-
Oj, stackare! Det låter ju inget vidare.Tallkotte12 skrev 2011-06-30 21:23:48 följande:Börjar bli lite trött på min konstiga kropp! Nu har jag fått mens igen.... På 15 dagar har jag haft mens (rött alltså, inte mörka flytningar) på dag 1-3, 9-11 och 15...
-
Tråkigt med mens Nattfrost och temp.dip för dig Vi 4. Dock är inte hoppet ute helt ännu så jag fortsätter att hålla mina tummar.
-
Oj, vad spännande Vi 4. Jag förstår att du hade svårt att sova. Mina tummar är fortfarande hållna.
-
Jag har Clearblues fertilitetsmonitor och med den ska man testa med första morgonurinet. Hur som helst är det viktigt att man testar vid samma tid på dygnet.
-
MariaF79: Din kurva påminner om min denna månaden. Det tog också ett par dagar innan min temp ville öka. Lägg gärna in din chart i vår BIM-tråd.
-
Här kommer länken:
www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html -
Jag har haft ÄL-känningar även efter ägglossningen nån gång, senast i förra cykeln. Hade du några ÄL-flytningar igår? Jag tror precis som FF att du hade ägglossning i torsdags.Du och Jag ver2 skrev 2011-07-16 20:55:30 följande:Kan man har värk efter ÄL!? Har en hel del nu ikväll. Men haha, är ju så trööööött så tror inte ja orkar me nå mys ikväll =/ Men vore ju himla surt om vi missade ÄL...
Såklart vaknade jag först 4:45 idag - då hade jag 36,2, sen 2½h senare hade jag 36,4. Går jag på senare tempen (har ja alltid gjort) så ser det ut att varit ÄL. Men ja, vet inte...det KÄNNS verkligen ju kan ja säga... Jag som trodde det var ÄL i förrgår... -
Det kan även vara så att du inte blöder ut hela slemhinnan utan börjar bygga en ny slemhinna ovanpå den gamla vilket inte är helt optimalt. Ett tips är att gå till en TCM akupunktör så att du kan få örter som gör att du blöder ut ordentligt.
Har du alltid haft så kort mens eller är det något som har kommit nu på senare tid? -
Kinderägg: Det kan absolut vara en anledning till att du inte blir gravid om du blöder för lite.
Nattfrost: Tyvärr är det inte bra att ha spottings, varken före eller efter mensen. Mensen ska börja och sluta som en blixt från klar himmel tydligen, vilket min dock aldrig har gjort.
Vi4: Snacka om klockren temphöjning idag. 2 dagar till sedan har du med all sannolikhet ett snyggt rött kryss.
Tack för tummarna Kinderägg och Vi4
Det känns inget speciellt, dock har jag haft en massa creamy-flytningar idag vilket känns oroande. Eller? Någon som har en annan uppfattning? Har jag någon gång det efter ÄL är det precis dagen innan mensen/spottingsen börjar.
Jag har ju lite svårt för att verkligen tro att det skulle gå vägen såhär efter 5,5 års försök utan ett endaste plus. Min akupunktör är dock övertygad om att det ska lyckas inom 2-3 månader men jag tror det först när jag ser det. Idag blev det daggmaskskin i örtblandningen, mums fillibabba! -
Mitt rekord ligger på 12 dagars lutealfas men då har jag ALLTID spottings åtminstone 2 dagar innan. Idag är jag på DPO 12 och fortfarande inga spottings...Bobofina skrev 2011-07-20 10:48:47 följande:Bengalen - Så fint det ser ut för dig. Håller tummarna. Hur lång lutealfas brukar du ha?
Det där du skrev om att det är dåligt med spottings både före och efter. Hur kommer det sig? Har du mer information? Nyfiken.
Vi 4 - Tack för infon. Verkar som att många fler än så har trifasisk kurva här. Tycker jag ser det hela tiden. Mer eller mindre. För mig gick det som väntat åt skogen. Störtdyk idag. Förra gången tog det två dagar från tempnedgång till mens. Får se hur det går den här gången. Har i alla fall värsta mensvärken någonsin. Kunde inte sova igår kväll.
Man brukar ju säga att man ska söka hjälp efter ett års försök, men jag läste nyligen någonstans att om man vet att man prickat ÄL varje gång bör/kan man söka redan efter ett halvår. Någon som har läst det? Kan det har varit på FF?
Min akupunktör har förklarat det här med spottings som en jämförelse med ett glas som man fyller. När glaset är fullt rinner det över och då börjar mensen. Har man spottings har man som små hål högst upp på glaset och det börjar sippra ut redan innan glaset är fyllt. Spottings försvårar att bli gravid men absolut inte sagt att man aldrig blir gravid för det.
För mig är inte mina spottings mitt primära problem utan jag har så många andra större problem som att min fuktbalans i kroppen inte är/har varit bra och det gör att min slemhinna inte är tillräckligt kladdig för att ett embryo ska kunna fästa där. Detta är inget som syns vid VUL utan slemhinnan ser fin och tjock ut och då är alla läkare glada och nöjda.
Kramlo: Förstår att du är deppig. Jag om nån är van vid konstiga cykler, dock har mitt problem mer varit att mina cykler är på tok för korta. Klart att du ska få hjälp med att göra ett VUL för att se så att allt står rätt till.