• lunaria

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

x-girl: tror inte du har någon diagnos iaf!! ursäkta att jag nu skrattar, men jag känner ganska ofta precis som du berättar och Noah är verkligen inne i en period där han ska en massa hela tiden och när man väl kommit ut så ska han in igen fastän han tjatat hela dagen om att komma ut. man försöker ju hela tiden bara göra sitt bästa, men när det känns som att man aldrig räcker till hur man än försöker lixom, det är då min energi kan ta slut helt . du vet var jag finns om du behöver prata, du låter trött helt enkelt gumsan. men snart är det helg, skönt att Selma ska vara hos mormor då

skönt att det iaf verkat vara en lindrig variant av magsjukan ni fick!! ja usch, jag blev ju så uttorkad pga magsjukan och så handsprit på det. man ska ju försöka komma ihåg att ta lite mjukgörande kräm imellan, men det glömmer jag såklart av..

ja det är helt hopplöst med dammsugningen nu för tiden och det värsta är att Linn är den största boven i dramat och det är ju inte lika enkelt att säga till henne om att inte röja ut allt. just nu verkar hennes största hobbie vara kloss-kastning ju

CA: usch din stackare som fått mjölkstockning . det är verkligen nå't som är så hemskt, men hoppas det löser sig genom att du pumpar ut lite mer eller alternativt försöker stå i duschen o massera bröstet.

jag vet inte riktigt hur jag skulle ha tänkt..alltså vad säger Elias om att få åka till farmor då?? minns när jag var 5 år så föddes ju min lillebror så jag o min storebror vet jag var rätt så mycket hos min mormor då och jag mindes inte att vi kände oss undanskuffade direkt. jag fick dessutom kikhosta när jag var typ 8 år och fick bo hos min mormor då jag var borta från skolan rätt så många månader. ok, det kanske var lite tråkigt i längden..men jag tror inte barn märker av sån't där. nu vet jag ju inte hur vi skulle känna om vi hade haft en lika enkel bebis som Noah. för Linn har varit enkel när det gällt vissa saker, men på andra vis har hon varit och är fortfarande 100 gånger mer krävande än vad Noah nånsin kommer vara och ja, jag hade faktiskt önskat att vi hade kunnat haft barnvakt någon gång då och då. men det där får ni känna efter själva om du känner att du orkar sysselsätta Elias hela dagarna o ändå känna dig pigg så kan jag väl förstå att du känner att det kanske känns onödigt o rent av jobbigt då att lämna bort honom en gång i veckan, men som barbamamma säger så kanske en gång/månad känns bättre och mer okej??!

ja det känns skönt att barnen oftast leker på bra iaf, det känns som att de är på samma nivå då Linn är lite före i utvecklingen och Noah är lite sen..fast Linn är lite mer självständig och ska ha allt på sitt vis så det kan bli lite kul ibland

barbamamma: vilken rolig läkare . haha, förstår verkligen att du hade behövt åka på semester i såna fall, herrejisses. har ju hört såna med Adhd eller aspberger sätta igång o snacka o vilken fantasi, om man själv hade hälften vore man nog väldigt lycklig haha.

nä usch nu får du se till att hålla dig frisk!!

herregud, båda ungarna sover: redan-o. vi gick ut en stund för att få lite frisk luft, men sen när vi kom in så vart ungarna så jäkla griniga o när vi lade dem så somnade både två??!! iofs har inte Noah sovit någon middag, men Linn lär man väl ta upp sen så hon inte vaknar kl 5 imorgon bitti!! ååh känns pinsamt, men jag ska nog inte vara så snabb med att döma Dan för idag tog han faktiskt med Linn . men det händer ju så sällan lixom så man tror knappt det är sant när han väl gör så .
  • lunaria

glömde förresten berätta om en annan rolig sak som hände här idag. jag tog o skrev en handlingslista som Dan skulle få med sig och så sa jag till Noah att pappa ska iväg och handla och frågade Noah om han tyckte något saknades eller om det är något han ville ha. Noah sa "glass" såklart . så då sa jag till honom att han får skriva det på listan och så gjorde han en söt krumelur på handlingslistan. sa till Dan att Noah hade skrivit glass och gissa världens lyckligaste unge när pappa hade köpt ett paket med glasspinnar

• lunaria

CA: haha, jag har för mig att rätt så stor procent andel män är färgblinda, men storleksblinda verkar ju också vara ett handikapp de flesta män har . det roligaste är när Linns tröjor ligger i min garderob!!! men Dan brukar iaf förstå att något blivit fel när han försöker sätta på Linn några av Noah's kläder eller tvärtom. ofta brukar han köra med de säkra korten bara för att . fast ofta blir det väldigt mycket pyjamas, speciellt på helgerna . men herregud, hur lyckades han få på Elias Leo's strumpor .

• lunaria

tänkte jag skulle få lyxa till det med en liten chokladbit, men shit va jag blev dåligt o alldeles skakig av det!! något bra kom ut av magsjukan iaf, jag verkar inte tåla socker så bra längre. halleluja, äntligen kanske man lyckas sluta med sötsakerna .

• lunaria
    Mini Rambo skrev 2011-03-24 18:57:28 följande:
    Meeeh ni alla är ju föräldrar! Det är inte jag!
    japp vi är alla "hemmaföräldrar" som kategorin säger och på nå't vis så blir det mycket snack om ungarna, fast vi pratar förståss om allt möjligt, vad vi än kommer på . hur gammal är du o vad gör du då om dagarna??

x-girl: nä usch va jobbigt att Arvid är sån . vi glömde av att lillfia skulle väckas, men nu är det för sent..men min fasa är att hon också vaknar så där helt plötsligt o vägrar somna om. men va skumt att humöret just vände vid den tidpunkten!!  kom bara till att tänka på en helt galen sak som Dan berättade att det hade stått på aftonbladet tror jag idag om att just 14.25 känner sig de flesta svenskar sig sötsugna. ifall jag tänker på det så är det just den tid då mitt humör kan bli lite dåligt, fast jag är ju sockerberoende så det kan ju vero på det då .

ja det är lite lustigt för Noah förstod ju tidigt att skrivna "ord" betyder något, men det var så kul idag för han tog pennan o skrev på raden under senaste grej var skrivet så han förstår lixom. o sen var han så självsäker när han gjorde krumeluren . det är kul att överraska ibland o han äter ju knappt nå't annat sött alls så en glass kunde vara gott o få i sig efter magsjukan

nä usch, vet inte vad det är med mig. borde gå i säng, men tror jag hann bli speedad av choklad o cola här idag . är nog lite rastlös..
  • lunaria
    Mini Rambo skrev 2011-03-24 22:35:11 följande:
    Haha har valt att inte gå ut med min ålder eftersom jag inte vill dömmas efter åldern. 
    Jag pluggar, kollar lägenheter, letar fransk bulldog, planerar resor mm. om dagarna.  
    förstår att du inte vill skriva din ålder, jag var med i ett annat forum från början och fick väldigt nedvärderande svar pga min ålder. var så idiotisk att jag valt att ha mitt födelseår med i aliaset o det misstaget gör man bara en gång . har varit med om grejer som gjort att jag alltid känt mig äldre än vad jag egentligen är...va kul att du planerar resor, vart vill du åka nånstans??
    Ain skrev 2011-03-24 22:48:52 följande:
    Ska ga och lägga mig men skrattade sa. Sadana saker har markus ocksa gjort, typ satt pa benjamin Miriams strumpor, Miriam Benjamins tröja (vada trekvartsärm   och nu senast pyjamasbyxor pa Miriam pa skolan. Fast fröknarna hade faktiskt inte heller fattat att det var pyjamasbyxor
    just pyjamasbyxor verkar vara så typiskt, vet inte hur många gånger jag säger till Dan att det är pyjamasbyxor han satt på Noah. och så frågar han hur jag vet med säkerhet att det är pyjamasbyxor. öööh det står fortfarande nightware på lappen bakDrömmer

usch, jag skulle nog inte ha ätit choklad igår alltså. måste ju säga att jag får skylla mig själv helt, men jag har dragit på mig magkatarrSkrikandes. hmm blir då inga våfflor på våffeldagen!! Linn vaknade kl 4.30 imorse, det är lite väl tidigt tycker jag, fast hon kanske förbereder sig inför sommartiden som blir
  • lunaria

barbamamma: herregud nu lyckades jag missa ditt inlägg här när jag skrev igen . oj 10 stolar, det kan inte vara världens lättaste . hoppas du lyckas!!

men jag tycker det är jättekonstigt hur läkare inte kkan förstå hur en sån diagnos ter sig, det fattar ju till o med en vanlig svensson, adhd är ju ingen "ny" diagnos direkt!! förstår att det kändes skönt att få komma till en läkare som förstod direkt. 

nää ni som hade så jobbigt sist med att ta proverna o så ska de tas om??!! sorry, jag småskrattar, men fyy jag tycker synd om den som ska följa med ungen dit . jobbigt om operationen skjuts upp också .

usch era sjuklingar, hoppas ni snart är friska igen!!

• lunaria

ska sluta spamma nu, men glömde skriva att inte nog att Linn vaknade så där supertidigt utan hon gnäller precis hela tiden!!! längtar tills jag kan få gå o sova ikväll

• lunaria

CA: haha, ja det kommer säkert stå en massa kul på listorna hädanefter . tycker inte du är knäpp som sätter upp skyltar, tack o lov har barnen sina garderober i sina rum så det är väl mest när Dan tar nytvättat ur tvättkorgen som det kan bli lite tokigt .

barbamamma: men oj va billigt o bordet ser jättefint ut . har du lyckats få tag i din make då??

x-girl: va jobbig arvid var inatt då, verkar det som att våra småttingar kanske är inne i en fas .

nä fyy alltså, 2000kr fick vi betala för den borttappade nyckeln o dessa pengar ska betalas senast den 30:e mars. skitstövel till hyresvärd alltså!! o där rök pengarna till resan så nu har jag sagt till Dan att vi måste försöka få ut lite annonser så vi kan få in lite pengar. Dan är skitdålig på att förstå vad vi egentligen behöver sälja fastän jag inte tycker man tjatar om annat. men nu skulle han iaf hjälpa till!! vi har ju ståbräda, babyleksaker, babyskydd, hoppgunga, bärsjal och gud vet vad mer som faktiskt kan säljas så vi borde hinna få ihop pengar iaf. men surt känns det att bara kasta 2 papp rakt i sjön. jag fick nästan ett nervsammanbrott här idag bara genom att se vem brevet var ifrånGråter.

• lunaria

barbamamma: har din make fått kolla än o har ni bestämt er?? ja herrejisses, är ju så himla dyrt med bord o stolar nu för tiden. nu när vi skulle måla köket har vi ställt in köksbordet i vardagsrummet o det skulle ju jag lätt kunna vänja mig vid, men det gäller att få tag i nå't billigt också...

vi ringde till hyresgästföreningen o där går vi snart ur för jag tycker inte det är mycket vettigt de gjort för en med tanke på vilken rutten hyresvärd vi haft . nä tydligen var det ett rimligt pris för byte av cylinder o nyckel, men jag tycker ju att man får enbart 5 dagar på sig att betala en räkning på 2000kr låter helt sinnesjukt o dessutom när det är helg imellan!! fast det fanns det tydliga inga regler förObestämd. de sa att vi kunde ringa hyresvärden o be om avbetalningsplan o om han sätter sig på tvären så kunde iaf hyresgästföreningen hjälpa oss med det. och det var ju först Dan inne på, men jag orkar bara inte hålla på o krångla med människan nå't mer, vill bara komma ifrån det schitzofreniet så vi betalade in pengarna så vi slipper tänka på det mer...

Mini Rambo: hade en vän som skaffade frank bulldog. tycker de är rätt söta faktiskt . fast hennes hund såg lite läskig ut då han hade ett blått och ett brunt öga. haha, doris lät så gulligt . tänker bara på "hitta Nemo" när jag hör Doris, iofs så hette min barnmorska också det, men fint namn . ååh va kul att du ska iväg o resa så där . jag har pinsamt nog aldrig varit utanför Norden, men man drömmer ju .har lite vänner utspridda över världens kanter så bara av den anledning skulle jag vilja resa..fast vi har inte råd just nu, men det kommer kanske i framtiden .

nä usch, vet verkligen inte om det är magsjuka eller magkatarr jag har längre, men har sprungit hela dagen på toa . ska iaf försöka få i mig lite fiskgratäng här ikväll. Dan börjar bli lite orolig för mig, jag börjar väl se lite insjunken ut o har smalnat av en del. så jag får väl tvinga i mig lite mat o hoppas att jag får behålla det. mina nyköpta jeans passade inte så bra här igår, verkligen surt att jag ska gå ner ännu mer i vikt när jag väl hittat perfekta jeans för ovanlighetens skull!!

vad ska ni andra hitta på ikväll då?? criminal minds är ju ikväll, men jag misstänker liiite att jag kommer somna innan kl 21 . var förresten skumt för båda ungarna var plötsligt uppe till 18.30, kanske man kan hoppas på att slippa gå upp innan kl 5 imorgon då

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)