Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

xgirl:ja vi testar detta systemet så får vi väl se han  kom hem igår och var glad för han klarade fysikprovet iaf!!
    problemet är att datorn han spelar på är även hans skoldator där alla hans skoljobbligger så han måste ha datorn hur eller hur och sitta här nere så vi övervakar honom går inte eftersom vi har 4 små som tjattrar och springer runt så då störs han enormt av det och blir arg för att han inte får ro och sitta uppe med honom går inte heller för då har jag ingen som kollar dom små eller så är dom med upp och härjar annars har vi tänkt på det oxå!!

nej vad tråkigt att ditt humör är i botten igen vad jobbigt för dig!!
    kan förstå att du ledsnat på att han sover på soffan

am zandra:tur du skrev att gud inte var gud i den bemärkelsen för jag läste länken och tänkte shit vilken rappakalja har hon nu blivit itutad hoppas verkligen detta kan hjälpa dig med mycket!!

Glittrax: med freya gick slemproppen 3 veckor innan hon kom och den höll på i en veckas tid att släppa innan det slutade upp. kan ju hoppas det är påg snart för dig du har juen deltecken iaf!!

ain:tack för länken den tråden läste jag faktiskt för ett tag sen och tänkte jävlar vad pengar den ungen fårinte konstigt att han presterar så bra då tänkte lite att där presterar han ju inte för att HAN VILL utan föratt han får så in i helsikes bra betalt frågan är ju hur det slutar jag kan tänka mig att det blir ett jobb somhan eg öht inte alls vill jobba med och gåri väggen sen!!
    jaa vi har ju försökt allt med sonen och detta kändes som en sista utväg för oss vi vill ju bara att han ska få ett G iaf så han har möjlighet att kommain på gymnasiet!!

usch ja min syster ringde senare och värdet var lågt (jag skrev ju att då skulle dom göra en operation men jag skrev fel det skulle stått högt värde så op dom henne) hur som så var värdet lågt  och nu fick hon åka hem och ska dit på onsdag igen för dom såg att livmodern var vidgad iaf men dom såg inget foster däremot såg dom att det satt något på äggstocken som ett bebishuvud med vatten runt om förklarade syrran men dom kunde nu inte  säga varken det ena el det andra så på onsdag ska domse om det finns något foster för det kunde vara såååå tidigt men det känns som att greppa efter en nål i en höstack enda pos nu är ju att är det ett utomkvedes så påbörjas ju den stora utredningen nu då är det ju 3 MF hon fått så då får dom ju hjälp iaf!! men fan vad jag lider med henne

• 7 michelingodingar

fy fan då kör vi en vända till jag och dom 4 minsta är förkylda och ont i  halsen och dessutom så hostar alla utom jag läkaren sa ju att om alwin får det igen så blir det lungröntgen så det är väl bara o se om det eskalerar på honom nu då!!

igår hade vi kalas för maken och agathon gjorde två tårtor med Geishafluff och jordgubbsgrädde(mosade jordgubbar i grädde) och sen hade jag marsipanlock på och jag kan lova er att tårtorna tog slut vi brukar ha massor över annars!!

min syrra var hit igår och fyy hon var så blek och nedstämdGråter och hon hade gråtit nästan hela vägen hit usch jag sa att dom bara skulle komma om hon verkligen orkade o ville!! men hon ville för då fick hon annat att tänka på.

am zandra: läkarna är fan inte kloka dom räknar inte ett utomkvedes som ett MF så hon får invänta och se om det blir ytterliggare ett MF eller om det går vägen då Demon och läkaren som hon fick träffa kan dom sparka till månen det var samma läkare som katastrofsnittade mig och som sen nekade mig ett plan snitt med freya!!!!!

ok hoppas 12 stegsmetoden kan hjälpa dig!!

hoppas du fått sova lite bättre inatt jobbigt när så  mycket kommer upp till ytan men det behövs kanske för att du ska kunna bearbeta en massa!!
    trevligt  med besök av sandra och eddie

ain: nämen jösses flippat ut över dopet oj då hoppas det löser sig!!

• 7 michelingodingar

Glittrax:fy fasen för pinvärkar!! hoppas natten varit lugn eller att du sitter och klockar värkar nu

usch jaha nu verkar det som att agathon harantingen fått besök av en mygga som varit otroligt aggressiv eller vattkoppor räknat och han har ca 21 prickar och vissa stora och vissa bara som prickar och det sitter på kinderna,på öronen, i hårfästet både i pannan och i nacken samt på händerna och armlederna får se tills i morgon om det blivit fler eller större då ska ev bvc sköterskan titta på det!!

• 7 michelingodingar

Nu slänger jag in lite halvtaskiga bilder på hur agathon ser ut och det ni ser är det värsta och största sen har han säkert 10 st små röda prickar som jag inte får med med våran kamera

lite på ena sidan

en på sidan av handen

här är bak i nacken vid hårfästet

här ser ni lite av örat och en på kinden
  • 7 michelingodingar

kommer  in och kommenterar senare ska snart hämta huliganerna på dagis och agathon är allt annat än nöjd just nu

• 7 michelingodingar

am zandra: haha ja det låter kanske långsökt med myggor men vi har faktiskt fått slå ihjäl ett x antal redanSkrikandes
    hur som så har det kommit fler röda små prickar så myggor njaa jag tror nog inte det iaf!! men frågan är var han fått vattkoppor ifrån för det går inte här nämligen!!

ja jag fattar inte varför inte utomkvedes inte räknas som MF vad räknas det då som eg

skönt att ni kunnat planera maj ut iaf ska du söka sommarjobb eller?  hur gick det med det jobbet på Lidl?

usch är ni med förkylda igen fasen vad segt det är o bli av med alla baciller, krya på er!!

xgirl: vad strongt av dig att maila och klaga då du inte brukar vilja göra det!! dom har sopat gatorna här idag faktiskt och nu är det riktigt rent och fint!!

dom andra barnen har inte sagt så mycket om belöningssystemet faktiskt så får väl se hur det går

härligt att ni kommit långt med köket iaf även om ni inte kan fixa en påskmiddag så men grillat är ju gott det med

vad gör ni andra i påsk då?

vi ska ha hela tjockasläkten här på middag men vi gör ju typ knytkalas så alla tar med sig lite var sen ska fredde få göra pannacotta till efterrätt han har tjatat om o få göra det i flera veckor nu så då sa jag att han kan få göra det till påsken då

vilket vädervi har solen skiner från en klarblå himmel och det är vaaaarmt så varmt så barnen hade sommarjackor och keps idag men det åkte av illa kvicktär väl en 20 grader varmt !! här har det börjat grönska med raketfart och allat träd och buskar är gröna med knoppar sååå superhärligt!!!! barnen är ute från 08 ¨på morgonen tills läggdags då får man jaga in dom men skönt att dom är ute mycket efter denna långa och tråkiga vinter vi haft!!

• 7 michelingodingar

jösses nu har väl en si så där 20-25 små prickar kommit till utöver de han redan har samt att vissa av dom som var små i morse nu är större och rödare och lite vätskefyllda kan fasen inte va något annat än vattkoppor!!

am zandra: ja jag förstår hur du menar o jo nånstans måste det ju börja så klart

ok hoppas du får ett sommarjobb där då

ja när du nämner påsken nu så kommer jag ju ihåg att du skrev det ju förstår att det måste vara skönt o slippa stå och fixa alltnärni ändå är själva, tycker absolut ni ska gå ut o äta

hmm agathon får inget påskägg han fattar ändåinte det där men han lär väl få smaka nån lite godisbit iaf
    dom andra köpte vi godisfyllda påskägg till i ullared för 27 kr /st så dom får varsitt sånt!!

• 7 michelingodingar

hmmmm det är INTE vattkoppor utan nu har han tydligen åkt på virusprickar IGEN sist trodde ju läkdet var mässlingen

idag har vi varit och hämtat en jättefin cykel som vi fick         från en av syrrans väner och så fick jag äntligen tag på sånt skydd att sätta om fjädringen på    studsmattan!!

vi skulle åkt och fikat med syrran men ja nu är det helt kört hon är på väg in till sjukan då hon börjat blödaGråter

am zandra:haha skojja det är rena nöjjet o klä barnen nu när manslipper alla vinterkläder
    ja det är klart er lilla donna är ju så medveten av sig så kan förstå att hon får ett påskägg då

xgirl:nej han har ingen feber alls bara snorig o lite hostig.ja bvc kolla honom idag och det var 2 st som kolla och kom fram till virus!!

Ain:så det blev tåget dit, vad skönt att det gick bra iaf!!
    hoppsan hejsan så det kan gå om man parkerar fel men jisses vad var det för otrevliga människor o sen stå där o hota med polisen i telefon som kunde höra skönt att det löste sig men obehagliga människor!!

CA: men usch ärni med förkylda stackars liten har du gett nezeril näsdropparnär han är så täppt? och har du en sån nässug? dom är superbra när dom små är så förkylda!!

åhhhhh har en grej jag vill berätta men nja jag suger på karamelen lite eller så inboxar jag er för jag vill inte gåut med det i tråden innan jag vet bestämt
    vad tråkigtatt det blev sånt tjafs ang dopet!! kan förstå er att ni gärnavill veta med tanke på resan och priser o så

evanor:krya på dig!!
    men fy vad hemsktmed din arbetskamrat jobbigt när sånt händer!!

• 7 michelingodingar

suck men vad hände nu med texten allt blandades ju

Ain:så det blev tåget dit, vad skönt att det gick bra iaf!!
    hoppsan hejsan så det kan gå om man parkerar fel men jisses vad var det för otrevliga människor o sen stå där o hota med polisen i telefon som kunde höra skönt att det löste sig men obehagliga människor!!
    vad tråkigtatt det blev sånt tjafs ang dopet!! kan förstå er att ni gärnavill veta med tanke på resan och priser o så

evanor:krya på dig!!
    men fy vad hemsktmed din arbetskamrat jobbigt när sånt händer!!

åhhhhh har en grej jag vill berätta men nja jag suger på karamelen lite eller så inboxar jag er för jag vill inte gåut med det i tråden innan jag vet bestämt

såå nu ska det vara rätt!!

• 7 michelingodingar

uscj ja min syrra är inlagd i väntan på en operation det är ett utomkvedes

en annan rolig sakär att jag nu fått veta att jag ska på möte på skolan jag sökt för intervju samt lite tester

xgirl:roligt att hitta några som harbarn i samma ålder som ni har
    härligt att shoppa lite till dig själv

am zandra: nu vet du haha jo då jag är på fejjan men är inte så ofta inne på chatten nu för tiden!!
    ja det var visst virus suck hade hoppats det var vattkoppor så vi blivit av med skiten sen men men så är det så när han väl får det sen sålär jag väl tro det är virus
    usch ja fy fasen vad jag lider med syrran helt sjukt att behöva stå ut med så mycket på så kort tid
    men fy får hoppas det inte ärnågot so är fel utan att du kanske misstolka henneObestämd

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)