Inlägg från: Bengalen |Visa alla inlägg
  • Bengalen

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Bubblamaj: Tja, vet faktiskt inte riktigt. FF satte ut en heldragen coverline idag men i så fall har det varit den mest ynkliga ägglossning någonsin. Ingen peak på min monitor och en ytterst modest temp-höjning. Jaja, jag får väl vara glad för att cykeln i alla fall verkar bli längre än mina tidigare bottennoteringar. Inga spottings än så länge heller.

• Bengalen

Lutealfasen kan verkligen variera, se på mig som exempel
    Jag har frågat min akupunktör om detta och det är en ren myt att den skulle vara samma. 

• Bengalen

Som jag har förstått det beror det väl mest på att man inte vet sin exakta BIM förrän FF har satt ut coverlinen och räknat ut ens BIM (testdag). I andra trådar utgår man ju från sin normala cykel men för oss som tempar med FF blir det ju lite mer exakt.

• Bengalen

Inget är som väntans tider...
    Dag 15 idag och fortfarande ingen ÄL i sikte,  jag som ALLTID annars brukar få ägglossning för tidigt...
    Var hos min akupunktör för en stund sedan och han satte nålar så att det skulle bli en sjuhelsike ägglossning. På det lite specialörter enbart för att göra ägglossningen kraftigare så nu jävlar är jag beredd... 
    Fick klara förhållningsregler om att det skulle arbetas i sängen ikväll och imorgon. Glad

• Bengalen
    bumbi 84 skrev 2011-04-22 22:46:26 följande:
    Dag 17 och ingen äl än... men tappen säger att den är på väg men ingen stegring på testen än.
    Samma här... Rynkar på näsan Drygt att vänta.
  • Bengalen

Visst ser min kurva fin ut, MEN jag har börjat få brun/svarta spottings idag. Rynkar på näsan
    Min akupunktör kunde känna att jag hade gravidpuls redan förra veckan men när det gäller mig är det ingen garanti har det visat sig. Hade det varit någon annan (normal) hade det varit en klockren graviditet. Jag har haft gravidpuls en gång innan i augusti i fjor utan att det blev något plus men då var inte mina temperaturer så här höga och fina som de har varit nu.
    Jag fick i alla fall nya örter idag som ska ta bort spottingsen om det nu inte är riktig mens på gång för då finns det ju inget i världen som kan stoppa den så nu väntar jag bara på att mitt örtkok ska bli klart. Skål

• Bengalen
    Tallkotte12 skrev 2011-05-20 13:59:54 följande:
    Är det nån av er som testat munkpeppar (Agnus Castus)?
    Yes, jag har provat men som med allt annat har det inte hjälpt mig. Agnus Castus tar man väl främst när man har höga FSH-värden och korta cykler. Är det något du lider av? Jag fick ett par dagar längre cykel men det var också allt.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*