Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

"VRÅÅÅÅÅÅÅLAR" fan det är helt sjukt här har maken tagit ledigt från jobbet i 2 dagar för o vara inne påsjukan med alexandra och först får dom sitta o vänta till kl 10 sen sätts det dropp o grejjer på henne under vilda protester och nu ringde maken och då får dom åka hem UTAN att ha gjort operationen för fan vi har20 mil att åka jag blir helt skogstokig känner jagDemon det var väl en jävla tur för dom att inte jag var med nu för då hade jag rivit upp himmel och jord kan jag lovaSkrikandes

• 7 michelingodingar

xgirl:vid lunchtid fick dom in ett akut fall så därför ställdes alexandras operation in visst förstår väl jag att akuta grejjer går före men vafasen hon skulle ju vara där 7.30 ju och vet inte vad dom hade för ursäkt då för att inte ta in henne dom hade t  o m hunnit ge alexandra lugnande medelSkrikandes läkarna hade sett skamsna ut som fick skicka hem henne igen!!

ja abbe har varit under kontroller redan från det att han var 1 år ca bvc reagerade ganska snabbt på att han då var mer högt än lågt och plöjde och klättrade och for som om han hade eld i baken så vid 1,5 års ålder så ville vår bvc sköterska att deras barnpsykolog skulle göra en utredning (jag var otroligt förvånad att DOM ville göra en utredning och verkligen såg hur han var) men deras barnpsykolog tyckte att vi skulle vänta 6 mån-1 år till innan en utredning gjordes och sen opererades ju han och helt plötsligt hade vi en jättelugn kille så från att ha typ haft myror i byxorna så satt han plötsligt stilla jättelänge och kunde koncentrera sig osv och det hade troligen att  göra med att eftersom han snarkade och hade såna problem så fick han inte tillräckligt med sömn och då kan barn bli hyperaktiva. Men han är otroligt rutinbunden och bryts mönstret så blir han helt hysterisk och allt ska ske i rätt ordning och det MåSTE vara rätt person som gör det, han har svårt för att ta till sig att nya fröknar dyker upp på dagis och sluter sig då och blir som en mussla tills att han får kolla in läget, det har tagit tid för honom att ge sig in i lekar på dagis då han länge länge bara stått vid sidan av och liksom kollat och tagit till sig en massa intryck innan han vågar ge av sig själv och vara med. så en viss likhet med fredde finns.

låter som att det verkligen är PMSdu har och det där med att städa har jag vid pms gode tid jag gör inget annat än städar o städar men blir aldrig nöjd och tycker ändå det är lika skitigt överallt så då städar vi lite till
    är nog bra och skönt för dig om du kan få hjälp för det!!

stackars arvid som känner av sina tänder så har du testat att ge lite alvedon/panodil till natten?

am zandra: det var inte alexandra som fåna sig denna gång utan dom fick inte komma in först och sen när allt väl var klart och hon hade fått lugnande så skulle dom få vänta tills 15 tiden innan operationen skulle bli av MEN då fick dom in ett akutfall så då ställdes alexandras operation in
    när operationen nu blir har vi inte en aning om vi får en ny tid med posten!

herregud prio-1 larm för bihålorna man kunde ju tro du var drottningen skämt o sido bra att dom kollar upp dig men det behöver ju inte gå till överdrift och hade läk läst din journal och insett dina problem så borde dom väl varit väldigt försiktiga med o ställa till med sånt där!!

låter som att noah är väldigt beroende av rutiner!!

haha tur linn fick en gummidinosaurie att bita på så hon inte käkar upp vardagsrumsbordet känner igen det där gnagandet så har mina med gjort bitring har dom inte fattat vitsen medmen gnaga på bordskanter, ryggen på stolar och spjälsängen där har dom minsann satt sina spår

jobbigt för dig att det var jobbigt hos beroendeterap. men du behöver nog den hjälpen!!

phu ja ni inatt vart  det inte lugnare agathon är så orolig men jag tror han är inne i en fas där han lär sig så mycket nytt just nu för nu har han lärt sig exakt hur man gör för  o krypa fram sakta som en snigel går det men om en vecka eller två lär det väl vara fart på han så nu ska grinden till trappen sättas dit igen!!
    sen vid 02.30 inatt ringde telefon o jag sparka till maken o sa att det måste vara något jätteviktigt eftersom nån ringer vid den tiden men ja herregud vad ska man säga i andra änden var det en filippa som  piper att mormor har magsjuka så vi får komma o hämta henne filippa var jätterädd för mormor både spydde och bajsa ner sig inför henne så jag fick sätta  mig i bilen och åka upp o hämta henne och se till så vovven fick ut o pinka så han klarade sig tills att min mamma kanske kunde gå ut med honom eller ringa oss på fm så vi fick åka dit o ta ut honom så 03.30 va jag hemma igen ochkunde gåo lägga mig sen vakna agathon 05 och ville ha mat och sen halvslumra han en stund till men vid 06 så sparkade jag ur maken ur sängen o sa att han fick fan gå upp så jag fick sova en halvtimme till men maken lät mig sova till 07.30 iaf
    så ja nu inväntar vi en släng av magsjuka igen då

• 7 michelingodingar

Glittrax har det blivit nån bebbe än?????

xgirl: haha nä filippa blev väl jätteräddav att se sin mormor så men ingen av oss andra har blivit sjuka "peppar peppar"
    haha japp jag blir värsta städfreaket när PMSsätter in jösses inte nog med att jag har ett humör utan dess like utan städar ihjäl allt o alla har PMS just nu och det är inte o leka med kan jag säga

vad skönt att få städa nu när du inte kunnat detpå flera månader
    men du så gör freya med som selma gör, hon blir helt hysterisk om inte pappa eller syskonen vinkar i fönstret när dom ska jobba/gå till skolan och det ska pussas o kramas med o skulle dom glömma så håller hon på o slå sönder rutorna och bara gallskriker o tårarna sprutar!!

åh vilken dukjtig kille som staplar på nu agathon kryper fortare nu även om det går sakta än men fortare än för några dagar sen iaf och nu harhan hittat trappan han börjar göra tendenser till o ställa sig upp på knäna nu!!

men vaaaa spontanlåna han en bil istället för o  handla jisses säger ja bara!!

am zandra:ja skulle det visa att det är adhd så är det bup som tar över noah lite konstigt för fredrik har ju svår adhd och lindrig form av damp men ändå fick vi inte va kvar på barnhab

aha så ni har blivit intervjuade av en person nu jag sa ju att vi med kan ställa upp men har inte hört någonting!!

hur går det för dig med att minska tabletterna och med den nya insomningstabletten?

igår var makens bror ohans familjhär o vi grillade och barnen gick själva på majbrasan för vädret var skit och de små så himla trötta så vi avstod från att gå jag var nog inget vidare trevlig med PMS som hette duga så jag var sååå sur o tvär och irriterad och hade ingen lust alls o ha folk här

evanor: vi kollade ju med firmor då vi gjorde om badrummet och vi skulle hamna på ca 18.000 kr EFTER rotavdragetSkrikandes men maken känner ju en som gått i pension nu såhan var hit och gjorde arbetet åt oss för ca 2200 kr men vi fick ju stå för materialet själva och  kostade mellan 8000-9000 kr så vi kom ju ändå undan mycket billigare!! 
    har ni kollat med fler firmor? vet inte exakt var ni bor i landet annars kunde ni ju fått numret till den vi anlitade

phuu tillbaka till renoveringarna nu är rummet avdelat iaf och köket nästan klart en sockel samt några taklister som ska målas sen är det färdigt sen ska ju detdelade rummet tapetseras + målas och så ska det dit foder runt 3 fönster samt fönsterbräda till 2 fönster sen är vi klara på listan jag gjorde

• 7 michelingodingar

just ja xgirl:vart var det ni beställde era tapeter till köket ifrån? vi har ni fått bygglov och ska snart påbörja obygga ut så jag tänkte kika på tapeter till de nya rummen

• 7 michelingodingar

Glittrax stort grattis till tösen{#emotions_dlg.flower}
    usch hoppas det inte var några jätteallvarliga komplikationer bara!!
    stadig tös iaf har hon fått något namn?

• 7 michelingodingar

xgirl:jo då medicinen funkar MEN vi rensade ur medicinskåpet för ett tag sen och jag vet att den lågi en sån där liten apotekspåse och jag kan bara inte  hitta den så frågan är om jag eller maken råka slänga den av misstagSkrikandes
    tack ska kolla deras sida då
    men usch ärni sjuka nu,krya på er!!
    ja det är nog klokt att vänta med o köpa ny bil tills den andra är betald,vi har ju bytt några ggr innan våra varit betalda ochdet har resulterat i att vi haft en skuld på över 200.000 kr MEN då vi amorterar 2500 kr(räntan är skitlåg så den ligger på 240 kr bara) så har vi nu 13000 kr kvar o betala o i okt är den klar och då har vi sagt att vi kommer börja kolla efter en 9 sitsig bil
    åh vad roligt att du fick en klänning

am zandra:hua 5 timars sömn är inte mycket hoppas du fått sova lite mer nu!!
    men vad roligt o läsa att du mår bättre och att det märks dessutom!!!
    hur gick mötet igår?
    tack jo jag har fått tjata lite på maken men nu har han haft öroninflammationsen i söndags så då har det mesta fått vara vet ju hur jävla hemskt det är jag målade filippas rum igår men måste måla en gång till och köket blev inte helt klart, det fattas sockel under bänken för maken har förlagt lådan med grejjerna till detObestämd
    ja pms är inte rolig alls såå himla jobbigt ch jag vill ju verkligen inte må så och bli så arg för ingenting!! igår var det värre än värst abbe tjatade so en galning ute vid bilen och jag skulle ta av däcken på sittvagnen och det resulterade i att jag höll påo explodera av ilska och när jag råkade smälla till mig själv med däcket över näsan o ögat så höll jag på o brista ut i gråt så arg var jag och samtidigt  då verkligen bita ihop för att inte få ett rejält  vansinnesutbrott på barnen var inte alls roligt usch vad dåligt jag mådde!!

evanor:tråkigt när ekonomin går i botten så där tar ju ett tag att komma ikapp senObestämd 
    nej jag har inte alls haft såna här pms besvär utan det har kommit ju äldre jag blivit och för ett år sen på efterkontrollen tog jagupp detta med läkaren och fick då medicin utskrivet som funkar kanonbra (bara jag hittade skiten oxå) haha ja men du bättre sent änaldrig kan ju vara värt o testa något om du mår bra under pmsen ju

suck för o bli klarmed filippas rum måste jag iväg till färgaffären men den vi har här på orten är såååå dyr och nu har vi körförbud på bilen så jag kan inte åka någonstans innan maken fixat grejjen som var sönder så vi får ombesiktiga bilen så jag blir inte klarmed hennes rum för enterracottafärgad fondvägg duger inte åt henne(den färgen har vi hemma)

igår var tjejerna iväg och klippte sig och alexandra  klippte upp håret rejält hon har haft  långt hår med lång lugg och snedbenaFoten i munnen nu har hon klippt upp det i en kort frisyr och hon passade jättebra i den!! filippa däremot jisses den damen vägrade låta domklippa mer än någon cm så hon ser ut som innan känns lite surt o betala 225 kr för att klippa en knapp cm av håret det hade jag kunnat göra här hemma med en saxObestämd hon har hår som slutar i mitten av hennes rygg med snedbena och lugg som syrran hade visserligen klipptes luggen kort nu men ändå ser hon ut som innan då hon lägger luggen åt ena hållet!!
    nu är det bara jag som ska klippa mig med när jag nu ska hinna det

• 7 michelingodingar

xgirl: nä som det är nu såfattas det 2 platser i våran bil för att alla ska få plats så ska vi alla åka någonstans så får maken ofta ta sin arbetsbuss oxå och nä just nu får vi inte köra den alls förrens den är besiktigad igen hoppas maken får tumen ur o fixar det ikväll så jag kan åka in i morgon bitti i  såna fall!!
    jo då idag är pms betdyligtbättre iaf så snart är den helt borta!!

usch förstår att du inte gör många knop när du fått så lite och upphackad sömn!!

men hörrni vad tusan har det tagit åt vädret eg igår så var det kallt och snöade här i går kväll fick vi slå på värmen i huset har ju haft så varmt så den har vi slagit av ju!! i morse vakna vi o hade 3 minusgrader och NU SNÖAR det igen idag fick jag dra fram varma kläder o mössor åt barnen igenSkrikandes

• 7 michelingodingar

am zandra: ja här snöade det till och från hela em igår och snön började t o m lägga sig på backen och i morse var det snö som låg på backen och även bilen var täckt helt sjukt det här ju, vill ha soooool och värme!!!!

nä vad surt att tåget var så pass försenat förstår att du gick hem igen då.

vad skönt att du fick sova och att du mår så bra nu när du börjat trappa ner medicinen men du ta det lungt bara!!
    härligt att slippa tjafsa med noah och frukosten låter som en superhärlig morgon för er tänk när en annan kan få sitta såi lugn o ro "drömmer" Drömmer

xgirl:nää maken tyckte det var lite för kallt o behöva ligga på backen o fixa bilen igår men han skulle försöka göra det ikväll är väldigt frustrerande att inte kunna åka iväg visserligen kör jag ner till dagis iaf men man är ju skitnervös för tänk om polisen stoppar enTyst

mhäää har du oxå en sån karl som är sjukare än sjukast o tyck synd om mig sånt retar gallfeber på mig för maken är lika dan härDemon en annan måste vara nästintill död och knappt ens då att han kan behaga o låta en få sova och vila!!
    sparka ur han ur sängen vet ja{#emotions_dlg.djavulsk}

nu börjar filippas rum arta sig jag har målat vitt 2 ggr och fondväggen är målad en gång svägerskan hade ju 3 liter av gammelrosa färg( precis som filippa ville ha) över så den fick vi ta så nu ska jag måla en gång till men man var tvungen o vänta 3 timmar mellan målningarna när det är gjort så är det dags o ta rummet som abbe ska ha sen är det färdigmålat för stunden iaf så nu ska det bara röjjas inför söndagen

igår fick alexandra ny tid för operation så redan nästa vecka den 11 maj blir det nytt försök!! fan om dom ställer in igen säger jag baraDemon

• 7 michelingodingar

xgirl: Grattis i efterskott {#emotions_dlg.flower} säger som am zandra att det stod inget på fejjan om att du fyllde  år så jag missade det helt man brukar ju få en sån där"påminnelse" om vilka som fyller men ditt namn stod inte.
    så himla tråkigt att din födelsedag inte blev bra du får gärna berätta vad som hände om du vill kram på dig!!

Tarja:välkommen hit, berätta gärna lite om dig själv och om du har barn m.m
    själv är jag snart 33 år har 7 barn i åldern 15-1 år 4 söner och 3 döttrar. vi har en del problem med grabbarna men det märker du under tiden du hänger här

am zandra: ja fy nu vill vi ha värmen igen men den skulle väl komma tillhelgen hörde jag
    jag hoppas verkligen inte dom ställer in igen räckr att vi förlorade en dags inkomst sist hon är ju över 12 år med o då får man ju inte vabba

haha ja du jag kan säga så här att det  är värre livat på fredrik och filippa o få dom till o äta än de 4 minsta men det går bra ändå fast man får äta fort

hoppas mötet går bra idag!!
    gu vad gott det lät med kakormed lime o vit  chokladTungan ute

målade klart fondväggen igår och så klättrade freya uppoch drog i gardinstången vilket resulterade i att hon repade väggen så färg försvannSkrikandes så nu måste jag måla igen!! dessutom hade dom  hittat en blyertspenna och målat den vita väggenDemon det gick ju o sudda bort som TUR var!! men nu är det pennförbud på övervåningen

usch igår kväll tjöt filippa så  tårarna spruta då är ena tjejjen igång igen och tjafsar med henne och säger att hon är dum egoistisk och gu vet vad så nu ringer jag föräldrarna igen för så här ska det fan inte vara och filippa förlåter gång på gång så detkänns som att tjejjen verkar anse det ok att hålla på för ber man om ursäkt så är allt bra sen och så  är det bara o fortsätta

• 7 michelingodingar

am zandra: en stor styrkekram!!
     vaddå NÄR han får diagnosen låter som att dom redan satt en diagnos på honom ju hade hon sagt OM han får en diagnos så hade det låtit betydligt bättre!! och ja det är kämpigt att ha ett barn med diagnos men vaddå jobbigare, det är väl inte jobbigare baraför att han får en diagnos heller utan det är ju samma som nu fast ni i såna fall får ett ord på OM det är något felSkrikandes och jag tror du fixar att plugga galant diagnos eller inte du fixade det ju innan Linn kom så varför skulle du inte fixa det nu för usch blir totalt vansinnig bara jag tänker på vad kuratorn sagt!!
    lyssna till vad DU vill för en gång skull!! kommer jag in på  skolan oxå så får vi väl sitta här o peppa varandra när det känns tufft

har inte fått tag på föräldrarna till ena tjejjen än men det verkar som tjejjerna kunnat re ut det nu under em här så får vi se vad som händer!!

haha ja de stora är banne mig värst vid frukostbordet det bråkas o kivas o slåss o spottas o puttas opetar på varandras mat och dom kallar varandra för idiot dumunge och gud vet vad Demon o filippa tetas med fredrik o tvärtom för bägge går ju igång på alla cylindrar så det är ju skitroligtatt få igång varandra så därFoten i munnen

xgirl: låter inget vidare att du mår som du gör du harinte funderatpå och söka hjälp så du kan reda ut varför du mår och känner som du gör?
    jo tjejjerna har pratat i några timmar här nuoch tillfälligt är det löst iaf fårse hur länge det håller

phu nu börjar min PMS ge sig är ju mensdags när som idag kunde jag måla fondväggen i abbes rum utan att bli helt hysterisk av att ha 3 små runt bena som ville kolla peta o känna och hjälpa till

nu ska jag ort till affären och sen måla fondväggen en gång till tror jag sen i morgon måste jag försöka komma igång och måla dom andra väggarna vita så jag kan möblera som vi vill ha det

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)