Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

glittrax:aha vad det i morgon du skulle till läk. hur är det ed nova nu?

xgirl:vilken kommentar av mormor men dessvärre är det så när dom blir dementa att dom glömmer bort även anhöriga men jag hoppas du inte tror dom gör det medvetet bara!!
    skönt och röja känner att vi skulle behöva röjjalite här med men orken finns inte.

am zandra:så det blev dom röda paren blir jättesnygga på dig!!
    hur är det med noah och Linn nu?

ain:vad skönt att det inte satt i så länge iaf!!

här gick det undan kan jag säga 13.40 var vi hos tandläk hämtade därefter alwin på dagis och for raka vägen ner till läk då vi skulle vara där 14.40 och efter 50 min så hade dom uteslutit scharlakansfeber, röda hund, femte sjukan m.m däremot så stod läk o klia sig i huvudet ang mässlingen men till  slut sa han nej viutesluter detoxå och nu är det mest troligen antingen en sen allergisk reaktion av PC han åt eller så är det pga virus så just nu ska vi bara avvakta och se vad som händer phuuu herregud sitta instängd i ett yttepytterum med 4 små som var hungriga,otåliga varma och sura var INTE nån höjdare men alwin liva upp det med o trycka på larmknappen

• 7 michelingodingar

ang bvc sköterskan så är hon helt underbar så otroligt go och hjälpsam så den dagen det är dags att säga adjöss till bvc så kommer jag nog gråta floder för hon har och ären ovärderlig hjälp kan jag lova!!

• 7 michelingodingar

här ser ni lite av hur agathons mage ser ut men det är mer ilsket rött än vad bilden visar

Här ser man visst väldigt svagt men kolla pannan så ser man lite prickar men det är mer röda i verkligenheten och det är många fler än vad som syns här

• 7 michelingodingar

am zandra:tack fast detta var en av de bättre stunderna dom senaste dagarna kan jag lova fy han är så gnällig och inget duger inte ens att vara i famnen och han vet nog inte riktigt själv vad som görhonom nöjd just nu!!
    ja skönt att det inte var något av det andra iaf phu det räcker som det är tycker jag

stackars noah låter ju  precis som det vi hade tyvärr måste jag säga skönt att Linn är pigg igen iaf alltid något pos

just ja på onsdag ska vi med alexandra till sjukan hon har fått tid o kolla sina polyper och halsmandlar nu så  det gick  fort att få en tid men konstigt vi fick komma till sjukhuset som ligger 5 mil härifrån istället för det som vi alltid annars fårtid på som ligger 10 mil härifrån

• 7 michelingodingar

xgirl:jo dom kollade både öron och hals ochtogett halsprov samt crp men det visade inget lite röd i öronen och svullen i halsen men inget annars!!

men vad jobbigt med din hund och om hon annars ärså matglad och börjat o kräkas då o då låter ju konstigt. Du kanske skulle ringa och prata med vetrinären om vad det kan vara annars?
    förresten har du fått mensen än?

jag skrev ju om en sån underbar nyhet ochatt ni skulle få veta längre fram vad det var iaf inatt så grusades den glädjen
    kan ju berätta nu att ni vet att jag skrivit om min syrra och hennes sambo om att dom försöker skaffa barn och fick ju missfall förra året vid påsk hur som så har dom alltså inte lyckats bli gravida och i slutet på feb nu var dom innepå förstasamtalet för utredningen som skulle påbörjas och 2 dagar efter samtalet fick hennes sambo  lämna spermaprov och ytterliggare några dagar senare plussade hon men igår på dagen hade hon börjat att må dåligt och inatt fick hon åka in till förlossningen där dom konstatera att det var ett missfall igenGråter

• 7 michelingodingar

xgirl:oj men din mens är nu ganska så sen va?!! beställ test på nätet finns jättebilliga på testlagret.se eller billigatester.se
    har du pratat med vet om er hund?
    jag lider verkligen med syrran det verkade gå såbra denna gång och så bara pang så började hon blöda

am zandra:vad skönt att barnen är piggare iaf
    ja det är verkligen kämpigt för dom men jag hoppas innerligt att deras tur kommer nu!!

pilea:tänkte fråga om din mens kommit men ser nu att den inte gjort det, kanske skulle ta ett test igen nu när du mårsom du gör dessutom!! usch för utomkvedes!!
    såg på programmet precis på tv4 play och herrejisses tårarna spruta tur ingen är hemma som kan se mig usch när dom fick larma och snitta ena tjejjen därdå var jag tvungen att gå o göra annat fy vad man minns från när jag katastrofsnittades ed abbe visserligen var mitt mycket mer akut än vad det var för henne nu men minnena kom tillbaka!!

• 7 michelingodingar

xgirl:jaha så typiskt att mensen kom nu när du beställt tester oxå skönt att den kom iaf och vad skönt att vovven ä som vanligt idag!!
    hoppas det går bra hos läki morgon!!

Glittrax, hur gick det för dighos läkaren?

pilea: brrrr vad kallt det där sågut ni har ju mer snö än vi ser det utsom
    köket ser väldigtluftigt och öppet ut just nu1

am zandra:menfasen vad surt att inte kunna få inLinn på samma dagis
    vad fint det ser ut hos er

usch jag vet inte vad det är med mig men jag är så ofantligt trött så jag finner inte ens ord igår kväll damp jag ner i sängen kl 20 och sov som en stock tills 05 i morse då agathon vakna för lite välling sen sov jag tills ca 06.45 och nu är jag lika trött igen knappt så jagkan hålla ögonen öppna
    Jag var ju till sjukan ed alexandra idag och fick verkligen stålsätta mig för att inte somna framför ratten så otäckt trött är jag!!

Alexandra ska genomgå en operation av halsmandlarna och samtidigt ska dom kolla om en polyp sitter bakom näsan och ta den samtidigt då fjollmajan vägrade låta läkaren kolla i andra näsborren då han kom emot näsväggen i första näsborren när hon ryckte till men han sa att han var  ganska säker på att det sitter  en polyp o täcker där och han sa att det syntes att hon alltid sover med munnen öppen det syns på tänderna sa hanObestämd hur nu detkan synas så.... ja sen skulle vi ju gå till lab för o ta en blodgrupering inför operationen och herregud det tog oss 15 min att övertala henne o låta dom sticka henne och då satt stora damen i mitt knä och vråla för full halsFörvånad ja gode tid säger jag bara!!

• 7 michelingodingar

am zandra : ja men eller hur herrejisses 12 år och måste sitta i mammas knä och ändå vrålar värre än småbarnen säger samma sak turdom söver henne men hur dom ska få dit en droppnål sen då jag får nogköpa hem emlakräm annars kan det nog ta en halv dag o bara få sätta den på henne

vad skönt att noah är så pigg nu, haha dina barn låter för söta emellanåt

men du  prata med dan vännen du måste ju vara väldigt detaljerad för att han ska förstå hur du mår ochtycker med du ska ringa och påtala att du mår dåligt och ehöver få komma till psykologen tycker det är under all kritik att det ska ta sån tid!!

jag brukar inte bli trött mot vårkanten tvärtom faktiskt men nu vet jag inte vad det är med mig jag däckade 19.50 igår kväll

SURPRISE alwin har roat sig med och spy inattDemon igår när jag hämta han från dagis så sa ena fröken att ett barn precis hade kräkts suck kände jag bara då.

ikväll ska jag på inredningsparty som syrran håller i tänkte se om jag hitta lite nya fina krukor och plastblommor till barnens rum är så tråkigt att inte ha något i deras fönster men hur jag ska orka vete tusan somnar väl bakom ratten hem sen

• 7 michelingodingar

am zandra: ja när jag var upp inatt för fjärde gången till alwin så kände jag bara nääänu får det fan räcka idag är han somvanligt men äter lite dåligt hoppas dock ingen mer får det!!
    ja jag hoppas tröttheten lägger sig snart för just nu är det en sjuklig trötthet hur mycket jag än vill vara vaken på kvällen så orkar jag inte. la huvvet i makens knä vid 19 och sov inom 2 sek så då muttra han och jag satte mig upp men 19.50 däcka jag

ja emlakräm/salva bedövar ju huden där man ska stickas kanonbra men nackdelen är att det måste sitta på minst 1 timme för o göra nån verkan!!

men har du fått magsjuka igen vad fasen

men jisses vilken tur du ringde psykiatrin idag då sköntatt du nu fått en tid och hur går det med hjälp från nätverkshuset och det? fasen har lust o komma o banka in lite vett i skallen på dan så han nån gång kan öppna ögonen och SE och att du ska få ta det där om och om igen va fan han är väl ingen guldfisk som simmarett varv och sen glömt allt......

pilea: haha nja mer rädd för stick är hon och alla former av undersökningar som KAN innebära lite obehag men sen är hon lite fjollig av sig

nja eg är det väl kanske inte så konstigt om jag äer trött men detta är en annan formav trötthet an den jag brukar fånär det varit mycket sjuka barn ett tag!!

xgirl:vad skönt att läkarbesöketgick bra och att en utredning är på g nu!! åhh vad gott med räkmacka här fick vi nöjja ossmed våfflor till lunch idag

ja jag vet inte om det var/är magsjuka igen alwin spyr ju ibland utan orsak så jag hoppas det var en sån sak nu!!

jobbigt medmigrän och mensvärk usch

Stars:ja du får gärna berätta lite om dig och skriv gärna om din vardag och grattis till en kommande bebbe
    här fick vi vårt 7:de barn i april förra året och tyvärr blir det inga fler nu

shit nästa vecka firar vi 10 årig bröllopsdag vi har väl pratat lite om att åka till öland och äta på ett ställe som heter grisen och lammet men nu var maken inne på om vi skulle bjuda släkten på middag så vi får väl se vad vi hittar på

• 7 michelingodingar

usch nu börjar tröttheten komma krypande skulle bara vilja gå och sova och då har jag ändå sovit mellan 19.50- 02.30 då alwin börjakräkas och sen har jag småslumrat mellan kräken tills ca 04 då sluta han kräkas och sen sov jag fram tills 06.20 då agathon ville upp men det tog mig 10 min att öht komma ur sängen

am zandra:ja öland är fint!! och matstället vi vill äta på ska tydligen vara något speciellt men ganska dyrt tyvärr.
    åh vad roligt med bröllop ja 10 år är det nästa vecka kan knappt fatta vart tiden tagit vägen det känns så "gammalt" när man säger att man varit gifta 10 år och då är jag bara 32 år ju

ja ger sig inte tröttheten får jag be min läkare kolla på det men jag hoppas det kan vara av allt sjukt som varit ett tag nu!!

tjaa vill ni åka på semester så är ni välkomna hit om ni vill inte för att det kanske är den lugnaste platsen på vår jord

pilea: usch vad tidigt max börjar kan det vara en fas han är inne i? ni har inte testat att lägga honom i eget rum och seom det funkar? eller sover han mycket på dagen el lägger sig tidigt på kvällen?

grattis på max 11 mån dag shit vad fort det går snart är våra små 1 år

ja vi har ju varit ett par i 16 år i sommar men gifta 10 år gode tid vad gammal jag låter

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)