Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

ain: ja tyvärr men enda bilden jag ser i foldern miriam är just tårtan men ingen annan bild
    skönt o göra huset så stort så ni får plats med en ev aupair oxå!!

• 7 michelingodingar

här drog  vi på oss ytterkläderna och gick utredan strax efter 08 tänkte få agathon att sova i vagnen och så gick vi o kollade på traktorerna,hästarna och så hämtade vi ut ett lindexpaket handlade lite och gick en sväng till lekparken men det var vad barnen orkade med hua vilket gnäll det var på vägen hem och då har vi allt detta bara några hundra meter från huset om ens det men freya stackarn var ju bajsnödig och även att det bara är ett par minus så är det rena iskylan så det liksom bet i ansiktet så vi gick hem ganska snabbt igen och agathon totalvägrade somna i vagnen så han var ju måttligt glad jaja barnen har fått göra av med lite energi och fått lite luft på köpet

jag beställde en jäkla massa från lindex då dom hade ta 3 och betala för 2 på alla plagg så alwin fick en tröja, freya fick en klänning, 3 kortärm tröjor, ett par tights, ett p jeans och ett p mjukisbyxor, abbe fick 2 p jeans, 1 p mjukisbyxor, entröja och 3 p kalsonger och agathon fick en body(som jag dessvärre råkat köpa 2 av) 2 pyjamaser och 3 p mjukisbyxor

am zandra: näämen vad fasen ska dom lägga ner det programmet hoppas verkligen det går o fixa på annat vis för dig så du kan gå klart utbildningen
    vad söt noah är abbe är  likadan här och  börjar fråga redan kl 17 om dom inte ska gå o sova snart ena tröttfisar vi har
    tycker så synd om dig vännen när du mår som du gör och att du  inte ka få  rätthjälp det är fan skrämmande men se till att ringa psyk INNAN det går förlångt igen vill inte veta av att du går så länge som du gjorde sist!!!!

xgirl:ja när jag fick höra att flickan fått det i lungorna så kände jag bara att istället för att gnälla över magsjuka så orde jag vara tacksam att det inte är "värre" än så men man hamnar nog lätt i det neg när det liksom bara går runt runt
    klart att du måste få klaga när du inte mår bra jag hoppas för din skull att hjälpen du får just nu kommer få dig att må bättre!!

här har freya nu för tredjedagen i rad packat sin väska med badkläder och ska åka till simhallen med bussen de senaste dagarna ska bussen komma inom 10 min (det var ena låååånga 10 min ) men idag sa hon att bussen kommer halv treDrömmer så vi sa att vi ska försöka komma iväg till simhallen i helgen så dom får bada en annan får pina sig på sin baddräktSkrikandes men men vad gör man inte för barnen

måsteju bara säga att agathon nu börjat sova hela nätter är knappt så jag våga nämna det ens för varje gång jag skrivit det så börjar han vakna om nätterna men nu sover han alltsom oftast mellan 18-06 ev 06.30 och det är såååå skönt och min hemska trötthet har gett med sig

• 7 michelingodingar

am zandra: haha ja mot slutet fick jag räkna till 10 fördå tyckte jag det var FÖR pipigt vi var ju på väghem ju och dom såg nästan huset

haha så noah har en disskussionsstund med sin råtta det lät lite roligt

men ja vad ska man säga tack och lov att den du träffa inte var en psykolog då men det verkar ju helt sjukt du skulle ju få komma till en psykolog och inte läkare måste ju blivit en miss någonstans på vägen??!! men vet du det glädjer mig att du fått en tid till kuratorn nu iaf och om han/hon inser att du behöver en psykolog så hoppas jag du får en FORT nu!! och tveka inteatt ringa psykakutenvännen och jag hoppas du talar om för dan hur illa det är nu igen och hur du känner inför att inte leva det skrämmer mig att läsa att du känner så !!!!

• 7 michelingodingar

xgirl: usch såna där lekar med snören och skärp är otäcka jag får fullständig panik när jag ser att domsnurrar det runt halsen
    haha ja vi passade på o gå ut lagom till att agathon skulle sova sin lur och han brukar vilja lägga sig nån gång mellan 8.30-9.00 så jag hade hoppats få honom att sova i vagnen men nää det gick inte

vad kul attarvid börjar ta sig framåt och kul med öppna förskolan gu vad länge sedan det är jag var där men agathon sover ju den tiden så det får väl bli en senare fråga

am zandra:jag hoppas verkligen att du inte ska behöva vänta 3 månader om kuratorn anser att du behöver en psykolog och jag tycker INTE du ska hålla igen, i längden tror jag att du kommer vinna på att visa hur du verkligen mår även om du tycker det känns skit o behöva visa det. kan förstå att du drömmer om en ångestfri dag herregud det skulle ju vara helt underbart om du fick en sån dag!!!

haha roligt meden papegojja som hakat upp sig

idag firar vi vår 10 åriga bröllopsdag funderar lite på vad vi ska äta för gott

• 7 michelingodingar

Tack för allas Grattis haha snacka om att bo på liten ort jag var iväg igår fm och köpte 10 stora röda rosor åt maken och när maken kommer hem ser jag exakt samma omslagspapper på blommorna maken köpte som jag hade på blommorna jag köpte och då börjar maken skratta och sa att han förstod att jag varit där och köpt EXAKT samma som honom då expiditen "skvallrade" Drömmer så nu stårdet en jättebukett med 20 st röda rosor i köket
    vi gjorde tacogratäng och sen åt vi äppelpaj med havretäcke och vaniljsås till efterrätt inget särskilt med andra ord men vi ska se om vi ev kan komma iväg och äta bara jag o maken dessvärre är det bara o glömma öland o resturangen lammet och grisen då dom inte har öppet mer än sommarsäsongen  

am zandra: klart du ska skriva av dig vännen vi finns här och lyssnar och stöttar alla i den mån vi kan och du ska inte alls tänka på oss andra utan skriv från hjärtat det du vill och känner för jobbigt eller inte och jag finns vid sidan av tråden oxå det vet duHjärta

vad jobbigt att psykologen propsar på autism och att han blir sån när han träffar henne men det brukar göras en MASSA tester och koller innan någon som helst diagnos sätts så att hon säger så gör mig lite fundersam du vet inte om det ska göras några tester av något slag på noah? även om det nu visar sig att det är någon diagnos så är han samma goa kille iaf

men vad jobbigt med dan usch måste ju bli så kluvet för digmed när han lovar att fixa saker o tingoch sen hamnar hans fokus på helt andra grejjer. bra att ni tog ett snack men frågan är ju eg HUR många såna snack ska ni behöva ha....... jobbigt att det blivit så mångaavbokningar med nätverkshuset ni behöver ju verkligen få hjälp av dom!! förresten hur har det gått med all medicin han åt som var så struligt???

just ja du frågade om stl på skor nu minns jag inte om det var på våra små eller större barn?? men agathon har stl hmmm 22 kanske i strumpor skor vet jag inte än för han har tossor medans alwin har stl 25, freya, 27 abbe 28 filippa st 35-36, lexan stl 37-38 och fredde 41

xgirl:ja agathon vaknar ju oftast runt 06 och vill gärnasovaett par timmar runt 9-tiden vilket jag eg tycker han kan strunta i o sova nån timme längre på morgonen och sen sova vid 10.30 tiden istället men ja det rättar till  sig så småningom!!
    usch vad tidigt arvid vaknar nu då, hoppas det med vänder igen man behöver få sova lite längre på morgonen än så!!
    jobbigtatt du får sån ångest men bra att du ändå vet orsaken och kan lösa det lite iaf.

det där med klossarna kollade bvc på agathon med men njae inget som han gör utan mer slår den i golvet, sen kolla hon om han flytta grejjer  mellan händerna o det gör han femhundra elva ggr hon reagerade oxå på att agathon börjat med pincettgreppet vet inte om det är tidigt eller sent??.....

ang saltet är inget jag heller hört men heller inget som jag brytt mig så jättemycket om så länge man ger i lagom mängd så tror ju inte jag det eg är nån fara jisses hur gjorde dom förr i tiden eg och här är våra barn såna med att ju mindre kryddat det är desto mindre äter dom men ju mer smak o krydda desto bättre äter dom

ain:skönt med lite ledigtoch få sovmorgon med lyx
    usch ja detta med presenter till våra blivande 1 åringar vad svårt det ska vara!!

glittrax: stackars nova som hade så hög feber konstigt att intedagis märkte något!!
    på dagis här har jag aldrig sett någon toainsats utan dom har små toaletter och som är lågt ner så barnen kan sätta sig vi köpte en sån ring men den har endast abbe anv då han var rädd att ramla i toan medans freya anv den någon gång och alwin tar en pall och klättrar upp själv på vår toa o sätter sig utan problem

CA:jobbigt att elias ska trotsa såmen som övriga säger så "vinner" ni nog på att inte bry er om hans trots att kissa ner sig utan bara byt och gör rent och visa toan/pottan så kommer det nog ska du se!!
    härligt med en dag med bara lilla Leo!!

jösses ni har skrivit såmycket så jag vet inte om jag fått med allt nu

här åkte alexandra och filippa till mormor igår kväll och skulle sova över för idag ska domåka och köpa vårskor med sin moster var det tänkt men jösses vi vakna i morse med ca 10 cm snö ringde o fråga om dom fortf ville köpa vårskor då dom ringde kl 06.40 i morse och ville att vi skulle köra upp med deras vinterkängor men jo då dom ville fortf köpa vårskorDrömmer barnen har ju studiedagar både igår och idag så alla barnen är hemma.

• 7 michelingodingar

Glittrax:men herregud så jävla dåligt att dom slarva bort odlingen och dessutom att den visa GBS bra att du får PC nu iaf och vid fl tur dom kolla det!!

• 7 michelingodingar

just ja en traderagrej till
     jag buda ju hem en massa auktioner i helgen och jag har fått hem nästan allting nu MEN igår fick jag en räkning från posten om ettpaket som var för lite frankerat och att det inte fanns någon avs på paketet och jag väntar ett paket som skulle vara skickat i tisdags men som inte kommit fram och jag kollade fraktsumman och det stämmer med det paketet men jag msstänkte att det inte skulle räcka men vill säljaren ha den summan så får väl hon stå för resten då om det fattas så jag mailade säljaren igår och påtalade detta varpå hon svarar mig att det kan inte vara det paketet dåeftersom det inte vägde så mycket och hon tyckte inte jag skulle lösa ut paketet iaf inte om det var regnsettet men HALLÅ löser jag inte ut det så skickas det ju vidare o kasseras och då ser jag ju aldrig röken av regnsettet ju

• 7 michelingodingar

åhh glömde ju berätta att freya har ju nattblöjja än och igår så fick jag henne o låta bli den och sova med trosor,innan hardet liksom inte gått o resonera med henne ens för hon är livrädd o kissa ner sig men ja jag fick henne o sova med trosor och tog henne på toan innan jag la mig igår och hon har inte kissat ner sig eller ropat o varit kissnödig under natten så nu kör vi utan blöjja nattetid så får vi se hon sa att hon inte kunde sova utan nya trosor så jaglovade henne att vi skulle köpa några nya par om hon sov utan blöjjan så nu fixar mormor några par idag när dom är iväg

am zandra: ja jag är förvånadatt du fortf orkar jag hade nog blivit helt galen o ha en partner som gör så visserligen så är väl maken lite sån med att han liksom påbörjar projekt men sen stannar det av och avslutas inte men jag har sagt det förut att skulle maken utredas så ärjag ganska säker på en diagnos på honom!! har ju fullt sjå med fredrik men det blir ju på ett helt annat plan med ens barn än med en partner!!
    men herregud hade han inte ens info dig om att han inte åt nån medicin

skönt att de andra ser att noah inte avviker men jag är oxå förvånadatt psykologen inte kommer ut och träffar noah i dagismiljön eller hemmamiljön??!! det gjorde freddes psykolog som utredde honom han intervjuade ju oss, fredde gjorde hur  många tester som helst (vi var på flera besök med några timmar varje gång) och psykologen åkte ut och kollade av honom både i skolan och på fritids samt intervjuade ju all berörd personal det var tal om att han även skulle kolla honom här hemma men efter det han gjort så hade psykologen så pass mycket att gå på så han ansåg att det inte behövdes!!

ja jisses här vardet grönt igår och nu är det helt vitt av snö inte vad jagville ha precis!!

xgirl:ja jag fattar inte heller hur fasen hon resonerar Obestämd klart jag måste lösa ut det vad trodde hon annars förlorar jag ju både pengar OCH regnsettet ju!!
    nä jag tror att äter man typ salt med måtta så är det nog inte någon större fara salt har man ju varnat för förut inte just för barn såmen över lag om att det inte är bra med för mycket så jag tänker som så att ge salt men med måtta och anv sitt sunda förnuft lite jag älskar ju salt såjag får ju tänka mig för när jag lagar matenTungan ute
    vad skönt att arvid sov så bra inatt igen hoppas det fortsätter så nu!!
    men herregud hur många försäkringar ska han ha tycker ni eg bra att ni får hjälp från banken att reda ut det där
    kul o komma ivägtill ikea har ni bestämt vad ni vill ha för luckor o så än? 

• 7 michelingodingar

xgirl:som vanligt så hittar jag ju inte vart du har din blogg eller vart du har skrivit den någonstans++!!

• 7 michelingodingar

Men jag tror fan jag smäller av kolla svaret jag fick av säljaren

Hej
    jag kommer inte ihåg vad det vägde, jag var inne på pressbyrån som hjälpte mig, men det kan absolut inte kosta 58:- i frakt.
    Jag tycker att du ska ringa till posten och fråga vad det skulle ha kostat, det kanske är en massa avgifter.
    Eventuellt att det skulle ha varit ett till frimärke, men då tycker jag att det är det man ska betala extra.

Ring posten o säg som det var, att avsändaren fick hjälp av pressbyrån som sa 24:- i frakt.

SÅÅÅ vad gör jag nu för hon är inte villig att betala detta märker man ju!! ska jag hämta ut det då och lämna neg omdöme??? SUCKAR

xgilr haha ja så kan man ju med ta sig framåtFlört
    vi har ju ikeakök kommer inte ihåg vad våra luckor hette.... men vi är nöjda med det iaf finns bilder inne i min mapp som heter så här bor vi

jisses dom pengarna kan man ju ha till något annat ju!!
    ja det har kommit rejält med snö med tanke åpå att det var helt grönt igårSkrikandes dom har t o m plogat vägarna här!!
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)