• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • Unmanageable
    mikipiki skrev 2010-09-10 00:42:59 följande:
    Alla jättegamla namn, det finns en hos min sons dagmamma som heter Ernst, liksom ERNST! Hur kan man få en söt liten bebis och ge den namnet Ernst, helt obegripligt..

Och så dubbelnamn, oftast passar de inte ens ihop.
    Haha, i magen hette våran lilla Ernst ^^ (Hade dock aldrig döpt honom till det) Men hursomhelst så var det en tös :)
    Men namnet Ernst är mest kul.
  • Frantic

Wilton, Milton, Liam, Kevin, Engla, Tindra, Novali

• GreatMaffian
    hilah skrev 2010-09-10 12:43:43 följande:
    Min utlandsfödde man kan inte sluta förundra sig över namnet Lillemor.
    haha.. hur reagerar han på Bror då? Tungan ute
  • FruStolpe

Fulaste vet jag inte.... Alla konstiga nya namn som folk envisas med kanske....typ Ior, Tindra och såna Men det absolut värsta jag vet är "-lie" namn. Emelie, Nathalie osv. har själv en dotter som heter Amelia, många säger fel och säger Amelie istället och det år mig att ryyyyysa. Låter så rosa-prinsess-puttinutti med "lie" avslutningar på namn.

• MissLis

Håller med dem som sagt att om man träffar någon som ger namnet ett positiv bild, så brukar man ju ändra uppfattning om namnet. MEN det kan vara tvärtom också. Alla jag har träffat som heter Isak har varit vidriga, så även om det är fint namn så kan jag inte med det. 

• Jossan90

typ alla arabiska namn tycker jag är fula

• augustisten
    Jossan90 skrev 2010-09-10 17:07:08 följande:

typ alla arabiska namn tycker jag är fula

Oj! Alla?

jag har nog inte ens hört så många att jag kan uttala mig generellt men Neda, Elias/Ilias och Nour tycker jag är väldigt fina.
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.