Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Mini Rambo skrev 2011-03-24 18:57:28 följande:
    Meeeh ni alla är ju föräldrar! Det är inte jag!
    hej! även om vi har barn så pratas det om en hel del annat oxå och du är välkommen i tråden vare sig du har barn el inte
    jag är 32 blir 33 i år och har 7 barn mellan 15 och1 år fick första som 17 åring gift sen 10 år och vi har varit ett par i 16 år bor i en liten håla i småland det var lite om mig iaf

am zandra;Ja detvar verkligen skönt o få träffa en läkare som var normal och som kunde skoja och  skratta lite och som verkade förstå hur det är utan att man ska behöva rabla en hel roman!! och framför allt så kände jag att det var skönt att fredde inte fått någon medicin så läkaren verkligen fick se HUR han är utan den för många ggr så har jag kännt att den gamla läkaren nog inte tror riktigt på det jag säger eftersom att har jag sagt att det varit jobbigt hemma så har den gamla läkaren inte brytt sig men sa jag det "magiska" ordet skolan funkar inte DÅ fick man en reaktion!!
    ja herregud han har sån fantasi så jag kan bli jätterädd emellanåt att folk verkligen ska tro på allt han kan säga och han rablar i 110 det går  liksom inte att  få honom tyst för 5 sek ens men har han medicinen i kroppen så är han helt annan mer "normal" och tänker sig för innan han liksom vräker ur sig en massa och han vräker inte ur sig en massa gojja osv.

oj vad tidigt barnen somnade igår blev det tidig morgon idag då?
    vad kul att dan faktiskt tog med sig Linnblir ju så att man lätt dömer när det i princip aldrig händer att dom tar med sig barnen och vad roligt för noah att han kom ihåg glassen

CA: "ASG" men du undrar om de flesta män är såna maken är likadan nämligen minns när jag fått alwin och maken skulle hämta mig på BB och dom andra barnen var hos sin mormor och när jag kommer dit så  har freya en pyjamas på sig och abbe hade shorts på sigo detta var i nov månad samma nu när jag fick agathon så hade maken fått på abbe en av alwins tröjor som sluta typ i armvecken och alwin hade abbes shortsDrömmer

xgirl: hur mår ni nu?
    ja det var skönt attverkligen känna förtroende på en gång så  för en läakre för vi har ju tyvärr haft en massa otur på den fronten!!
    ja det var riktigt skönt här igår så jagdrog ner värmen och öppna dörren lite för o få in frisk luft och det blev inte kallt ens inne!!

just ja igår ringde dom från barnmott ang alexandra fan vi måste ner och ta om blodproverna inför operationen nu kan vi dock ta dom på vc här men ändå får sätta emlakräm denna gång proverna hade visst inte varit så bra på henne utan trombocyterna låg för högt  så nu kommer ev operationen skjutas upp

här kännerjag mig bättre idag inte alls så ont i halsen som jag hade igår fördå fick jag ta i för o svälja o det gjorde sååå ont lite täppt är jag med men inget mer än så än iaf, abbe klagar på sitt öra men dom gör ju inget åt det och salvan vi har hemma får han inte ta nu eftersom röret har åkt ur agathon är så hostig och illgrönt snor och freya är genomförkyld men barnen är pigga och glada iaf!!

nu ska jag se om jag kan fynda på blocket vi måste ha 10 nya köksstolar undrar om det finns någon som har så många till salu
  • 7 michelingodingar

am zandra: joohoo jag hittade ett stort bord MED 10 stolar inte allt för långt härifrån för 1500 kr så nu försöker jag få tag på  maken men han svarar inte i sin mobilObestämd
    så här ser det ut
    http://www.blocket.se/ostergotland/Stort_matbord_och_10_stolar_32722305.htm?ca=14&w=214

hua vad tidigt Linn vaknade

ja det blir ju jag som får åka med henne till vc men nu får hon emlasalva i armvecken innan så ska det förhoppningsvis går bättre!!

CA:skyltar kanske man skulle sätta dit här med så maken hittar rätt kläder till rätt unge
    ja herregud visserligen var jushortsen som långbyxor för honom men ändå

• 7 michelingodingar

xgirl:jobbig natt ni haft

am zandra: ja det ser helt ok ut och tyckte med det var skitbilligt!! med tanke på vad vi gav för vårat köksbord och 6 klädda stolar så är det rena fyndet jag fick tag i maken men han ville vänta med o ringa på dettills han kom hem och med kunde titta lite
    men shit 2000 kr för en borttappad nyckel kostar det verkligen så mycket ni ska inte kolla upp det där med tanke på hur jäkla knepig hyresvärden är??

jösses här har ju agathon nu äntligen fattat att gåstolen kan man ju rusa runt i så nu kör han runt för fullt och till på köpet har han lärt sig öppna våra kökslådor så det är ju både en o två ggr som han klämt sina fingrar

jag fick en glad överraskning här ifdag (den skulle du behövt nu am zandra) jag har eller hade 45 sparade semesterdagar ochman får bara ha 40 sparade dagar så nu fick jag 5 dagar utbetalt i pengar det kändes helt ok med en extra slant!!

• 7 michelingodingar

am zandra: men vad fasen inte magkatarr oxå hoppas du snart känner dig piggare!! du kanske skulle testa detjag testar just nu hmmm vad heter det då bifiform balance tror jag jag är med i buzzador och har fått bli testperson för dessa och oj vad min mage känns lugn efter bara 3 dagar!!

men vad surt 2000 låter ju helt sjukt!! och sen bara 5 dagar på sig o bet ja hyresgästföreningen verkar ju bara vilja få pengar men hjälpa till sen är en annan femma!! men förstår att ni bet för o slippa knäppgöken!!

nä maken gillade inte alls stolarna(detär stolar vi framförallt är ute efter) så vi får leta vidare. Jag hade helt klart kunna tänka mig det bordet och stolarna med tanke på hur vårat ser ut efter barnens framfart men vill han inte så får vi kolla vidare.

ain: jo då klart du vågar ska du köra själv kanske du kan planera in några stopp på vägen så barnen får röra sig lite
    kan vara skönt för dig med lite avlastning om markus ändå ska vara iväg några dagar!!

utomlands tjaa vi har varit i tyskland på lite olika platser med makens förra jobb sist så åkte vi genom öst och väst berlin och kollade bla på den biten av berlinmuren som fanns kvar tyvärr hade jag tagit åksjuketablett då vi skulle åka båt över och blev sovandes i 4 dygn så jag minns nästan inget alls av resan
    när jag var yngre så var venedig och grekland 2 platser jag ville besöka kanarieöarna men nu känner vi inget behov av att resa alls och har inga ställen som vi känner att wow dit vill vi åka utan jaa vi får se på ålderns höst om det blir någon utlandsresa

• 7 michelingodingar

hmm har inget o tillföra i era hunddisskusssioner utan jag återkommer har sjuka barn här igen och så har vi bytt ut 2 fönster o varit på kalas o grejjat  i helgen återkommer under morgondagen så får jag kommentera mer då!!

• 7 michelingodingar

am zandra:haha vilken rolig minigris du verkar  ha haft
    vad bra att du hitta din mob och fick svar av pilea man undra ju vad som hänt
    skönt att köket är målat nu och vad roligt att noah säger att han vill bada vilket stort framsteg
    ang du och jag så säger mina det här t o m alwin säger det och han säger även min och din men det där är så olika när dom börjar med det!!

ain:vad fina muffins och tårtan blev!! åhh sånt där fluff blir ju så gott i tårtor tyvärr så är släkten ofantligt kräsna här och det ska vara typ chokladmousse och vaniljkräm emellan lite tråkigt tycker jag men smaken är som baken - delad  
    men vad jobbigt att du är så torr i dina ögon men ra att du nu ska få det uppkollat iaf!!

xgirl:hua vad jobbigt med arvids mage han verkar ganska känslig på  så sätt.
    hur går det med köket har ni fått ditluckor o sånt eller fick ni beställa hem dom?

ang detta med hundar är inte pittbull en sån där ras man ska se upp med lite?? typ kamphund... eller blandar jag ihop den med någon annan ras nu..... jaja jag själv är uppvuxen med schäferhund men som vi fick göra oss av med pga lillsyrran fick astma och inte tålde pälsdjur (konstigt att hon gör det nu eg) min mamma och pappa tog sig an en blandras med schäfer o någon mer ras när jag gick i 6:e klass den stackars hunden hade en jävla fyllebult och hon var sååå undernärd och kröp utefter backen så mina föräldrar rasade när han kom med hunden gång på gång o gav honom valet att antingen så fick vi överta hunden eller så gjordes en polisanmälan och han var inte svår så han gav oss hunden!!
    Min man hade en jättevovve när vi träffades en mindre björn kan jag säga en blandning av sankt bernard och pionter gode tid vilken lufs till vovve och vägde 65 kg men den var lynnig så den höll på och klippa mig i halsen en gång och så ville den ta ett smakprov från mitt arsle makens kompis hade hunden oxå dille på o försöka bita i rövenTyst men den övertog en gammal  polis sen då den bet makens lillebror i ansiktet så då gjorde dom sig av med den!!

jaja lite kontakt med vovvar har man ju då min mamma har en tax och makens syrra har 2 hundar hon tävlar ju med sina hundar dessutom.

här är barnen som sagt sjuka igen eller ja abbe o freya är på dagis pigga iaf men snoriga, agathon hostar som fasen och näsan rinner och alwin har legat med 40 graders feber sen i lördags och hostar tills han spyr så han är hemma med mig.
    i morse skulle alexandra neroch ta om blodprovet inför operationen och maken åkte med henne ner hon hade fått emlakräm som bedövar osv men tror ni inte ungen tjuter som en 3 åring och det sluta med att dom kom hem här utan att ha tagit provet GRRRRRRRR fan jag brukar ha tålamod men nu kan jag lova att det var som bortblåst och hon fick en utskällning herregud 12 bast och fick t o m salva som bedöva och så gör hon så där FAAAN nu måste jag ringa och boka en ny tid och dessutom så talade jag noga om för henne att nu har jag ingen mer emlakräm så nästa vända  blir utan kräm för henne och tar hon inte provet då så är det hennes val och då får hon leva med problemen och skita i operationen dåDemon suck kände mig elak som sa så till henne men va tusan vi kan inte hålla på så här och dom måste ju ha blodprovet så frågan är ju om dom får skjuta ännu mer på operationstiden nu

• 7 michelingodingar

xgirl:ok jag kolladebloggen ni har fått ut massor ju hoppas ni snart har ett fungerande kök hur gör du nu när du ska laga mat osv?
    ja jag försöker tänka så att med sommaren så är an knappt aldrig sjuk ju så jag läääängtar.-D
    njae nålfobi tror jag inte hon har så förhon kan ta vaccinationer och sticki fingret visst hon gillar det inte men hon gör det utan problem så jag vet eg inte varför hon gör så här och när hon dessutom fick bedövningsalva med så tycker iaf jag att hon kunde gjort detta nu så operationen blir av för hon lider ju verkligen av problemen
    jag frågade sköterskan och hon sa inte så jättemycket mer än att det kan bero på en infektion men är det inte de vita blodkropparna som visar för högt då och inte trombocyterna...... ja jag har ingen koll på det där men så länge det ligger förhögt så görs iaf inte operationen.

hoppas det går bra för Andreas idag!!

am zandra:haha jaa men visst operationen är belöningen nä skämt o sido men tas inte provet om så skjuts operationen upp och så länge trombocyterna visar för högt så görs inte operationen så det är ju väldigt bra om hon tar detta blodprov, så hon sen kan få göra operationen och slippa alla besvär visst belöning kan vara ett sätt men känner jag henne rätt så kommer inte det o funka och samtidigt kan jag känna att hon blir ändå 13 år så jag tycker inte man ska behöva belöna som man kanske behöver göra med en 3-5 åringDrömmer som jag skrev till xgirl så tar hon ju vaccinationssprutor och stick i fingret och då behöver inte ens jag vara med utan det rer hon ut själv!!

jag tror helt enkelt att hon harestämt sig att detta gör ont och det kändes som att hon bestämt sig redan innan vi tog det första rundan och nu så kan hon inte inse att med salvan så hade det faktiskt knappt kännts något alls för det enda hon tjatade om här sen var att det gör ONT sen kvittade det att hon hade salvan men jag ska låta henne vara ett par dagar och sen ringa om en ny tid och tar hon det inte då ja då vet jag inte vad man ska göra mer än att skjuta upp operationen och det går ju inte att hålla på och åka fram o tillbaka hur många ggr som heller kan jag känna

• 7 michelingodingar

am zandra och xgirl:ja jag tror deetta är en fix ide från alexandras sida helt enkelt hon vill ju inte ha det så här jobbigt utan hon är ju den som legat på oss och tjatat om att få hjälp och när jag sen igår satt och luskade lite om detta med höga trombocytvärden så förstår jag att dom vill ha koll på detta för har  man högt värde så kan det innebära större risk för blodproppar ,kan vara leukemi eller infektion och man kan ha lättare att få blödningar i kroppen så jag förstår verkligen att dom vill ta om dessa prover!!

xgirl:nää men vad tusan vilken otur ni har med huset nu
    psykologer är ju rätt bra på o "läsa av" människor under besöket så även om det inte känns som något bra just nu så får vi hoppas hon såg hur andreas är om inte annat så ligg på ochtjata!!
    ang färdigköpt mat så vad gör det njut så längedet varar ingen dör av att  äta det en stund

am zandra:hm smothisarna har inte jag fått erbjudande om hade varit kul o få testa annars!! men jag förstår  mig inte på detriktigt fick ju såna där bifiform balance som jag ska äta 14 dagar men jag har fått för 6 månader

tråkigt att Dansäger så där till dig men vet du maken här är likadan jag kan vara stöttande till 110% men när det gälleromvända sen och jag vill ha stöttning som t ex detta med att börkja plugga så har han varit sååå  anti men nu när jag väl tog klivet och sökte så får jag stöd av honom iaf kanju vara som övriga skriver här med!!

ain.ja du kanju kanske vara såmed

vad fint köket blev ser så somrigt och härligt ut

Minirambo:ja helt klart kan man ju göra en pudel till kamphund men har för mig att just pitull är en ras som är lynnig och som man inte kan lita på ändå hmmmm fasen eller är det pittbull ja det har ju stått en heldel i tidningarna om den hundrasen med so jag menar

haha jaaa joo nallevovvenHADE varit hur mysig som helst om den intehade haft det lynnet   tyvärr var den hundens mamma så ini helsikes folkilsken och valparna blev tyvärr likadana

ja fy fasen vilken natt vi haft här har dom fått inköpsstopp på ipren och alvedonen som alwin får nu hjälper knappt och han ligger konstant på 40 grader hittade 2 suppipren i skåpetsom jag hoppas ska hjälpa alwin inatt!! han har varit ledsen ochhan hostar o hostar o hostar och gråter så 03.30 somnade vi inatt jag är helt slut är han intepiggare i morgon så ringer jag VC så får dom kolla honom eller ge någon hostmedicin som gör att vi får sova för nu sover ingen när hanhostar så här t o m agathon vaknade inatt

igår kom  filippa hem från juniorerna på kyrkan och bara grät o grät hennes 2 bästa kompisar har gaddat ihop sig mot filippa och börjat retas o ha sig men jag sa till filippa att hon kan fräsa ifrån och efter en stund så ringde ena kompisen och ville att dom skulle prata samtidigt så ringde den kopisens mamma mig då hon hade fått ett meddelande på facebook från barnens kusin som undra ifallhon visste vad dom gjorde ot filippa så jag pratade med mamman iaf och hon i sin tur hade pratat med den andra tjejjens mamma och dom skulle ta ett snack med sina döttrar vilket gav resultat för idag är dom alla 3 här och leker!!

• 7 michelingodingar

det med köket skulle vara till am zandra och inte ain

• 7 michelingodingar

xgirl:ja vi har en rätt så bra och öppen dialog på det sättet då dom ändå är3 tjejjer och det har varit tjafs förut men då var det filippa o den ena tjejjen som höll på mot den tredje så vi har pratat sinsemellan och sagt att vi ska höra av oss till varandra om det blir så just för att få stopp på elakheterna på en gång. Dessvärre fick jag precis ett samtal från filippas fröken i skolan om att hon hade fått sätta sig ner med var och en av tjejjerna och sen tillsammans med dom idag då de andratvå tydligen höll på och filippa var så himla ledsen det framkom nu hur dom hade retat henne och kommenterat ang att hon hade roliga timmen i förra veckan och en massa elakheter så filippa hade efter mycket pratande gett tjejjerna en chans till men vet inte om hon vågar lita på dom hur som så tycker jag det var bra att även läraren uppmärksammat detta!!

nä jag hoppas att det är pga en infektion som värdet var högt men fy när jag börja läsa och tänk om det skulle vara något som gör att hon får lättare blodproppar eller blödningar vilka konsekvenser det kan få vid en operation!!

ja peppar peppar alwin fick en panodil supp här och har inte sovit hela em som han gjort dom senaste 2 dagarna så jaghoppas det innebär en vändning dessutom så hostar han inte alls så mycket nu som han gjort hela fm och 3 dagar tillbaka!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)