• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • lillekatt

Karisma, hemskt att heta så när man inte har det. Även om föräldrarna gärna vill att ens barn har det, så hjälper det väl inte om man heter så. Happy är också liknande...tänk om ett barn med det namnet får en depression i tonåren, ska man säga "men kom igen, be HAPPY"??!! haha...eller inte...

• littlepixiegrl
    Evii skrev 2010-10-07 22:10:38 följande:

Och jag som dessutom är halv amerikan kan ju tillägga att TH inte uttalas som ett vanligt T bland engelsktalande människor. För dom som då tycker att de e fräsigt att stava Th istället för T. Så läser jag namnet Thindra garvar jag ihjäl mig! THINDRA?! Vad tänker människor egentligen?

En annan favorit är sambons polare som döpte sin son till Texas. Hallå?? Lilla pojken Texas. Amerikanen inom mig ansträngde sig till max för att inte asgarva.

Thindra kanske är väldigt smal?

Fast när det gäller delstater som namn, så är ju t.ex. Alabama inte helt okänt i USA. I det landet kan man ju nämna typ McKenzie, McKenna o.dyl. namn, som riktigt rövfula 
    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • littlepixiegrl

Charoline med ett son-namn fast med z ( ett zon-namn således) stötte jag på alldeles nyss.

Charoline? Tjarolin? Scharolin? Tilläggas ska, att detta var en 50-talist! De kunde även då! 

• Kokomo
    littlepixiegrl skrev 2010-10-07 12:58:26 följande:
    Cjell va ju bra annars...om man vill att det ska uttala Siell
    Borde inte Görgen uttalas just Görgen och inte som Jörgen? Eller har jag helt fel?
    Jo du har nog rätt i det.
    Lägger till namnet/stavningen Benkt till listan också.
  • YokohamaNr2

Jag tycker nog att 40-tals namnen är de gräsliga, men de kommer nog tillbaka snart de med

Min mammas och mosters namn tex: Bodil och Berit
    Och så fortsätter vi på B som verkade vara lite poppis då: Bertil, Bernt, Bengt, Bosse (fast det kan nog låta lite halvcoolt ändå)

• littlepixiegrl
    Kokomo skrev 2010-10-08 11:47:29 följande:
    Jo du har nog rätt i det.
    Lägger till namnet/stavningen Benkt till listan också.
    Benkt var en av mina första nomineringar i tråden! 
  • Ringtail

Flicknamn:
    Novalie, Novali, Novalee, Nova-Lee och alla andra upptänkliga variationer på detta fasansfull fula namn.

Pojknamn:
    Aron och Adam. Huvaligen.

• Matematik

Fanny och Tindra Kräks Riktigt vidriga namn, tycker synd om de stackars barnen som heter det.

• Flickmamma
    Ringtail skrev 2010-10-10 18:38:10 följande:
    Flicknamn:
    Novalie, Novali, Novalee, Nova-Lee och alla andra upptänkliga variationer på detta fasansfull fula namn.

Pojknamn:
    Aron och Adam. Huvaligen.
    oj Adam som är mitt absolut favoritnamn! Klassikt, blir aldrig omodernt!
    Nadia, Noura, Nadine & Adam! Mina sötnosar!
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.