• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • Takex

Allt som hör hemma på ålderdoms hemmet har jag väldigt svårt för.
    Även svenska ord som helt plötsligt blivit namn.. Wilda, Vilde, Ängla, Tindra osv 

• Bedan
    Takex skrev 2010-09-26 13:27:21 följande:
    Allt som hör hemma på ålderdoms hemmet har jag väldigt svårt för.
    Även svenska ord som helt plötsligt blivit namn.. Wilda, Vilde, Ängla, Tindra osv 
    Fast  Ängla, eller Engla har varit ett namn länge. Dessutom är det ju inte ett svenskt ord i sig, ordet är ju ängel eller änglar, möjligtvis kan det vara del av ett sammansatt ord som i änglahår, änglasång eller änglavingar.
  • Takex
    Bedan skrev 2010-09-26 13:33:27 följande:
    Fast  Ängla, eller Engla har varit ett namn länge. Dessutom är det ju inte ett svenskt ord i sig, ordet är ju ängel eller änglar, möjligtvis kan det vara del av ett sammansatt ord som i änglahår, änglasång eller änglavingar.
    Det har du rätt i, jag slängde in det i samma lite grann.. Även fast vissa är ord och andra inte så känns det som om dom är lite "samma grej".
  • Thessla

Jag har väldigt svårt för alla namn som försöker  vara så unika som möjligt, utöver det så har jag svårt för namn som Linda, Caroline, Malin, Annika, Lisa, Hanna, Jenny/ie, Rebecca, Viktoria, Niklas, Magnus, Johan, Thomas, Christer, Kristian med många fler.

• Lyckoprinsessan

Elva är ett vanligt gammalt barn man ofta gav barn nummer 11, sedan har det börjat återanvändas men med Ä istället, likaväl som att folk börjat stava Gertrud som Hjärtrud.
    Vilda är försvenskat från det norska flicknamnet Vilde som är gammalt och vanligt där.

Sedan finns det ju en massa ord som är namn: Björn, Axel, Stig, Liv, Lina, Linda, Oliver, Hans, Bo... 

• Aaglars
    Thessla skrev 2010-09-26 13:37:06 följande:
    Jag har väldigt svårt för alla namn som försöker  vara så unika som möjligt, utöver det så har jag svårt för namn som Linda, Caroline, Malin, Annika, Lisa, Hanna, Jenny/ie, Rebecca, Viktoria, Niklas, Magnus, Johan, Thomas, Christer, Kristian med många fler.
    Vi tycker tydligen väldigt lika vad gäller namn  - iaf vilka vi INTE tycker om.
  • Liona

Hjördis, Barbro, Urban, Ragnar.....
    Sen tycker jag alla dubbelnamn är hemska....

• ius lexis
    Thessla skrev 2010-09-26 13:37:06 följande:
    Roligt:)  hmm varför svårt för dessa "vanliga" namn om du ogillar unika? Typ annika magnus å lisa??
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.