*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Vad kul att se dig här igen Bjornis!
Jag har testdag imorgon, ska ta HCG-prov. Har dock inga stora förhoppningar med tanke på att jag har blött sen återföringen för snart 2 veckor sedan.
Vad kul att se dig här igen Bjornis!
Jag har testdag imorgon, ska ta HCG-prov. Har dock inga stora förhoppningar med tanke på att jag har blött sen återföringen för snart 2 veckor sedan.
Välkomna hit alla nya tempare!
Bobofina: Jag har repat mig efter det misslyckade försöket. Började ju blöda redan samma kväll som återföringen. Jag påpekade min oro att detta skulle inträffa på kliniken, visade till och med min temp kurva men fick bara till svar att det var det minsann ingen risk för, det såg medicinerna till så att det inte skulle ske.
Nu har min cykel äntligen börjat bli normal igen. Jag blödde i 3 veckor i sträck men med hjälp av örter sedan en dryg vecka tillbaka har kroppen nu börjat stabilisera sig. Hoppas bara att jag snart slipper även mina nattsvettningar.
Vi har inte beslutat ännu hur vi ska gå vidare, antingen med en vanlig IVF eller ett ostimulerat FET med frysisarna som blev över nu efter ÄD:en. Blev dock så illa bemött på kliniken att jag drar mig för att ha mer med dem att göra. Under tiden kör vi på med hemmaförsök även om chanserna känns små att det skulle lycka, så snart gör jag dig sällskap på BIM-listan Bobofina.
Min akupunktör säger att det inte finns något samband med att ha ÄL-känningar och faktiskt ha ägglossning. Man kan ha det ett par dagar innan utan att faktiskt ha ägglossning. Egentligen ska man inte känna ägglossningen över huvudtaget.
Lövfallet: Vad tråkigt med minus.
Grattis till plus Meria!
Själv är jag riktigt glad att min kropp verkar ha återhämtat sig så snabbt efter alla hormoner. Klar temp-ökning idag på CD 16. Jag som var rädd för att det skulle bli en alldeles för kort cykel igen med tidig ägglossning. Tyvärr är min puls väldigt trött men den repar väl sig vad det lider.
Bobofina: Kul att se dig här igen! Tråkigt med ytterligare en cykel men skönt att ni börjar komma vidare i utredningen.
Apropå bitterhet kan jag med råge anmäla mig i klubben. Nu är det ganska exakt 6 år som vi har försökt skaffa barn och inte ens ett minsta lilla plus har jag någonsin fått uppleva. Åren bara springer förbi och snart är det kört även av den anledningen. Fy satan vad livet är orättvist!
Lövfallet: Hur går det för dig? Har du varit på RMC ännu?
Vad kul att höra att ni är på gång! En spännande tid ni har framför er. Jag förstår mer än väl att du längtar efter mensen nu.
Jag blev så fruktansvärt illa bemött på RMC i samband med ET och när jag sen började blöda 5 timmar efteråt så vi har bestämt oss för att spara lite på våra 4 frysisar och istället ska vi kontakta Copenhagen Fertility Center för att höra om de är villiga att ställa upp och göra en IVF. Jag kan inte riktigt släppa tanken på att det finns en liten möjlighet att vi skulle kunna lyckas med mina egna ägg nu efter att jag har blivit behandlad med kinesisk medicin i nästan 2 år. Både antalet ägg och äggkvalitén bör ha blivit bättre under denna tid.
Vi har nu bestämt oss för att gå vidare med sprutor trots allt, vi ger dom en chans vid nästa mens. Funderar på att ringa Andrologmottagningen och kanske kunna få en tid för insemination när jag ändå är stimulerad så att säga, det är dock en bit dit så jag tvekar lite.
Känner mig nervös inför sprutorna, jag sticker hästarna utan problem och skulle säker kunna sticka någon annan också men att sticka mig själv känns läskigt. Ni som använt sprutor får gärna berätta hur det är.
Gonal-F är jättelätt att sticka med. En liten tunn och fin nål som knappt känns överhuvudtaget. Bara ta tag i ett veck på magen och sen stick rakt in. Den är dessutom färdigblandad så det är bara att ställa in rätt dos på vredet. Jag förmodar att du dessutom inte kommer att behöva ta någon jättedos så du slipper ha inne sprutan så länge.
Det kommer gå som en dans.
Wow, stort grattis till plus Bobofina! Vilka nyheter alltså! Så glad jag blir för din skull. Nu håller jag tummarna att allt går som det ska.
Varma kramar!
Bra fråga! Fick utslag på ÄL-testen men sen blev det inte så mycket mer. Skit samma, tanken är vi ska prova med IVF igen i nästa cykel så jag bara väntar på att mensen ska komma.