• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • Hannah74

När sambon ville att sonen skulle heta JOHN så tyckte jag det var skitfult.. Men sen vande jag mej och han fixk namnet John.

Men det tog ett tag innan jag började säga det till honom, han hade en miljon smeknamn istället

Tyckte inte alls det passade på en bebis....

fast mina val var nog inte så mkt bättre nu när jag tänker på det.. Ville han skulle heta VALLE

Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503
  • Bedan
    Jagbyttenick skrev 2010-09-19 22:23:43 följande:
    MHK skrev 2010-09-17 19:29:41 följande:
    Åke
    Min son har två av namnen här - i andranamn - på grund av så kallade släktnamn
    Britt-Åke? ;)
  • Jagbyttenick
    Bedan skrev 2010-09-20 11:15:27 följande:
    Britt-Åke? ;)
    Precis Bedan, du förstod direkt
    I'm a loser baby, so why don't you kill me
  • timmy97

Wilda. Sött på en liten flicka, men sen då???!!! 

Eller namn som Älva, Engla etc, fina på söta flickor, men tänk gravt överviktig kvinna med namnet ÄLVA!!

Annars är väl Magnhild inte direkt topp tio.

• littlepixiegrl
    Natie skrev 2010-09-19 15:29:14 följande:
    Det undrade jag med, men den har namnsdag iallafall ^^
    Jag har haft en arbetskamrat som hette Clemens! 
    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • Radha

Okej, Klemens är förskräckligt. Annars är mina "hatnamn" Lennart, Barbro och Bodil. Lars är inte så fint heller, men det heter min sambo...

• Lyckoprinsessan
    timmy97 skrev 2010-09-25 10:36:51 följande:
    Wilda. Sött på en liten flicka, men sen då???!!! 

Eller namn som Älva, Engla etc, fina på söta flickor, men tänk gravt överviktig kvinna med namnet ÄLVA!!

Annars är väl Magnhild inte direkt topp tio.

Eller tänk en tanig liten man som heter Björn...  det borde ju inte heller funka

Fulaste namn jag vet på pojkar är Kasper, Alexander, Sebastian, Kevin, Börje...
    På tjejer Cassandra, Gun, Linda, Lina, Britta, Barbro, Lillemor 
  • qzectb

Angelica. Låter som en porrstjärna. Andra korkat gulliga namn, Tindra till exempel.

Anglo-namn, namn som William, Wilma, John (om inte föräldrarna är engelsmän eller amerikaner förstås).

Smeknamn, det är så billigt. Tommy, Johnny... Varför döpa ungen till ett smeknamn, då har man ju slösat bort ett smeknamn.

Alla namn som är varumärken. Även namn på filmhjältar.

Men mest av allt: Namn som förlöjligar barnet, när föräldrarna använder barnet som skyltfönster för deras inbillade påhittighet. Namn som ger känslan av att föräldrarna inte ser barnet som en individ.

Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.