nattfrost skrev 2011-07-21 09:25:24 följande:
Jag hade ett supersvagt streck förra veckan när det var långt till äl, så jag verkar alltid ha litet streck.
Oj ja det var en ordentlig dip, skulle ju passa bra i tiden med impl. dip..eller hur=)
Har kännt av lite mer äl-värk idag. Mina test var ju neg igår men pos i förrgår (jag räknar det som var starkast som pos, även fast det inte var riktigt lika starkt som kontrollstrecket, mycket möjligt att jag missade tiden lite). Vet att äl infaller ca 24-48 h efter första pos testet, kan det infalla ca 48 timmar fastän det har varit neg emellan?? Någon som förstår mitt svammel?? :)
Ja, det stämmer ju väldans bra! Haha - är skitnervös!!
Som jag fattar det som så får man plus 1-2 dagar
innan ÄL, inte på ÄL! Så om jag fattar rätt så ja, har man negativt mellan positiva utslaget å ÄL
(jag hade neg dagen innan ÄL å på ÄL dagen - å allt tyder ju å att jag hade äl då, så hade jag haft testen 2 dagar innan så hade det säkert blivit utslag då - de tonade dessutom ner eftersom jag fortsatte å testa nån dag)
Vi 4 skrev 2011-07-21 11:06:32 följande:
Du och jag, ingen fara med en dipp så där! Och jag håller med dig om att det är besvärligt att tempa ibland när man har små hemma som vaknar andra tider osv
Mhm, men det var just det jag var nervös för - att det faktiskt
kanske har tagit sig! Shit - ska man kanske bli trebarnmorsa!?
Igår så tänkte jag att ja, skulle inte förvåna mig om jag plussar nu, å så får jag kallelsen på min op som jag väntar på (skulle dra ut en visdomstand + en cysta som sitter i käkbenet, men, var liksom nygravid med senaste då - så fick provisorisk laga tanden -
fy satan va den där tanden har kostat mig en massa pengar redan!! - å så skulle jag op efter jag slutat amma... tiden gick, de sa maj/juni. Å så orkade vi inte vänta....)
Å vad händer!? Jo, idag fick jag kallelsen, 6e sept... Så om det inte blir nått pluss nu, ja, då får vi ta paus en månad
Om jag är gravid...ja, då får de väl avgöra om det är akut eller inte - men har jag redan väntat i 1½ år, så lär det väl gå att vänta ett tag till...