*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
www.billiga-tester.se/babyplan_digital_termometer___2_decimaler-p-154.html
Grattis till Bubblamaj!
Själv fick jag världens dipp idag på DPO 5. Känns lite tidigt med en implantationsdipp men man kan ju alltid hoppas.
Ang smurfan03s fråga så har man väl bara dipp i en dag sen ska tempen upp igen fast det finns ju säkert varianter på allt i den här underbara temperatur-världen.
Tack för kramen Vi 4.
Man är ju tyvärr van vid detta laget att det skiter sig. 5,5 år utan ett endaste plus så det hade ju varit mer otroligt om det verkligen skulle lyckas men jag kämpar vidare med mina örter. Så länge min akupunktör inte har gett upp hoppet om mig så är det väl bara att fortsätta.
Kram på dig med!
Jag håller med Vi 4, det är skoj att följa utvecklingen på kurvorna i BIM-listan. Själv har jag för första gången EVER lyckats pricka in ägglossningen på CD 14. Gissa om min akupunktör blev glad och jag också förstås.
Tack, tack!
Hmmm, ja det är ju inte helt lätt att veta. Brukar du ha så "tidig" ägglossning som dag 12? Det är väl inte mycket mer att göra än att avvakta morgondagens temperatur men jag förstår hur störigt det måste vara.
Vi 4: Definitivt inget snack om saken längre att du har ägglossat. Det blir nog ett snyggt kryss i kurvan imorgon.
Jag håller med om Kinderäggs kurva har ett lite annorlunda utseende. Det ser lovande ut!
Tabbs: Det beror ju förstås på när du har ägglossning. Antagligen vill akupunktören att du får tidigare ägglossning, runt dag 14 och inte att du ska få en kortare lutealfas. Du visar väl din tempkurva för akupunktören?
Jag går också på TCM akupunktur och kokar örter varje vecka. Har gjort så nu i 15 månader.
Vi 4: Jag satte discarded på min temp imorse och då vill inte FF sätta ut den över huvudtaget. Den låg på 37,18 men det beror på midsommar snapsen igår.
Skönt att din temp hoppade upp lite igen. Håller tummarna att den inte gör fler dykningar framöver.
Jag känner absolut ingenting men kan hålla med om att det är min finaste kurva någonsin. Bara ägglossning på dag 14 är ett rekord för mig, att sen min tunga är superfin (ingen beläggning) och att jag i stort sätt inte har några nattsvettningar är helt klart en bonus.
Funderar på det här med BIM, att det skiljer flera dagar från person till person. Har man en kort lutealfas har man ju tidigare testdag och varför skulle testet redan då visa positivt. Det är ju bara inte möjligt att embryot fäster tidigare hos folk med kort lutealfas.
Jämför man sen med när man gör IVF då är det inte tal om att testa på ruvardag 10 (vilket är det samma som DPO 12 i en vanlig cykel) om man får tillbaka ett 2-dagars odlat embryo vilket är det vanligaste. Dessutom sägs det att implantationen går snabbare vid IVF då ägget slipper vandra genom äggledaren.