Inlägg från: Bengalen |Visa alla inlägg
  • Bengalen

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

AMC80 skrev 2011-02-20 21:05:16 följande:
    Vi4, jo så är det. Bara att vänta.

Inbillar mig symptom, eller hoppas kanske man ska säga. Iaf har jag lite känningar i livmodern och ont i brösten.
    Meen det är ganska tydliga mens-symtom med. Bara åtta dagar tills den väntan är över.
    Så du har börjat få känningar.Förvånad
    Vi är ju på samma DPO fast jag har testdag tidigare än dig. Själv känner jag ingenting men har börjat oroa mig för att de underbara spottingsen ska dyka upp när som helst.
  • Bengalen
    ceke skrev 2011-02-20 21:23:39 följande:
    Åh va det där fördjävliga spottingsarna är hemska!! Det finns en tråd för oss... eller snarare medlemsgrupp, så välkommen dit till ett störthärligt gäng spottare www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/plusjakt-for...
    Hahaha, ja det är ju verkligen nåt för mig, spottings drottningen!
  • Bengalen

Kinderägg: Det var FSH-prov du tog på CD 3. Jag har blivit spolad och det gjorde inte speciellt ont, lite som mensvärk bara men det kan tydligen variera mellan person till person.

Ceke: Grattis till din coverline, klart det är ÄL du har haft. Flytningarna kan pågå ett par dagar efter ÄL innan de försvinner.

Dag 28 för mig vilket är alla tiders rekord. Jag brukar ju ligga på cykler på mellan 18 till max 23 dagar. Fortfarande inga spottings heller så jag är överlycklig. Känner dock inget speciellt och med min bakgrund vågar jag inte heller tro att det skulle kunna ha lyckats. Jag tror snarare att det är min TCM-akupunktör som äntligen har börjat få rätt på min cykel med rätt örtmediciner.

Grattis Smurfette till plusset!

• Bengalen

Oj, vad kul Annjan. Stort Grattis!

Grattis även till dig Ceke för dina spottingsfria dagar. Så grymt skönt eller hur? För mig började de inte förrän på DPO 11 och det kan man ju leva med om man nu inte har blivit gravid förstås, vilket ju är att föredra. Flört

• Bengalen

Jag har alltid fått spottings ett par dagar innan mensen börjar, även när jag åt p-piller. Tyckte förr att det var hur praktiskt som helst för då visste man ju när mensen var på väg. Flört
    Det senaste året har det blivit värre med spottings ca 5 dagar innan men nu har förhoppningsvis min akupunktör fått rätt på min örtmedicin så att de försvinner mer och mer.

• Bengalen

Telgebo: Vad skönt att allt såg ut som det skulle. GRATTIS!
    Jag är lite nyfiken på vilket AMH-värde du hade? Vad är bra så att säga? Jag har precis fått reda på att jag ligger på 1,6 vilket lär vara helt okej. Jag vet bara att under 1 är inte bra så det hade varit intressant att få höra vad du ligger på som har ett superbra värde.
    En strålande idé att bli äggdonator, fler sådana önskas.

• Bengalen
    ceke skrev 2011-03-11 22:21:06 följande:
    Bra fråga. I början tror jag, men inte hela tiden.. men har inte så bra koll faktiskt
    Man får en nedregleringsblödning men därefter är äggstockarna vilande och slemhinnan tunn så då får man inte mens mer.
  • Bengalen

Ceke: Jag har blivit nedreglerad inför 2 av mina IVF-försök och inför min äggdonation. Vid IVF:erna tog jag nässpray 3 gånger per dag och vid ÄD:en fick jag ta en JÄTTE-spruta.
    Jag har inte haft några direkta biverkningar, lite mer nattsvettningar än vanligt men annars kände jag inget speciellt.

Menar din gyn att OM du nu har endo och ifall de inte får bort allt vid en operation så ska du bli nedgelerad och sen därefter köra på som vanligt där hemma? Man brukar ju svälta ut endon med en lång nedreglering inför IVF. Har det inte varit tal om det? 

• Bengalen

Va trist Ceke! Alltid ska de där förbenade spottingsen dyka upp. Rynkar på näsan Det måste vara våra mest trogna följeslagare.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*