• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • mrs Elliott

Linda ,Ulrika,Annika,malin

Anders , Peter , Roger .Tomas,

ja alltså 70-talistnamnen. Så tråkiga att klockorna stannar .

• Me o Mike

För fan sjukt att sitta och lägga ner tid för att skriva om hur fula namn barn har?!

• Floria

Det intressanta med namn som man själv tycker är fula, är att i samma stund som man lär känna någon, barn eller vuxen, som heter det namnet så brukar man plötsligt börja tycka om det.

Jag är inte så förtjust i namn med ö i sig, typ Börje, Hjördis, men jag lovar, skulle jag träffa på några härliga barn som heter det så skulle jag ändra mig.

Smaken förändras ju över tid.

• Kokomo
    Floria skrev 2010-09-10 11:49:22 följande:

Det intressanta med namn som man själv tycker är fula, är att i samma stund som man lär känna någon, barn eller vuxen, som heter det namnet så brukar man plötsligt börja tycka om det.

Jag är inte så förtjust i namn med ö i sig, typ Börje, Hjördis, men jag lovar, skulle jag träffa på några härliga barn som heter det så skulle jag ändra mig.

Smaken förändras ju över tid.

• Lingonflickan
    Me o Mike skrev 2010-09-10 11:41:01 följande:
    För fan sjukt att sitta och lägga ner tid för att skriva om hur fula namn barn har?!
    Men läs inte då. Det är faktiskt ganska intressant att se att vi tycker så olika om namn. Det någon tycker är jättefult tycker någon annan är jättefint och har kanske till och med valt att kalla sina barn.
    Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • GreatMaffian
    Nalliwer skrev 2010-09-10 10:21:57 följande:
    Rolf.... borde ta mig tusan klassas som barnmisshandel att döpa sitt barn till det. Berta är ju nästan på samma nivå men i mitt tycke ändå snäppet bättre.....
    Ha ha, sicken tur att vi gav namnet Rolf till vår Grand Danois hund Skrattande
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.