket! Mysa och ta promenader med vagnen, att sjunga visor och bara sova ihop, Underbart.
    Jag kommer nog vara hemma i 2 år, och jag längtar efter att få följa detta lilla  livets utveckling och planera allt kul vi ska göra!

Älskade dotter 100727 * rockitbabyrockit.blogspot.com *
  • Hemmaföräldern

Helt underbart att få chansen att vara hemmaförälder. Föräldraledig är en sak men man hinner inte komma in "jobbet" att själv ansvara för vården och omsorgen om sitt barn på den korta tiden. Det är först efter 1-årsåldern som utmaningen börjar och sedan när syskonen kommer förstås. Som med alla nya jobb så tog det sin tid att få bra flyt på allt och hitta andra arbetskamrater som också valt att ge sina barn tid.

Men jag kan verkligen säga att jag lärt mig mycket om mig själv, om livet, att jag har vuxit och utvecklats som människa. Den grund som familjen fått att stå på har varit guld värd genom barnens olika utvecklingsfaser. Man blir tryggare som förälder och det blir lättare ju mer man får öva.

Sedan är det så kul att barnen har fått chansen att växa upp tillsammans och verkligen känna att de tillhör en familj. Speciellt idag när så många föräldrar inte verkar klara av att ta hand om två barn samtidigt utan sätter sina små 1-åringar på dagis när syskonet kommer. Det gör att varje barn växer upp som ensambarn med liten tillhörighet till familj. Många kräver numera också 30 timmar istället för 15 timmar, vilket än mer visar att de inte klarar av att vara föräldrar eller förstår hur viktiga de är för sina barn.

Men klarar man inte av att ta hand om två små barn samtidigt så kommer man att få det mycket tufft när de blir äldre, det har jag sett många exempel på.

Det skulle vara bra om den här tråden bara var för hemmaföräldrar och att de föräldralediga fick en egen tråd, då skulle det bli lättare att utbyta tankar och idéer och ärligt kan jag säga att det skulle vara skönt att slippa ego föräldrarna och deras ack så likadana kommentarer hela tiden. 

• sahara sahara

Jag tycker att det är jättemysigt, men jag saknar att jobba också. Helst av allt hade jag velat dela så en av oss jobbade två dagar i veckan och den andra tre, men det verkar vara svårt att få till.

Do something scary - the payoff is awesome!
Svar på tråden Hur kände du för att vara hemma med ditt barn??