Inlägg från: ius lexis |Visa alla inlägg
  • ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • ius lexis

Hmmm pleeease :)
    Ok, jag börjar.
    Pojke: Robert blä det ger mej rysningar!!
    Flicka: Virginia UHHH!! eller varför inte Roberta:)

• ius lexis
    ius lexis skrev 2010-09-08 15:40:01 följande:
    Hmmm pleeease :)
    Ok, jag börjar.
    Pojke: Robert blä det ger mej rysningar!!
    Flicka: Virginia UHHH!! eller varför inte Roberta:)
    oj det var många som han skriva innan jag hann få ur mej vad jag skulle skriva, Ja Liam, då tänker jag på slem?! Vet inte varför:)
  • ius lexis
    SkrattandeSofiero skrev 2010-09-08 16:04:04 följande:
    Mumin75 skrev 2010-09-08 15:56:16 följande:
    Pojknamn: Rasmus och Oliver.... och det är av den anledningen att nästan varenda jäkel som fick pojkar i vår by för ett gäng år sedan döpte sina barn till detta... Och folk fortsätter fortfarande trots att det finns en Rasmus eller Oliver i varje gathörn... Dessutom så envisas många av dessa föräldrar till Oliver att kalla sina söner Oliven... *ryser*. haha, nu när jag tänker efter så känner jag faktiskt ett par som har både en rasmus och en oliver...

Flicknamn: Har väldigt svårt för tantnamn som typ: Vera, Signe, Rut osv.
    Jag har tre katter: Oliver, Rasmus och Robert
    :D
  • ius lexis
    Essa83 skrev 2010-09-09 20:55:31 följande:
    Förstod vad vissa menade med White trash-namn i början men nu börjar de bli lite löjligt. Det är precis som att alla kallar sina "hatnamn" WT rakt av nu. Jag menar William? Vad är WT med William? Det är vanligt, ja men WT? - nä nu börjar det bli löjligt. Måste man döpa sina barn till Anna, Lovisa eller Astrid för att inte vara WT eller oj, kanske var nåt WT där också..?

Anna och Lovisa är ju jättetråkiga namn på en bäbis, det heter ju min generations tjejer tilsammans med Linda, Jessica och Marie, känns helfel...men våra barnbarnsbarn kommer säkert heta så:)

Vilka "härliga" namn som bubblar upp, tror att jag har nya favoriter:) Dagmat, Regina, Carita och Majbjörn är ju jättekul!

• ius lexis
    Thessla skrev 2010-09-26 13:37:06 följande:
    Jag har väldigt svårt för alla namn som försöker  vara så unika som möjligt, utöver det så har jag svårt för namn som Linda, Caroline, Malin, Annika, Lisa, Hanna, Jenny/ie, Rebecca, Viktoria, Niklas, Magnus, Johan, Thomas, Christer, Kristian med många fler.
    Roligt:)  hmm varför svårt för dessa "vanliga" namn om du ogillar unika? Typ annika magnus å lisa??
  • ius lexis
    alvaereva skrev 2010-10-19 09:36:49 följande:
    Frank är ju assnyggt! Ester och Märta också. men harriet... Nja..
    Frank!!! Näää jåter som en 40 årig kedjerökande fängelsekund
  • ius lexis
    littlepixiegrl skrev 2010-11-10 12:37:04 följande:
    Brian (med uttal Brijan alltså, inte Brajan) är ju annars ganska vanligt Danmark, kanske där hon fått det ifrån? 
    Brajjan Skrattande skitkul
  • ius lexis

Joel gillar inte jag!!! Men Noel tycker jag är ok, skiljer bara en bokstav...

• ius lexis
    Carroline skrev 2011-01-14 14:42:50 följande:
    Roger!! såg en barnvagnsskylt med det.... känns så....... elakt mot ett litet barn.

sen killnamnen som slutar på -nny. Ronny, Conny, Sonny osv. 
    Japp, dessa y namn är inte trevliga...seriöst jag förknippar det med kriminalitet:( Vet att det äf förutfattat, men jag gör det!
  • ius lexis

Mårten och Robert.

Pernilla och Camilla.

• ius lexis
    Javacea skrev 2011-02-01 09:42:12 följande:
    Folk som döper sina barn till "häftiga" namn är så jävla WT. Även hårdrocksinspirerade namn. Är själv hårdrockare men skulle aldrig döpa min unge till Ozzy, Lucifer, Lilith, Halford etc.
    Japp, total egokick på barnets bekostnad.
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.