• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • hilah

Min utlandsfödde man kan inte sluta förundra sig över namnet Lillemor.

• banansmoothie

Namnet Marielle får mig att vilja spy.

Sen hatar jag alla Lillemor, Bror, Syster osv. Vem fan döper sina barn till det? Och Ursula och Gert och sånt där som får en att tänka på äckel.

Men smaken är som baken. Jag tycker t.ex. att Siv och Signe och såna gamla namn är jättefina! Har inget emot Tindra och Liam förutom att det har blivit inflation av just de namnen och några till.

• Fridalusen

Urban och Örjan. Så himla fula! När jag var liten var det fulaste flicknamnet Urbana, men det kan ju....eh, ha varit påhittat!

Rör min snippa och du släpper lös ett vilddjur!
  • lotusmamma

Rutger o Hannibal...borde vara skottpengar på föräldrar som döper sina barn till detta.

• polly pirat

Lillemor, Isabella/Isabelle, Gun, Märta, Isadora, Pernilla, Tindra och Engla och Smilla, Kajsa, Lina
    Urban, Pontus, Hampus, Magnus, Örjan, Kent, Bo

Men namn som Tage, Edith, Alva, Signe, Vesta och Ester går verkligen hem hos mig :)

• AronNora2

Givetvis alla 40/50-talsnamn: Börje, Gunnar, Jörgen, Hans, Birgitta, Margareta etc

• marika o Oliver

Jag har riktigt svårt för alla dubbelnamn.

Även gamla namn som Rut, Signe, Märta, Ingegärd....Bengt, ulf, Karl

Oliver 041120 Emilia 080615
  • augustisten
    polly pirat skrev 2010-09-10 13:48:57 följande:
    Lillemor, Isabella/Isabelle, Gun, Märta, Isadora, Pernilla, Tindra och Engla och Smilla, Kajsa, Lina
    Urban, Pontus, Hampus, Magnus, Örjan, Kent, Bo

Men namn som Tage, Edith, Alva, Signe, Vesta och Ester går verkligen hem hos mig :)

Vad kul med någon mer som gillar Vesta. Det är ett favoritnamn - men inte så många brukar tycka som jag :)

Rut och Doris som nämnts i tråden gillar jag med!

• mikroE
    alvaereva skrev 2010-09-10 12:17:54 följande:
    Jag såg en barnvagnsskylt i somras med en unge som hette Gilgamesh! Visst är historiska namn trevligt men just DET! Apfult!
    Lite småcoolt tycker jag men svårt att lära sig stava i skolan.
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.