*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Panodil och Alvedon går utmärkt att ta. Det är dessa värktabletter man blir rekommenderad att ta i samband med IVF.
Panodil och Alvedon går utmärkt att ta. Det är dessa värktabletter man blir rekommenderad att ta i samband med IVF.
När man talar om trollen...
ÄNTLIGEN fick jag omslag på min monitor och ett starkt streck på stickan. Snacka om helt sjukt, ägglossning runt dag 21!!! Det är då mina cykler brukar ta slut.
Så Bobofina, nu har jag gjort mitt bästa för att vänta in dig.
Stort grattis Havsklippan! Det låter ju lovande med starkt plus redan på DPO 8.
Bobofina: Välkommen till BIM-listan, jag har saknat dig!
Själv bär det iväg på en veckas semester imorgon. Sol och bad i Turkiet så jag kommer inte att kunna uppdatera FF nåt vidare. Givetvis kommer jag fortsätta att tempa mig som vanligt.
Vilket oerhört ledsamt besked ni har fått idag Vi4. Jag förstår precis hur det känns men ta inte ut något i förskott. Det kan trots att allt funka hur fint som helst med att göra IVF. Avvakta nu svaren på FSH och AMH-proverna. Tänk på att FSH-värdet går att få ner om det visar sig att du ligger för högt.
Varma kramar
Vi4: Om du har höga FSH-värden ska du i så fall försöka få ner dem. Det beror visserligen helt på vad du ligger på från början. Har du värden på 40 och uppåt är det nog tyvärr inte så mycket att göra åt. Det tyder på att man närmar sig klimakteriet men har du däremot värden på kring 20 och neråt går det att få ner värdet med hjälp av TCM. IVF-klinikerna stirrar sig ofta blinda på FSH-värdet så ett tips är i så fall att först försöka få ner det innan ni kontaktar någon klinik. FHS-värdet styr rekryteringen av äggblåsor och ju högre värde man har ju mer får kroppen arbeta för att få fram fler folliklar, vilket ju är en förutsättning för IVF-behandlingar. Dock har inte FSH-värden mellan ca 10-20 så stor betydelse vid hemmaförsök då det ändå bara är meningen att det ska bildas en follikel. Referensvärdet för FSH är att upp till 10 är normalt.
AMH-värdet är som du säkert har läst ett relativt nytt prov som visar på hur äggstocksreserven ser ut. Under 1 är inte bra men som du skriver så är det trots dåliga värden ändå en hel del som lyckas bli gravida. Detta värdet är svårare att göra något åt men enligt kinesiskt medicin är det inte helt omöjligt, dock kan det ta ganska lång tid.
Jag hoppas att du blev lite klokare nu i alla fall. Tyvärr har man ju blivit mer eller mindre expert på det här efter alla dessa år.
Bobofina: Va söt du är!
Min cykel är helskum denna gång. Jag fick utslag på min monitor på CD 18 men sen blev det ingen temp.höjning. Testerna fortsatte ge utslag och är fortfarande väldigt starka, dock inte lika starka som kontrollstrecket. Min akupunktör trodde den uteblivna ägglossningen berodde på att han bytte örter på mig samma dag som jag skulle ägglossa. Jag får nu örter som ska optimera chanserna att lyckas med äggdonationen i vecka 47.
Idag var jag på VUL inför ÄD:en och då visar det sig att min slemhinna bara var 6 mm men det fanns en gulkropp så jag måste ha haft någon typ av ägglossning ändå. Den var stor och fin så det såg inte ut som det skulle komma någon blödning inom en snar framtid.
Hur som helst så ska jag börja med Progynon (östrogen) ikväll som ska förlänga min lutealfas med ca 2 veckor till. Sen ska blödningen komma innan det är dags att bygga upp en ny slemhinna inför ET (embryo transfer).
In the making: Det ser verkligen lovande ut! Håller tummarna.
Decembra: Jag tycker nog att det ser ut som du hade ägglossning i torsdags för nu har ju tempen varit hög sedan dess. Vad säger FF om du plockar bort det positiva ÄL-testet då innan i cykeln?
Vi 4: Såg att du har fått nedregleringsblödningen nu. Ska du in och kolla så att du verkligen är nedreglerad eller har du redan fått ett datum för sprutstart?
Bobofina: Snart dags för BIM-listan igen.
Fru Höst: Äntligen temp-höjning, vad skönt!
Själv har jag börjat stimuleringen inför äggdonationen. På onsdag är det dags att mäta slemhinnan och sen veckan efter är det om allt går som det ska dags för återföring av ett embryo.