Glittrax: Vilka söta goa barn.
Otroligt vad mycket gladare du låter mot för några månader sedan. Men så jobbigt att ni har blivit så dåliga då, och mitt i sommaren dessutom. Krya på er!
Zandra: Jobbigt du haft det nu. Jag vet ju hur den där jäkla pms:en ställer till det. Men om du är så himla ledsen nu så kanske det beror på p-pillrena. Men det kanske är nåt som går över med tiden? Förstår att du gärna vill komma iväg till Öregrund oavsett, och jag tycker ju att du gärna kunde åkt dit med bara Noah även om Linn var frisk. Jag och Selma har ju hittat på mycket nu och det är verkligen lyxigt att göra saker med bara ett barn, och så får man lite distans till, ja du vet.
Barbamamman: Ja det var ju verkligen roligt att höra er på radio, och ni lät ju jättevettiga.
Snyggt vardagsrummet blev! Måla taket vitt gör ju mycket också. Men får ni inte ont i nacken när ni har TV'n så högt upp? Så dumt att inte samtalet med läkaren gav så mycket, konstigt att de tyckte att tempen var normal när det ju är en annan läkare som tyckt att det skulle kollas upp. Jaså så du har också shoppat på rea.
Det är svårt att låta bli. Åh, så avis jag blir att du hittade stjärn-jackan på rea, den är ju så snygg.
Pilea: Så bra att din chef var så förstående, och det är ju jättebra att ha möjligheten att jobba på lov och så. Annars kan ju det vara rätt jobbigt med att plugga, att man måste hitta försörjning för loven. Så duktig Alve är som cyklar utan stödhjul plötsligt! Selma har ju använt springcykel innan så vi märker att vi nog skulle kunna ta bort stödhjulen på hennes cykel (de är liksom höjda nu så hon använder sig inte direkt av dem ändå). Men hon är så kort så hon når inte ner i backen så bra med fötterna, så då kan det nog vara lite farligt att ta bort stödhjulen än...
Vi har haft härliga dagar. Jag och Selma var härom dagen på badhuset. Sen på kvällen åt var jag ute och åt med en kompis. Och idag tog jag och Selma bussen ut till ett köpcentrum utanför stan för Selma har aldrig åkt buss (vad hon minns iaf) så hon tyckte det var spännande. Jag shoppade lite på rea så nu har det blivit ett gäng mysbyxor till Arvids förskolestart. Sen på babyproffsen hade de 50% på massor så det blev två villervallatröjor till Arvid, varsitt par skalvantar till barnen, och så till Arvid också ett reimatec skalset (ett sånt här i marinblått
www.reima.fi/se/kollektion/binary/), jättenöjd med det köpet. Så nu är nog alla barnens höstkläder fixade, förutom kanske skor. Sen var vi på IKEA utan barnen igår, blev ny tv-bänk och så en sån Trofast förvaringskombination till barnens rum, och så lite smått och gott förstås.
Men nu känns det som att man har shoppat för ett helt år. Fast kläderna är ju sånt som hade behövts köpas förr eller senare, men nu blev det allt på en gång, när det var rea.
Jag har just nu njutit av att göra saker utan Andreas, för ibland sänker han mig lite för man får känslan av att han inte har lust att hitta på nåt och är inte så munter alltid tycker jag. Sen förstår jag också att han vill vara bara hemma lite också, och behöver få vara för sig själv lite, han som annars jobbar. Jag är ju lite rastlös nu efter att ha varit hemma i över ett år, så jag vill hitta på saker, och sen så vill jag ju utnyttja min sista sommar som föräldraledig.