Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

xgirl: "kram på dig" jobbigt när det är så där har du sagt till honom när han sätter sig med datorn el mobilen att det faktiskt inte är klart? ibland verkar det som attkarlar öht inte ser vad som eg behöver göras. Vi hade det "problemet" förut att jag såg vad som behövdes göras och maken gjorde det inte så när han bad mig att säga till istället för att gå och sura för att han inte såg så blev det bättre men visst kan jag tycka att han borde se vad som behöver görasObestämd
    jobbigt att duoch selma bara bråkar oxå, vad är det ni bråkar om? är det småsaker så kanske du kan "välja" dina strider med henne???

Glittrax:men vännen vad i hela friden ärdet som händer med dig? be dom kolla värdena som am zandra skriver så där ska du ju inte behöva ha det!!
    låter tyvärr som att du dessutom hamnat i tvåbarns chocken se till att få massorav hjälp av nära o kära så du får lite vila!!

am zandra: ehh ok såbara för att ett barn har autism så går föräldern ner i tid..... men innan dom fick ett ord på problemen så kunde dom ju jobba ......det där låter helt sjukt visst kan jag förstå om man väljer att gå ner i tid när man har barn med en svår problematik men det är nog långtifrån alla som gör det!! jag gjorde det då rakt inte när vi fick freddes diagnos jag behövde komma ifrån hemmet och allt kring honom och jag har ju pendlat mellan att jobba allt från 50% upp till 100% och det har funkat alldelles utmärkt!!
    nä vetdu gör det som ni känner passar er bäst och får er att funka som familj!!
    tror det är bra att du inte var lika lugn somdu brukar utan visa vad DU/NI vill det är vad det faktiskt handlar om inte vad DOM vill och tycker!!

haha vet inte om frukosten är så trevlig när dom drar igång så där det är ju oftast bara frukosten det händer kan tänka mig attdetkan bero på att fredrik då inte har medicin i kroppen så han är ju mer högt än lågt!!

bläää har så ont ab mensvärk och skiten sitter vid äggstockarna så det är jätteömt och tuttarna är som värsta spända jättemelonernaSkrikandes kan inte menshelvetet komma så jag slipper ha det så här den borde kommit  som igår men det kan oxå dröjja ända tills nästa torsdag innan den kommer suck jaja bara jag inte kommer emot något så går det an

här kommer en före bild av filippas blivande rum iaf ni får vrida huvudet eller datan just nu sover abbe där då juniorsängen stod där inne

här kommer det en bild på fondväggen

ni får blunda för stöket ska fixa det i em ska köpa plafonder och sätta på väggen så hon får något lyse i sitt rum då vi inte har någon kontakt i taket eftersom väggen som delarav rummet sitter precis förden sen vill hon ha 2 såna där vågiga speglar från ikea såfår se vad vi kan hitta

så här ser det ut nu när vi fått färg bakom fläkten oxå

och här är dörren nu klar med färg o allt blunda liteför barnen har precis satt sina fina avtryck med gegga och så får ni vrida huvvet eller datan

• 7 michelingodingar

suck fan vad trött jag blir hade skrivit ett långtinlägg o  svarat er och så får man dator sputnik och ändrar sida MOOOORRRRRDemon så allt försvann och nu hinner jag inte börja om igen så jag får kommentera senare

om några timmar kommer dom från tidningen och jag har massoratt göra så jag vågar släppa in dom här

• 7 michelingodingar

ok då gör jag ett nytt försök att svara er

Glittrax: jisses vilken pärs för dig med allt som hände i graviditeten och sen hur du nu mår efter fl med och så mjölkstockning på det hua hoppas det vänder för dig nu!!
    vilket fint namn Meja får
    hualigen känner igen det där med blod o var o grejjer på bröstvårtorna när jag ammade äldsta så var det så illa så bröstvårtorna sprack sönder så man trodde dom skulle ramla av o jag bara skrek av smärtor hua är glad att jag valt bort amningen efter barn nr 4!! har aldrig mått så himla bra som när jag valde bort det

xgirl:jag tycker arvid ska ha de kläderna han har på sista fotot han är jättefin
    usch vad jobbigt att du får plocka och hålla på efter andreas hoppas det underlättar med ett schema för er!!
    jo jag brukar känna av mensen upp till en vecka innan den kommer skitjobbigt,nu har iaf ömheten i magen lagt sig men mina bröst är fortf svullna o ömma och det känns som du vet  när mjölken rinner till när man ska amma men ingen mens änFoten i munnen

evanor:men jisses vad snålt o vaddå ska hon behöva bet sånt med sin månadspeng

am zandra: stackars liten vad ont det måste göra o slå i så där ring tandläk i morgon och prata med dom sen ska du även ringa försäkringsbolaget så skickar dom hem en blankett som ska fyllas i.

tack gillade den färgen på filippas fondvägg blev mindre nöjd med färgen på abbes fondvägg men nu får det vara så

nä livet stannar ju inte upp bara för att ett barn får en diagnos, jag tror det är viktigt att ändå kunna leva som man gör så  länge det funkar som familj!!

ain:tack det blir nog bra när det mesta är klart iaf
    åh vad roligt att han börjat ta sina första steg nu

phu hoppas jag inte missat något eller någon nu!!

idag var som sagt tjejjerna från tidningen här, jättegulliga tjejjer och det fotades lite grann och vi fick berätta om oss vår vardag och hur livet funkar med så många barn osv fick även berätta om fördomar man stött på och pos saker man stött  på osv osv jag funderade på omjag borde varnat i o m freddes problemati och att han liksom kan gripa saker ur luften bara så där o blarra på osammanhängade o ja lite konstiga kommentarer blev det från hans sida men då skrattade tjejjerna mest däreot så fråzga dom de stora vad dom hade för fritidsintressen osv odå säger fredrik jag har ingen fritid för antingen får jag passa småsyson eller hjälpa  pappa då höll jag på o smälla av för honom tillåter jag inte ta hand om sina syskon för fem öre eftersom han rätt var detär ger sig på o slår till dom och ja lite då o då hjälper han till med att t ex skotta snö eller bära in pellets men mer än så är det inte hmmmm jaja får väl se vad som står sen då men jag hoppas det blir en bra artikel iaf man är ju lite nervös
    haha ja när dom kom hit så hade dom reagerat på att det var så tyst så dom trodde inte dom kommit  rätt förrens dom såg alla leksaker på gården

• 7 michelingodingar

pilea: du poppar upp som gubben i lådan välkommen tillbaka kul att se dig igen!! man började ju undra vart du tagit vägen
    usch prat inte om jobbet fy fan vad jag inser mer o mer att jag inte vill tillbaka har sån panik så jag känner att jag bara måste klara de där testerna och intervjuen man ska på den 17 maj i skolan!!

spännande o få erat kök sen

xgirl: haha ja men visst därför vi har så många dessutom så vi slipper göra någotTungan ute
    ang att gå hem till någon o leka har mina börjat med i samma veva som dom börjar förskolan innan dess har dom faktiskt inte frågat eller haft något  behov av det nu är det en granntjej här  som börjat fråga när hon får komma hit o leka med abbe och jag har sagt att vi kan ta det någon helg när dels domär hemma från jobb o skola och vi är hemma.
    men vad roligt för selma att ha hittat en kompis där är du orolig ang toabesök o så så prata medden andra tjejjens mamma så kan ni säkert fixa det där så dom kan leka

am zandra: ja jag hoppas verkligen det blir bra och att dom inte blevhelt vettskrämda av oss
    vadroligt att du kom iväg på mötet och att du blev så bra mottagen
    inskolningen med Linn kommer nog gå hur bra som ska du se,hon verkar ju så framåt och inte blyg o så
    jag trodde nästan Linn gick helt själv viddetta laget

Glittrax: ja det kan vara ersättningen som ger magknip redan blir det för himla jobbigt så testa minifomdroppar eller sempers magdroppar. hoppas hon inte får värre magknip av det usch är så synd om dom när dom får det ju
    vad bra att dom kollar upp dig så ordentligt men vad betyder post partum?

här vete tusan vad det är med alwin i förrgår kväll vaknade han sent och var hostig o snorade och smågrinig sen igår morse sov han till 08.10 kollade tempen men jösses den låg på 37,3 och han som legat så högt i temp sendec så hoppades jagatt det skulle vända alwin var på dagis o det hade gått bra och inget gnäll eller så men igår kväll var han såååå  ledsen och så trött så han stod nästan o sov vid handfatet när jag gjorde honom iordning för nattningen då var kl knappt 18!! tog en temp och jo då 38,2 hade han så  jag tänkte att han kanske skulle vara hemma som idag men i morse kom han ner pigg o glad åt frukost men med en temp på 38,1 så vi åkte till dagis och jag rådgjorde lite med hans fröknar om detta och alwin ville själv vara på dagis idag o leka så ja till sist bestämde vi att han fick vara där o ska även få sova en stund idag men skulle dom se att han inte orkar o så så skulle dom ringa. fasen är så svårt o veta om han har feber för att han är lite snorig o hostig eller om det är det han haft sen dec månad vi har fortf inte fått någon tid till barnmott och jag ringde o bad VC skicka remiss för över en månad sen

igår var jag och agathon med sällskap av min mamma o besiktiga bilen så nu går bettan ett år till iaf var in på Lindex och hittade faktiskt jättefina bruna capribyxor och en vit top med snörning i halsen och i tröjslutet som jag ska ha på freddes konfirmation sen hitta jag som vanligt en massa till barnen och efter en vända på cubus hade jag hittat 2 t-shirts och 2 p shorts åt fredde gissa hur lätt det är att hitta kläder åt en 15 åring på 180 cm Skrikandes och som är pinnsmal!!

idag fynda jag en massa nya sommarkläder till mig själv på bonprix faktiskt så nu har jag en helt ny garderob med sommarkläder för  ca 1100 kr helt ok tycker jag

• 7 michelingodingar

haha spännande att få SE erat kök sen skulle det stå pilea

• 7 michelingodingar

am zandra: nä ingen rea men vissa plagg har dom nedsatt pris nu för o fira något 25 års grej la inte på minnet vad det var för något men jag fick en baddräkt(stod att den var förstärktunder brösten så hoppas det funkar ) en huvtröja, 2 toppar, 2 par caprileggings samt 2 set med tunika och caprileggings så jag tyckte det var biliigt för allt det

nä tycker det är konstigt att vi inte fått någon tid till barn änObestämd men vi har en läkartid på bvc snart så jag väntar tills dess och har vi inte fått nån tid då så pratar jag med läkaren för det är samma som vi går till på vc. Nu har han ju haft mellan 38-38,2 men för en stund sen låg tempen på 37,3 ska kolla ikväll igen får vi se vad den visar!! Det som oroar mig lite är att han de senaste dagarna är så ofantligt trött

blev lite full i skratt åt noahs påhitt att dra upp blomman du alla barn är nog så mina köpte jag en påse med lite blandade frön till strax innan påsk och dom fick sätta några frön var i varsin kruka och nu när det har börjat växa så har abbe alwin och freya stått och dragit upp blomskotten ur krukornaSkrikandes bara för att se vad som händer om man gör såDrömmer

Glittrax:vad skönt att du mår bättre att gråta efter att barnet fötts är fullt normalt detbrukar komma ca 3 dygn efter fl jag har haft så med alla mina utom agathon faktiskt och jag har gråtit för ta mig tusan allt och ingenting!!
    vad fin tjejja ni har!!

pilea:ser jättefint ut köket så öppet och mer luftigt än innan!! ser vällingburken vi har en likadan
    hahaha jag skratta åt din felskrivning där
    japp vi ska vara med i tidningen dom var här i söndags och intervjuade oss och reportaget kommer komma i sommar någon gång ska få veta exakt datum så fort journalisten visste

idag är det nyttoperationsförsök för alexandra då dom skulle vara där nu vid 07.30 så jag hoppasju operationen blir av!! måste ringa o kolla med FK vad som eg gäller för oss och henne nu då eftersom hon är över 12 år tycker det verkar helt sjukt om inte vi ska kunna vabba för en sån här grej bara för att hon är över 12 år!!

tänkte gå till dagis med barnen idag eftersom maken har bilen men dom är inte på humör för det så får bli en hemmadag med alla istället

• 7 michelingodingar

xgirl:vad trevligt du behöver nogkomma ifrån så där och baravara dig en stund!!
    ja hmm jag hoppas och tror att operationen har blivit av iaf för maken har inte hört av sig alls idag

am zandra:nej vi har ingen sån försäkring som täcker sånt här enbart vid olycksfall men jag ska kolla vår barnförsäkring faktiskt!!

hehe, ja jag hoppas verkligen att den passar nu o kanske stödjer upp bysten lite iaf om inte annat att den täcker sidorna vid rösten åtminstone för den jag har nu är lite hmmm för liten därså jag får dra som attan för att inte brösten ska hoppa ut på sidornaSkäms

duktig Linn är men måste sett ganska roligt ut när hon balansera med kvasten jobbigt att ni inte kan barnsäkra man får ju hålla koll som en hök hela tiden då ju!!

guu vad varmt vi har det bara man rör sig så svettas man ihjäl!! men man ska inte klaga synd att lagom aldrig är hemma

• 7 michelingodingar

usch maken ringde precis och meddelade att dom hade gjort operationen vid 08.30 i morse men när hon vaknat upp så slutade hon inte att blöda från näsan och ur munnen så dom hade fått söva ner henne igen och kollat och då hade dom tydligen missat lite av polypen eller halsmandeln vilket det nu var.... så dom hade fått skrapa bort ännu mer och nu hade hon vaknat och det verkade ok iaf!!

• 7 michelingodingar

xgirl:ja idag kommer hon hem igen eller rättare sagt dom är redan utskrivna och på väg hem

shit hjälp mig tjejjer det finns ett jobb ute här i kommunen som innebär dagtidsjobb tillsvidareanställning på 100% och jag är såååå sugen på att söka den men så är jag i valet o  kvalet för tänk OM jag kommer in på skolan......det står inte när det är tänkt att man ska börja på detta jobb utan sista ansökningsdatum är 18 maj men fan det vore ju perfekt känner jag med ett sånt jobb såååå ska jag söka eller ska jag inte..... 

• 7 michelingodingar

xgirl: jo då nu är dom hemma och hon mår väl så där har ont och är fullpumpad med morfin så hon är jättetrött och bara sover ,helt lullig  när hon är på benen hon fick starka värktabletter utskrivna oxå. Men nu är det gjort iaf så inom några dagar borde hon va som vanligt igen!!

jag skickade in en ansökan och så tar jag ställning till hur det blir sen OM jag öht  ens får jobbet!! men det är samma arbetsgivare som jag har nu som har det här jobbet ute

skönt att arvid fick en godkänd stämpel av läkaren iaf det är ju inte alla barn som gör allt som dom borde göra och skulle barnen avvika så börjar dom leta fel rätt fort tycker jagObestämd
    vad roligt att läkaren frågade hur det gick och mindes er iaf!! kan ju vara bra att bvc oxå vet om detta med andreas.

shit pommes frite alwin stod o hulka på altan så jag rusa ut då har han o freya plockat blad o blommor från gullregnbuskarna vi har på ena sidan och alwin stod o tugga på blommorna så jag sa åt honom att spotta ur påen gång för gullregn är ju giftigt och i större ängd kan dom bli medveteslösa av det i lindriga fall så blir dom illamående och kräks och det hände alwin här han kräktes ca 10-15 min efter att han tuggat på dom men nu är han ok igen igen fy tusan så mycket som jag tjatar om att inte stoppa i munnen o vara där o plocka

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)