Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
x-girl: tror inte du har någon diagnos iaf!! ursäkta att jag nu skrattar, men jag känner ganska ofta precis som du berättar och Noah är verkligen inne i en period där han ska en massa hela tiden och när man väl kommit ut så ska han in igen fastän han tjatat hela dagen om att komma ut. man försöker ju hela tiden bara göra sitt bästa, men när det känns som att man aldrig räcker till hur man än försöker lixom, det är då min energi kan ta slut helt . du vet var jag finns om du behöver prata, du låter trött helt enkelt gumsan. men snart är det helg, skönt att Selma ska vara hos mormor dåskönt att det iaf verkat vara en lindrig variant av magsjukan ni fick!! ja usch, jag blev ju så uttorkad pga magsjukan och så handsprit på det. man ska ju försöka komma ihåg att ta lite mjukgörande kräm imellan, men det glömmer jag såklart av..
ja det är helt hopplöst med dammsugningen nu för tiden och det värsta är att Linn är den största boven i dramat och det är ju inte lika enkelt att säga till henne om att inte röja ut allt. just nu verkar hennes största hobbie vara kloss-kastning ju
CA: usch din stackare som fått mjölkstockning . det är verkligen nå't som är så hemskt, men hoppas det löser sig genom att du pumpar ut lite mer eller alternativt försöker stå i duschen o massera bröstet.
jag vet inte riktigt hur jag skulle ha tänkt..alltså vad säger Elias om att få åka till farmor då?? minns när jag var 5 år så föddes ju min lillebror så jag o min storebror vet jag var rätt så mycket hos min mormor då och jag mindes inte att vi kände oss undanskuffade direkt. jag fick dessutom kikhosta när jag var typ 8 år och fick bo hos min mormor då jag var borta från skolan rätt så många månader. ok, det kanske var lite tråkigt i längden..men jag tror inte barn märker av sån't där. nu vet jag ju inte hur vi skulle känna om vi hade haft en lika enkel bebis som Noah. för Linn har varit enkel när det gällt vissa saker, men på andra vis har hon varit och är fortfarande 100 gånger mer krävande än vad Noah nånsin kommer vara och ja, jag hade faktiskt önskat att vi hade kunnat haft barnvakt någon gång då och då. men det där får ni känna efter själva om du känner att du orkar sysselsätta Elias hela dagarna o ändå känna dig pigg så kan jag väl förstå att du känner att det kanske känns onödigt o rent av jobbigt då att lämna bort honom en gång i veckan, men som barbamamma säger så kanske en gång/månad känns bättre och mer okej??!
ja det känns skönt att barnen oftast leker på bra iaf, det känns som att de är på samma nivå då Linn är lite före i utvecklingen och Noah är lite sen..fast Linn är lite mer självständig och ska ha allt på sitt vis så det kan bli lite kul ibland
barbamamma: vilken rolig läkare . haha, förstår verkligen att du hade behövt åka på semester i såna fall, herrejisses. har ju hört såna med Adhd eller aspberger sätta igång o snacka o vilken fantasi, om man själv hade hälften vore man nog väldigt lycklig haha.
nä usch nu får du se till att hålla dig frisk!!
herregud, båda ungarna sover: redan-o. vi gick ut en stund för att få lite frisk luft, men sen när vi kom in så vart ungarna så jäkla griniga o när vi lade dem så somnade både två??!! iofs har inte Noah sovit någon middag, men Linn lär man väl ta upp sen så hon inte vaknar kl 5 imorgon bitti!! ååh känns pinsamt, men jag ska nog inte vara så snabb med att döma Dan för idag tog han faktiskt med Linn . men det händer ju så sällan lixom så man tror knappt det är sant när han väl gör så .