Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
am zandra: det är just det är det verkligen värt o sätta sig på lån för o få utbildningen......jag vill ju verkligen inte tillbaka till mitt jobb usch är så kluven nu när det blev så lite på bidragsdelen
jo dagisavg tas ju på vår gemensammaekonomi men jag skulle tro att den lär bli rätt hög och nu får vi ju betala för minst 3 barn och jag skulle tippa på att runt 1500-2000 skulle dagisvagiften gå på och då rykernätsan halva bidragsdelen i sånafall och sen ca 2000 i bensin varje månad då helt plötsligt så finns det inga pengar kvar
ta det lungt nu vännen så du inte blir så dålig igen!!!! förhoppningsvis så lugnar väl allt ner sig när ni väl flyttat och kommit in i den andra lägenheten!!
vad kul att nån vänlig själ tipsar er om olika fonder ni kan söka i
Pilea:jag var in och kollade oxå och det kvittade om det var en ky-utbildning
ain:ja vi får väl se hur jag ska göra.
nämen hoppsan så det blev medbion men vilken tur ni kunde få se den ffrån början sen iaf
aha jag trodde du fått fast jobb men det är bara ett tillfälligt du fick då?!! skönt att du snart kan få lite mertid med barnen iaf
ja just ja huset ni ska bygga skönt att det går lite framåt iaf!!
här vet jag fasen inte vad det är för virus som härjar agathon vaknade strax innan 23 och hade hög feber han med igår och alwins ena öga kladdade jusom 17 men idag är allt som bortblåst ingen feber eller ögoninflammationer däremot näsor som rinner och det snoras
jag är genomförkyld och har en jädra huvudvärk och är så yr till o från
idag är det bara abbe som är på dagis men är dom andra feberfria och det idag så får både alwin och freya gå i morgon tänkte jag!!
jag och maken pratadeom detta med csn igår och vi beslöt att jag ska söka utbildningen iaf och sen ska vi fundera lite på detta med csnlån man kan ju tacka nej senare i såna fall. när jag gjorde en beräkning igår så skulle jag med lånedelen få ut ca 12000 kr och det är ju ca 4000 mer än vad vi hade tänkt oss så frågan är väl lite om man kan få låna lite mindre isåna fall. Maken som inte alls stöttat mig i detta beslutet om att bnörja plugga trodde jag skulle säga tvärt nej och att då var det bara o gå tillbaka till jobbet men skönt att han åtminstone tycker vi ska fundera på det iaf!!
ska även kolla lite på arbetsmarknaden hur det ser ut där framöver!!