Inlägg från: Du och Jag ver2 |Visa alla inlägg
  • Du och Jag ver2

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Fia - tack!! Ja, nu sjutton räknar jag mig som gravid!! Var på toa vid fyra (haha, utan att testa!!) så tänkte testa igen runt sju, då det gått ytterligare sex h. Sjukt om det skulle ha stegrats ännu mer då.... Ja, hoppas verkligen det stannar! Å hoppas ni andra hänger på!!

• Du och Jag ver2
    Decembra skrev 2011-10-12 20:03:42 följande:
    Du och jag: Stort grattis! Härlig stegring på testen, ingen tvekan där ju! 
    tack!!! Har dock inte fattat det än!! Blev ingen mer stegring ikväll, dock lika "starkt" som på em. Kanske aningens starkare.
  • Du och Jag ver2
    nattfrost skrev 2011-10-14 18:10:08 följande:
    Hej! Vet inte om så många minns mig, jag la tempandet på is för tre månader sedan i väntan på att få komma till bm med en förmodad cysta. Idag var dagen D och efter kontroll kunde vi konstatera att cystan försvunnit av sig själv vilket var riktigt skönt, mindre tråkigt var att vi också kunde konstatera att jag förmodligen har PCO. Jag ser inte alls ut som en "typisk" pco-person men undantaget bekräftar ju regeln. Så det togs lite blodprover och i slutet på nästa vecka får jag svaren och kommer då förmodligen att få börja med pergotime med en gång. Sist jag hade äl va den 20 juli så jag var ju ganska säker på att något var tokigt. Men skönt iaf att få hjälp, hade jag inte sökt för cystan så hade det förmodligen dröjt många månader till innan detta hade upptäckts.

Har inte läst hela tråden men ett stort GRATTIS till Du och Jag!! Det värmer att se att du lyckats blir gravid =)

Grattis också till alla er andra som jag förmodligen missat under min frånvaro !!!
    Självklart minns vi (iaf jag!) dig!! Tycker ju inte det gått tre mån dock - shit vad tiden rusar fram!!

Skönt cystan försvunnit, men trist med PCO'n - samtidigt skönt att veta vad det är å att ni får hjälp!!

Tackar Ah, å det har fortfarande inte sjunkit in!
  • Du och Jag ver2
    Lövet22 skrev 2011-10-15 16:15:41 följande:
    Nu ! kanske det händer något på min kurva, det ser inte likadant ut iaf. Jag vet inte om det är äl eller mens, har lite ont i brösten, det bränner till och så är jag trött, men något ont i magen eller svullnad har jag inte. Så det behöver inte betyda något alls, men kurvan har ändrat sig lite.
    Ja ,det har den ju - hoppas det händer nått iaf!!!
    nattfrost skrev 2011-10-15 17:00:50 följande:
    Du har alldeles rätt, det har ju gått två månader sen jag slutade tempa, tänkte på att det var tre månader sedan sista äl och blandade ihop det.
    Ja det är väldigt blandad känslor, väldigt skönt att få hjälp, men samtidigt känns det lite som om man tagit något ifrån mig, som om jag inte är normal. Det faktum att jag varit spontant gravid två gånger känns som i ett annat liv. När man tänker tillbaka på min historia så har jag nog alltid haft pco fast inte förstått, usch va trist det känns... som sagt mycket blandade känslor. Nu ska jag läsa på lite mer om sjukdomen, vet ännu inte exakt vad detta innebär.
    aha Då är jag inte helt tidsblind då
    Ja, förstår det, men hoppas att det räcker med att du får Pergotime - läste just att det ökar chansen/risken (hur man väljer att se det!) för flerbörd
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*