Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

am zandra: det är just det är det verkligen värt o sätta sig på lån för o få utbildningen......jag vill ju verkligen inte tillbaka till mitt jobb usch är så kluven nu när det blev så lite på bidragsdelen

jo dagisavg tas ju på vår gemensammaekonomi men jag skulle tro att den lär bli rätt hög och nu får vi ju betala för minst 3 barn och jag skulle tippa på att runt 1500-2000 skulle dagisvagiften gå på och då rykernätsan halva bidragsdelen i sånafall och sen ca 2000 i bensin varje månad då helt plötsligt så finns det inga pengar kvar

ta det lungt nu vännen så du inte blir så dålig igen!!!! förhoppningsvis så lugnar väl allt ner sig när ni väl flyttat och kommit in i den andra lägenheten!!
    vad kul att nån vänlig själ tipsar er om olika fonder ni kan söka i

Pilea:jag var in och kollade oxå och det kvittade om det var en ky-utbildning

ain:ja vi får väl se hur jag ska göra.
    nämen hoppsan så det blev medbion men vilken tur ni kunde få se den ffrån början sen iaf
    aha jag trodde du fått fast jobb men det är bara ett tillfälligt du fick då?!! skönt att du snart kan få lite mertid med barnen iaf
    ja just ja huset ni ska bygga skönt att det går lite framåt iaf!!

här vet jag fasen inte vad det är för virus som härjar agathon vaknade strax innan 23 och hade hög feber han med igår och alwins ena öga kladdade jusom 17 men idag är allt som bortblåst ingen feber eller ögoninflammationer däremot näsor som rinner och det snoras
    jag är genomförkyld och har en jädra huvudvärk och är så yr till o från

idag är det bara abbe som är på dagis men är dom andra feberfria och det idag så får både alwin och freya gå i morgon tänkte jag!!

jag och maken pratadeom detta med csn igår och vi beslöt att jag ska söka utbildningen iaf och sen ska vi fundera lite på detta med csnlån man kan ju tacka nej senare i såna fall. när jag gjorde en beräkning igår så skulle jag med lånedelen få ut ca 12000 kr och det är ju ca 4000 mer än vad vi hade tänkt oss så frågan är väl lite om man kan få låna lite mindre isåna fall. Maken som inte alls stöttat mig i detta beslutet om att bnörja plugga trodde jag skulle säga tvärt nej och att då var det bara o gå tillbaka till jobbet men skönt att han åtminstone tycker vi ska fundera på det iaf!!
    ska även kolla lite på arbetsmarknaden hur det ser ut där framöver!!

• 7 michelingodingar

am zandra: nä vad menar du med 80%? ska man få 80% baserat på sin inkomst....jag behöver inte fundera mer jag tänker ta lånet om bara maken går med på det nu för jag vill verkligen detta och kanske att det kan ge mig ett bättre jobb medbättre arbetstider och bättre inkomst tycker jag får skitlön har ju ändåjobbat för kommunen sen dec-99 förutom då jag varit föräldraledig och även om inte lönen kanske blir till det bättre så kommer jag iaf slippa alla kvällar, helger röda dagar osv!!

men din stackare är inte bara vi som drar på oss en massa skit se till o krya på dig nu!!
    härligt medlite sovmorgonen skulle med behövas här nu då agathon sovit så himla dåligt i 3 nätter

xgirl:vad skönt att det gått bra med selmas nageltrång,hoppashon slipper få mer skit av det nu!! hade dom sövt henne?

kom till dagis och skullehämta abbe då får jag veta att ett barn spytt där idag fyy tusan denna jävla magsjuka är inte rolig måtte vi inte få mer av den varan nu bara!!

• 7 michelingodingar

am zandra: jaha haha nu är jag med då men drar dom inte 3% av ens gemensamma ekonomi för första barnet, 2% för andra barnet och 1 % för tredje barnet och fjärde ärgratis eller är det annat när man pluggar? När jag pluggade klart då fredde var liten så räknade dom samman vår inkomst och det var inget prat om 80% då men det kanske är ändrat..... dessvärre så får vi inget bostadsbidrag vi har för hög inkomstObestämd

hoppas du kommer må bättre av att det blir en jämnare temperatur i den andra lägenheten!! kan mycket väl bero på sånt att du blir sjuk så ofta!!

• 7 michelingodingar

am zandra: aha tack det hade jag inte en aning om!!
    men fan vad det ska vara krångel för er jämt hoppas dan får tag pånågon som kan hj'älpa er med intyg! men herregud 4 olikamediciner ev att man kan f¨å kombinera 2 oliika sorter men 4 låter ju helt galet!!

pilea:haha förlåt att jag skrattar men känner igen det tyra styrt med surt bara att inte få bort det
    jo jag har tagit med det i beräkningarna och är det inte så att man första månaden får dubbel utbet?? i sånafallkan man ju spara till dec månad då jag fått höra att man inget får från csn sen kommer jag ha ca 3 mån FP kvar om jag bryter den i aug o pluggar samt att jag har 33 dagars semester sparade från jobbet såförsta året lär vi lösa det iaf sen kanske man kan få sommarvik som läkarsekreterareDrömmer jag sa till maken igår att jag vägrar sätta min fot på mitt gamlajobb jag skiter i vilket men tillbaka dit vägrar jag och jaa han sa väl inte så mycket

fy tusan jag är så jädranstrött agathon sover varken på dagen eller natten så har det nu varit i 4 nätter igår sov han 1 timme allt som allt på dagen och så vaknade han vid 23.30 och skulle INTE sova när han väl somnade sen så sov han oroligt och jag har fått ge nappen ett x antal gånger och när kl var 05.30 så var det en herre som vråla för full hals och skulle upp

idag skulle vi till bvc men med alltskit vi har just nu så ska jag boka om den tiden måste ringa VC o fåhostmedicin till freya för herregud vad hon hostar såhon nästan spyr!!

herregud måste visa detta, ficken smärre chock när jag fick veta detta av min ena storasyster i dec, det är hennes dotters farbror /våra barns kusins farbror vi känner inte honom men hans bror är freddes gudförälder
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8568633.ab

• 7 michelingodingar

am zandra: ja det är riktigt ruggigt usch har träffat honom en gång o det var när syrran då gifte sig med hans bror och min lillsyrra prata jag med förut och då hade hon tydligen hamnat på samma fest en gång och dansat medhonom fy fasen att bara få för sig o göra en sån sak det måste ju slagit slint eller nått syrrans dotter var så arg och besviken på sin farbror när jag fick veta detta

men vilken blandras på vinet

nej öroninflammation tror jag inte att det är han har ingen feber nu och han är inte grinig närhan är vaken ellertar sig åtöronen alls undrar om det är en tillväxtfas han äri för får han inte mat meddetsamma så vrålarhan i ren panik precis som att manskulle svälta honom

nja freya spyr inte men igårkväll var jag upp till henne förhon hostat somen tok och då sov hon o hostadeoch liksom började klökas utan o vakna av det otäckt när det blir så!!

usch hoppas dan får nån rätsida påmedicinerna!!
    urrk för sånt äckligt snor,hoppas lite frisk luft gör lite nytta iaf!!

pilea ja det är ruggigt tänker påmin systerdotter måste ju vara jättejobbigt för henne med vad jag förstod på syrran så hardom alltid haft en nära o bra kontakt!!

ja freya hostar i princip oxå bara nattetid lite hosta idag men inte på långa vägar som inatt!!!

segt med blocket! tänkte lägga utagathons hoppgunga på blocket när jag orkarDrömmer han är för tung för den så sitsen lossnar nu för tiden

haha ang o måla sig i morse målade alexandra abbe som en katt med rosa näsa och som morrhår och sån gick han till dagis och alla barnen tittade på honom o så ropa dom på fröken o sa kom och titta på abbe och så fnissa dom abbe ställde sig och liksom låtsades riva med händerna som en katt och jamadeCool

jag köpte hostmedicin theracough ellerhur det nu stavas och ska testa och ge det till freya inatt funkar inte det så får jag ringa vc ringde dom ändå idag och bokade en tid åt alexandra dom måste kolla hennes mandlar och polyper för hon snarkar ännu värre och klagar på att det är jobbigt o andas när hon ska sova och så fnyser hon till så det låter som det knäpper till i näsan på henne dessutom andas hon nästan alltid med munnen öppen. dom kollade ju henne när hon var liten pga detta men eftersom hon inte besvärades av det så gjordes inget så på måndag ska vi till vc iaf.

• 7 michelingodingar

pilea vilka fina kort ooj jag som tyckeragathon har en kalufs på skallen men max har då bra mycket merFlört

CA vad skönt att det funkat bra för er trist dock ed potträningen för man blir så frustrerad när man vet att domfaktiskt kan!!
    tack jo det löser sig väl på ett el annat sätt med csn.
    just nu känns det som att sjukdomarna aldrig tar slut och nä jag är helt slut vill bara få sova

Glittrax: fy för o ha så ont men skönt att det kollades upp och att det inte var någon fara iaf!!
    haha vänt du dumma mama oc skitunge är lindriga ord mot vad man kan få höra här emellanåt hon kommer upp  i tonåren sen

vet ni vi fick lån dock inte såmycket som vi ansökt men iaf ska kolla över om detlönar sig o ta lånet eller hur det ser ut så får vi se om vi tar det

• 7 michelingodingar

am zandra: men fu vilken samtal med läkaren dan fick hoppas verkligen ändå att det kommer hjälpa er och få igenom sjukskrivningen!! och herregud vad händer nu ang hans prover som togs?

jo helt klart att en liten peng är bättre än inget eller ja liten o liten men dessvärre hade vi tänkt att OM vi fick hela lånet så skulle vi lösa alla småkrediter samt ett större lån och sen bygga ut  men tyvärr nu fick vi inte ens beviljat så det täcker det vi hade tänkt och betala av så frågan är om det är lönt nu.... maken var för trött igår kväll för att vilja sätta sig och kolla igenom allt så vi ska försöka ta det ikväll istället.

Ain.nä gode tid hade aldrig låtit den mannen komma nära mina barn jag funderar mycket på hur min systerdotter mår nu när det liksom blivit så offentligt oxå

CA:men vad skönt att elias hållt sig på dagis och gjorde så bra ifrån sig på pottan hemma sen
    guu vilken liten goding man blir ju inte mer bebissugen el så

inatt har jag fått sova lite mer iaf agathon somnade runt 18 och vaknade ett par ggr inatt men somnade om när han fick nappen sen vid 04.30 så vaknade han för mat och vägrade somna om GÄÄÄÄSP så lagom tills att dom andra skulle upp så somnade ju han men då gick maken upp och tog dom så jag fick sova en halvtimme till iaf.
    Freya har inte hostat ett smack förrens framåt tidig morgonen nu så hostmedicinen jag köpte funkade iaf däremot så vet jag inte om man kan hosta så pass så man får näsblod för hon hade blödit ganska så rejält med näsblod så kudden och lakanet var nerblodat med.

är med i en grupp på facebook om att köpa/sälja kläder saker m.m och igår så fann jag en jättefin jacka och hon ville att jag la ett bud så jag la 250 kr och dåmed frakten inräknat i det och hon tog det men igår kväll sen fick jag ett mail om att hon hade missat att det var med frakten inräknat i den summan och vill nu att jag skalägga till lite för frakten men jag känner faktiskt inte för det tyckte ändå 250 spänn var rätt saftigt för en beg jacka den hade kostat 699 kr ny men som sagt den är ju ändå beg...... vet inte hur jag ska göra men gemer för jackan vill jag faktiskt inte

• 7 michelingodingar

muttrar fick ett mail av säljaren och då skrev hon att 24 kr extra i porto ja ok tänkte jag jag får fundera på det men så nu kollade jag då jag fått ett nytt meddelandefrån  säljaren och då vill hon ha 12 spänn till i frakt då sa jag tack men nej tack nästan 300 spänn för en beg jacka ger jag bara inteDemon

am zandra:ja den hostmedicinen är faktiskt bra måste jag säga jag har köpt receptfri hostmedicin förut men har tyckt att ingen funkar men denna gör faktiskt det!!

usch ja agathon fortsätter vakna tidigt fast idag var det inte fullt så tidigt 05.30 är bättre än 04.30iaf!! fast idag somnade han faktiskt om och sov till 07!!

herregud vaddåbudat för lite då ska man inte sälja på tradera eller så lägger man ett högre utropspris!!

förstår att ni surnade till på läkaren herregud!! vaddå tagit alkohol eller droger

skönt att flytten snart är över!!

CA: nä jag har inte heller hört någotom att man kan få näsblod av att hosta men eftersom hon hostar så fruktansvärt och aldrig haft näsblod så funderade jag på om man kan få det ändå av hostanObestämd jag var lite rädd att det är svinkoppor hon fått för hon är precis röd och sårig vid näsborren/vingen men hon har inte torkat sig så om näsan så det skulle kunna berio på det men ja vi avvaktar och ser.

näämen fy vad är det för en gammallägenhet ni bor i inte allstrevligt ju!! hoppas det försvinner med anticimex hjälp nu!!

här är det nog mer el mindre bestämt att jag börjar plugga i höst och tar lånet om jag kommer in vill säga vi satt igår kväll och kollade igenom detta med det nya lånet och kom då in på detta med skolan och csn o maken verkar med på att jag börjar plugga så nu ska jag bara få tummen ur och droppa detta för min chef jag är lite rädd dock att dom kommer neka mig studieledighet eftersom jagvarit mammaledig sen 06 men jag känner då att i såna fall säger jag nog uppmig det får liksom bära eller brista för tillbaka dit ALDRIG!!

som sagt så kollade vi igenom om det skulle löna sig och ta lånet (vi blev beviljad 3 lån från 3 olika ställen) och ena lånet gick bort på en gång fy fan 28% ränta NEJ TACK så 2 lån tackar vi ja till och betalar av en del skulder och tjänar då mellan 1500-2000 i månaden dessutom får vi lite pengar över som vi ska räkna lite på och se om det kommer räcka till en tillbyggnad av ett rum iaf. Jag föreslog förmaken att vi bygger ett nytt vardagsrum och delar av det vardagsrumvi har nu tilltvå rum samt delar av ena rummet på övervåningen så har vi 3 sovrum extra iaf så ja vi får väl se framöver vilket det blir.

• 7 michelingodingar

madde: vad söt julius är synd bara att han inte gillaro ha något på huvudet agathon är likadan o så fort mössan åker på så vrålar han i högan sky!!
    ja det kändes lite surt när jag ändå skrev att jag kunde tänka mig betala 250 kr INKL frakt och hon tog detObestämd
    ja det är en del som ska klaffa först innan jag kan börja plugga måste ju komma in först o främst och bli beviljad csn och få studieledigt från mitt jobb men det är en paece of cake

äsch det är nog ingen större fara att han får börja förskolan nu mina 3 stora har alla fått börja precis vid 1 års dagen men de 4 sista nu har jag haft den möjligheten att inte plocka ut full FP så jag kan vara hemmalängre

am zandra:jag köpte jackan men bet 24 kr i frakt resten står hon för hade eg inte lust men jackan ser jättefin ut och alwin behöver en jacka då den han har är liite för stor!!

ja fast vi bet av 4 lånoch får ner det till 2 istället ochtjänar lite på det

jo jag har hört att många som har adhd blir så lugna av amfetamin o därför börjat med det men jisses lät ändå så konstigt att läkaren slängde ur sig något sånt.
    hoppas att dans värden påsköldkörteln kommer vara bra nu då såni slipper den biten med!!
    vad jobbigtatt du har sån ångest, äter du fortf antidep medicin? du kanske behöver en dosändring??
    jobbigt med dina bihålor !!

igår så "glömde" fredde och ta sin medicin och jag höll fan på o bli helt tokig här hemmapå honom han var som en duracellkanin och såååååå jäkla full i fan o bråkade o slogs och retade gallfeber på sina systrar så det skreks både högt och lågt kan jag lova!! jag undrar om han någonsin kommer kunna sluta med sin medicin med dom tendenserna vi ser nu så kommer han få ta den så länge han bor hemmaoch vi bestämmer iaf men jag hade hoppats lite att det skulle vara som med makens lillebror som har samma diagnos som fredde och han kunde sluta med sin medicin när han var nånstans mellan 12-14 år!!
    idag är han hemma för han mådde inte så bra i morse och han tog sin medicin och nu är det hur lungt som helst jag ser inte röken av honom och han sitter lungt och tyst framför sin dator i sitt rumo spelar snacka om en sån gigantisk skillnad på när han tar sin medicin och inte!!!

• 7 michelingodingar

am zandra: oftast lär sigju många leva med sin diagnos och lär sig hantera utbrott och dyl så man knappt märker av att dom faktiskt har en diagnos och kan då leva utan medicin med det är vad makens lillebror gjort nu är han 19 år och han kan hantera saker o ting på ett helt annat sätt och  har alltså inte behövt medicin sen han var mellan 12-14 år och visst ibland kan man se vissa tendenser men absolut inget man direkt tänker på om man inte vet om hans problematik och han går gymnasiet nu och håller dessutom på o ska ta körkort!! så detkan "dämpas"

hoppas flytten går bra nu och att din ångst försvinner när ni väl kommit in i lägenheten!!

madde: förstår att det kan vara lite kul o sparalite dagar för senare tillfällen

Ain: ja hade han vaknat runt 06.30 så hade jag varit gladare än när detär mellan 04.30-05.30
    men huu för mask usch minns att min syrra fick det en gång som liten och fick då en medicin som var röd och hon tålde inte just röda färgämnen och spydde som en räv o detsåg ut som blod fy vad rädd jag var då
    tack o lov har vi aldrig haft det!!

ja det där med FP här får man ju betald FP i 450 dagar varav 60 dagar är låsta på pappan så jag tycker det är kanonbra här får man inte ens barnomsorg förrens barnet är 1 år!!

FAN blir så jävla sur fick ju bet 24 kr extra föro få jackan nu hade jag fått ett nytt meddelande med en sur gubbe därhon påtalade att frakten helt plötsligt gick på 60 kr Demon inget mer än så stod i  meddelandet så jag vet inte vad hon ens menar!! men jag vägrar bet en enda krona till för jackan!!

här väntar vi på min mamma som ska vara barnvakt medans jag,maken och agathon ska åka iväg och hämta alexandras dator som nu ärlagad ochklar sen ska vi handla lite med sen i em kommer det en hel gris igen så det blir några timmars packande av kött då

fick minatröjor från bon prix igår o herregud jag kunde ha 3 av tröjorna men 2 av dom var tveksamma men tvättar jag dom o torktumlar så kanske dom krymper lite de andra 3 tröjorna va såååå stora så maken gapskratta o sa till filippa att i sommarkan vi tältaTungan ute så dom får jag skicka tillbaka!! jeansen jag beställde satt skitbra iaf

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)