Inlägg från: Jossan90 |Visa alla inlägg
  • Jossan90

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Therre skrev 2010-09-09 11:30:38 följande:

Jobbade på dagis förut och där ver de en pojke som hette Morris, fattar inte hur man tänker när man döper sitt barn till de:S måste ju tänka på att de ska ha de senare i livet också, mer ett namn på en hund skulle jag påstå isf

vet en hund som heter morris :) låter bättre på en hund än ett barn
  • Jossan90

svetlana tycker jag är otroligt fult namn och simon.

sen nästan alla gamla namn som greta,ulla osv

• Jossan90
    litengunnarolle skrev 2010-09-09 16:21:19 följande:
    Ojoj, vad många som inte gillar Tindra! Jag som tycker det är så fint Glad Men smaken är som baken!

Jag tycker inte alls om dubbelnamn... Och sen tycker jag inte om Bert och Berta fast det tror jag beror på att varje gång jag nämnde de namnen (har släktingar med de namnen) i skolan när jag var liten så utbröt en massa fniss...
    jag tycker också tindra är ett jätte fint namn, men det var inte så populärt här på fl Tungan ute
  • Jossan90
    mzmaa skrev 2010-09-09 21:34:39 följande:
    Jisses vad många inte tycker om Tindra. Min dotter heter Thindra, jag själv tycker de är skit fint! :)

Flicknamn; Berta, inga, stina, eva mfl
    Pojknämn; Bert, karl, inge, Kalle mfl. :)
    Tindra ska jag också döpa min dotter till antagligen :)
  • Jossan90

typ alla arabiska namn tycker jag är fula

• Jossan90
    augustisten skrev 2010-09-10 17:12:24 följande:
    Oj! Alla?

jag har nog inte ens hört så många att jag kan uttala mig generellt men Neda, Elias/Ilias och Nour tycker jag är väldigt fina.
    jag skrev TYP alla, nej och dem namnen du skriver tycker jag inte är fina och TYP betyder inte ALLA NAMNEN
  • Jossan90
    Korsriddaren skrev 2010-09-10 17:22:23 följande:
    Jag är inte helt övertygad om att Jossans uppfattning grundar sig på en grundlig kunskap i frågan. Tomte
    vilken grundlig kunskap?
  • Jossan90
    Korsriddaren skrev 2010-09-10 17:39:25 följande:
    Jag var ironisk, och greppade du inte vad jag menade.......så never mind. Flört
    wiiij vad rolig du var Flört 
  • Jossan90

jösses vad olika vi tycker, men jag tror det beror på att vi kopplar ihop namnen med någon person, ogillar man någon så ogillar man oftast deras namn också för det påminer om det människan!

• Jossan90
    Kokomo skrev 2010-09-11 01:23:51 följande:
    ...så du ogillar "typ alla" araber med andra ord?
    nej varför skulle jag göra det :O jag gillar inte namnen, och jag gillar inte vissa svenska namn heller, bara för det så ogillar väl jag inte svenskar? hur tänker du människa!
  • Jossan90
    Kokomo skrev 2010-09-11 13:42:08 följande:
    Tja jag tänker som så att först skrev du att du inte gillar typ några arabiska namn och sedan skrev du att anledningen till att man inte gillar namn är för att man har dåliga erfarenheter av personer som heter det namnet. Då kändes det naturligt att dra slutsatsen att du haft dåliga erfarenheter av "typ alla" araber.
    inte alltid, men heter en gammal fröken mona exempelvis och hon var en elak kärring så tycker man oftast inte om det namnet för det kopplas direkt till den elaka kärringen om du förstår vad jag menar? men så menar jag inte med dem arabiska namnen, där tycker jag oftast inte dem namnen är fina.
  • Jossan90
    Kokomo skrev 2010-09-11 14:44:30 följande:
    ja, det var det jag undrade över.
    ok, men nä jag ogillar inte alla araber, men deras namn är fanimaj inte fina tycker jag!
  • Jossan90
    Kokomo skrev 2010-09-11 22:23:15 följande:
    Öh nä? Personen ifråga sa att alla arabiska namn var fula, inte ett.
    Ja sa TYP alla, de betyder inte ALLA
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.