• 1 Tea

plus efter ivf

Grav.testet visade ett PLUS på ruvardag 14! Det känns overkligt och jag vågar inte tro att det är sant. Om 2 och en halv vecka är det dags för ultraljud. Jag hoppas verkligen att det finns ett (eller två) hjärta som slår då.

Finns det några andra där ute som just fått ett PLUS efter IVF? 

• Svar på tråden plus efter ivf
  • 1 Tea
    denita skrev 2010-09-21 19:39:07 följande:
    Grattis alla! Jag testade svagt plus i morse, på RD 12. Vågar inte tro det, ska testa igen på TD som är den 26 sep. Men ska försöka njuta förstås :) Har gjort tre IVF, ett tidigt MF, ett som blev neg och nu detta. Tredje gången gillt kanske :))))
    Grattis! 
  • Angelique

Hej allihop,

jag hoppas in här. Plussade idag efter vår tredje IVF (tjuvtestade dock plus redan i lördags).

Är ni oroliga för missfall? Det är jag, även om jag självklart försöker låta bli. Men varje litet stick i magen känns som domedagen....

Vad avstår ni från att äta och dricka? Hur gör ni med sex?

Ska bli roligt att följas åt hela vägen in i mål!!

• 1 Tea
    Angelique skrev 2010-09-22 21:02:05 följande:
    Hej allihop,

jag hoppas in här. Plussade idag efter vår tredje IVF (tjuvtestade dock plus redan i lördags).

Är ni oroliga för missfall? Det är jag, även om jag självklart försöker låta bli. Men varje litet stick i magen känns som domedagen....

Vad avstår ni från att äta och dricka? Hur gör ni med sex?

Ska bli roligt att följas åt hela vägen in i mål!!
    Grattis! 

Vi har haft missfall tidigare i v6 +3 så visst finns oron för missfall. Tror att det kommer kännas lite extra nervöst på måndag när jag är precis på samma dag som missfallet. Men jag känner mig faktiskt ganska lugn. Det blir inte bättre av att oroa sig utan snarare sämre.

Jag äter folsyra och E-vitamin. Annars försöker jag äta varierat och mycket frukt och grönsaker. Har dragit ner på te och cola (dricker inte kaffe i vanliga fall heller).

Vi har tagit det väldigt lugnt med sex efter äggplock men egentligen tror jag inte att det är någon fara. Precis efter äggplock finns ju infektionsrisken men sen ska det inte vara några problem. Vi fick inga instruktioner från vår klinik mer än att jag inte skulle hoppa runt cch träna hårt under några veckor efter äggplock och nu under den första tiden som gravid.  
  • 1 Tea

Har ni ringt mödravården? Jag vet inte om jag vågar ringa innan vi varit på ultraljudet men sjuksköterskan på vår klinik sa att det kunde vara kö så att det var bra att ringa så fort som möjligt. 

• fröken 1981
    1 Tea skrev 2010-09-23 10:43:29 följande:
    Har ni ringt mödravården? Jag vet inte om jag vågar ringa innan vi varit på ultraljudet men sjuksköterskan på vår klinik sa att det kunde vara kö så att det var bra att ringa så fort som möjligt. 
    Jag tänker som du att jag vill ju gärna vänta med att ringa mödrarvården innan. I vilken vecka kommer du vara när du gör första ultraljudet? Jag ska göra det på sjukhuset här hemma å de frågade mig i vilken vecka det var tänkt att jag skulle göra det, hur ska jag kunna veta det? De sa inget om vilken vecka när jag pratade med SU.
  • 1 Tea
    fröken 1981 skrev 2010-09-23 11:40:36 följande:
    Jag tänker som du att jag vill ju gärna vänta med att ringa mödrarvården innan. I vilken vecka kommer du vara när du gör första ultraljudet? Jag ska göra det på sjukhuset här hemma å de frågade mig i vilken vecka det var tänkt att jag skulle göra det, hur ska jag kunna veta det? De sa inget om vilken vecka när jag pratade med SU.
    Jag kommer att vara i v. 7+5
  • Elsasmama

Hej!
    Hoppar in här som överlycklig plussare! Glad Man vågar knappt tro att det är sant efter över två och ett halvt års försök och det är dessutom vårt första IVF. Jag ska på ultra-ljud om två veckor och tiden släpar sig fram! Tankarna flyger runt om både missfall och utomkvedshavandeskap som för övrigt är ett väldigt fult och konstigt ord tycker jag...

Jag försöker hålla mig lugn och eftersom jag är så trött hela tiden så försöker jag lyssna på kroppen. Vad har ni för symptom så här långt?

Kram

• denita

skogochhav,  Jag gjorde ostimulerat. Har inte tagit vaggisar heller.

Gratis till er nya som plussat. Hoppas det kommer fler :)

Jag ororar mig hela tiden att det inte ska gå vägen, försöker att låta bli, men det är så svårt.

Var tvungen att testa idag igen och då var det starkare än sist. Det var skönt!

• Angelique

Välkommen Theresehope! vad härligt att det gick vägen första gången. Vi ska också på UL om två veckor, håller helt med dig att tiden släpar sig fram!!

Denita: Förstår precis hur du känner! Funderar på att göra ett CB Digital idag, för att se så det slagit om till 2-3 v. Men tänk om det int ehar det. Då kommer man ju bli så förtvivlad. Kanske bäst att bara försöka hoppas helt enkelt.

• Angelique

p.s: jag har inga symptom, förutom utebliven mens. Det är mitt problem, gör att jag nojjar så sjukt mycket. Tyckte jag hade ömma bröst förut, men det är nästan borta nu.

Svar på tråden plus efter ivf