Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

am zandra:skönt att du känner dig bättre o kunnat fåbehålla maten iaf!! tycker man är helt slut i flera dagar efter magsjukan så det är inte konstigt om du blir slut o svett av o hålla på

ja här är det väl den berömda vinterkräksjukan barnen åkt på för fy fan magsjuka har dom haft men jag har aldrig varit med om dess like

vi har gett alwin proviva, vatten, saft,läsk,oboy, nyponsoppa allt som bara går o dricka men inte ett smack har han fått behålla han är så medtagen, blek och "hålögd" och sveper glas efter glas som kommer upp lika fort nu under dom senaste 2 timmarna så har han fått behålla lite grann iaf men efter några glas  så kommer en del upp hela vår vardagsrumsmatta är totalt nerspydd då jag fick ligga på soffan med alwin inatt han vägrar o spy i hinken och far runt som en propeller när skiten kommer nu har lexan varit o köpt vätskeersättning som jag ska tillreda o ge
    vid 01 inatt la jag mig o försökte sova men så fort man var på väg o  somna så spydde alwin så vi harinte sovit nånting och vid 04 hade jag hunnit slumra till men vakna med ett ryck av en helt hysterisk alwin som var ute i köket o drog en stol för o komma åt drickan han var så törstig och helt  ifrån sig då han inte fick behålla det

dessutom har agathon åkt på skiten och började spy runt 22-tiden så honom fick maken ta hand om inatt han har dessutom sån fruktansvärd diarre ovanpå kräkningarna som luktar ja det är helt obeskrivligt men fruktansvärt har aldrig varit med om en sån äcklig lukt det är så man nästan spyr rätt ut!!

dessutom har maken jour och gick på den kl 07 idag o går av den i morgon bitti och har redan fått ge sig iväg ett x antal mil hemifrån så jag får re detta själv måtte bara inte nån mer bli sjuk nu

• 7 michelingodingar

glittrax men usch hoppas inte ditt blodtryck är på väg upp igenRynkar på näsan

am zandra haha vad söta dom är!!!
    men vad fasen kunde inte dan fixat disken när du inte är pigg än, hoppas det känns bättre i din mage idag!!

alwin spydde sista gången vid 18 tiden igår och har sovit hela natten men så fick han vattenav dom stora i morse o då spyr han igenSkrikandes men han gör försök o visar aytt han vill äta men det går inte när han väl får det han vill, nu har han druckit proviva, lite läsk och oboy får se om han fårbehålla det!!
    agathon kräktes oxå sista gången vid 18-tiden men han vaknade runt 21 och har nu jättehög feber istället   han somnade inte förrens runt 00 och var vaken innan 06 igen fy fan jag har sovit 5 timmar på 48 timmar nu höll på o börja gråta av ren utmattning vid 06.30 men då gick maken upp och jag fick sova till strax efter 08 igen.
    Nu ligger Alexandra i sin säng med världens magont och en spyhink utifall att

• 7 michelingodingar

xgirl:vad skönt att ni fått sova!! ja bajset kan ju bero på tänderna
    ja du agathon spyr fortf men peppar peppar alwin har fåttbehålla dryck och 2 isglassar än så länge och han är igång lite med idag just nu har han somnat under vardagsrumsbordet totalt nerbajsad
    alexandra var bara lös i magen igår men låg mestadels och hela morgonen har jag kännt mig lite halvskum i magen och inte kunnat äta någotdirekt fick tvinga i mig en rostad macka men det tog emot!!
    abbe har åkt på luftrörskatarr så inatt hostade han något hemskt o det var så det gjorde ont ända in i benmärgen på en annan och så var han sååå tungandad men han har ju falsk krupp så då låter det ju  ännu värre men han fick lite hostmedicin så lugnade det ner sig och han kunde sova.

usch jag sitter ochirriterar mig så förbannat på min syster hon anser att jag har minsann inte någon otur för jag har ju barn ochhus så larvigt o irritera sig på men att komma o påstå att vi  inte har otur då funderar jag på vad hon anser är otur eg har skrivit i min blogg om det var tvungen o avreagera mig nånstans!!

• 7 michelingodingar

¨fy vad jag gnäller men nu är jag uppriktigtsåååå trött på dessa spyor och diarrer så jag tror jag går  åt snart
    alwin har spytt 2 ggr nu först lyckades han spy rätt ut över vardagsrumsbordet och för en stund sen stod det som en fontän ur  honom på golvet det pos är att han börjat försöka äta iaf!!

xgirl: ja det ena avlöser bara det andra här nu
    suck nä det var därför jag la energin på bloggen så jag fick skriva av miglite orkar inte ens ta det med henne har liksom fullt upp o tänka på annat

härligt o rensa ut kan du inte komma o ta mina garderober med visst är det lustigt vad mycket skit man eg samlar på sig!!

am zandra nä förstår vad du menar så tarinte alls illa upp
    oj vilken duktig kille ni harSolig
    nää men vad tusan ska du bli sjuk igen

pilea:härlig helg ni verkar ha haft o vad skönt o få gå o klippa sig!! jag skulle vilja gå o klippa mig och dessutom lägga i lite färg men det får bli en senare fråga
    var alve nöjd över helgen då?

här blir det färdigköpta pannkakor  till middag, maken är på öland o jobbar o kommerinte förrens sent o ta hand om 2 spykråkor o laga mat känner jag att det pallar inte jag medidag agathon är så gnällig när han är vaken inte alls nöjd för fem öre o så tror jag det kniper rätt rejält i hans lilla mage

• 7 michelingodingar

pilea:åh vad mysigt för alve förstår att han måstevarit helt lyrisk
    vi försökte med tsk-vis och msk vis, dom fick dricka som dom ville osv men det funkade inte heller

Ain: Tack jo då nu är det pårätt spår igen.
    haha blev lite full i skratt av jämförelsen med miriam o en katt

am zandra: ja du jag vet fasen inte vad det är för skit jag åkt på ena stunden mår jag ok o nästa så håller jag o krevera typ
    fasen vad arg jag blivit på läkaren som strula så där hur svårt ska det vara o fyllai ett papper eg!! hoppas det ska lösa sigsnabbt nu för er 3000 kr är mycket pengar o vara utan
    vad skönt att du kände dig så pigg igår härligt o höra
    hur gick det sen med vännen du fråga om flytthjälp som verkade så avig? har du pratat mer med henne?

här har det vänt för både alwin och agathon och bägge har nu lite smått kunnat äta, dock så går det bara med välling för agathons del men vi får försöka med maten senare bara han kommer igång ochfåri säg vätska o det nu. däremot så har ju bägge sån fruktansvärd diarre så det bara rinner rättigenom blöjja o kläder o allt!!

jag är inne på tredje dagen medett hemskt illamående och igår hade jag som knivar som körde i magen på mig sen började jag frysa o illamåendet o det försvann men däremot så blev jag jättevarm och frös och hade fått feber mådde skit igår idag vaknade jag utan feber men med ett illamående som är hemskt dock inga knivar i magen känsla och efter att jag tvingat ner en macka så mår jag litebättre men ändå illamående och med tanke på att min mens nu är 10 dagar sen(har inte haft den sen 19 dec) så skulle man ju kunna ana något men nää så  är inte fallet

• 7 michelingodingar
    vårt lilla penntroll agathonSNC00544[1].jpg
    måste slänga in en bild på godingen agathon vilken skillnad bara några timmar gammal på ena kortet och så här stor harhan nu blivit( korta stunder sitter han)

am zandra: ja 10 dagar sen är den nu fattar inte vart tusan den tagit vägen o vissa dagar känns som att nu kommer den o sen försvinner mensvärken
    skönt att ni inte gick back iaf o det lär säkert vara jätteskönt när pengarna väl kommer sen!! förstår att det känns surt o bet igen för ett läk.besök
    fy fasiken sjukdomarna bara går om varandra hela tiden nu krya på er!!

ja är det inte spykalas så är det bajskalas för tusan när ska det ge sigSkrikandes agathon har inte ett enda rent plagg nu så jag tvättar som en galning!!!!
  • 7 michelingodingar

pilea jag har faktiskt kollat o det var så neg det kunde bliDrömmer det är 1/100  har jag för mig som blir gravida trots sterilisering o läk sa att jag skulle trots sterilisering vara uppmärksam  på mensen. dom kapade äggledarna på mig men har man otur så kan ju dom växa samman igen!!

skönt med en hemmadag o går det magsjuka med så kan det vara skönt o slippa det sen!!

mysigt för tyra o få lite egetGlad

xgirl:vad skönt att det verkar vara en bra terapeuft och att det löser sig med attarvid kan följa med iaf hoppas du kommer få bra hjälp av henne nu!!

vad skönt att det löste sig med selma och blåbäret i näsan vilke ideer dom kan få för sig
    min svägerskas dotter hade sagt till sin mamma att det kändes konstigt i näsan o manmman kollade men såg inget o tidengick o så fick flickan ofta näsblod och dom fick åka in och bränna inäsan en kort tid efter så snöt sig flickan och ut for ett litet sånt där platt runt batteri och ingen fattar hur hon fick in det i näsanför enl flickan själv så hade hon ju bara luktat på batteriet!!!! men tänk om dom hade kommit åt batteriet när dom brände i näsan på henne usch!!

• 7 michelingodingar

pilea:missade att du la in en bild förut o tyras hörna blev ju jättefin!!
    haha jo jag har ju det

am zandra:haha ja det ser inte bättre ut än att hon vill det
    tack jaman ser ju vilken liten plutt han var då mot nu tänk om dom kunde vara så där nyfödda o pluttiga lääääängeDrömmer
    nä förstår att du inte vågar hoppas förrens ni ser pengarna påkontot fullt förståeligtför dom är då knepiga när detgäller sjukskrivningar!!
    skönt att ni får städhjälp och hoppas det blir bra nu så ni slipper den där hemska hyresvärden!!
    kul med pyjamasparty och popcorn för noah jobbigt bara atthan varit så rivigpå dagis men samtidigt skönt att han inte är det hemma iaf

phuu agathon har vägrat sova på em så vid strax efter 17 ville ju han gå o sova men icke utan det var bara så försöka hålla han på glatt humör men sista 20 min var han INTE rolig!!
    undrar om filippa håller på och få skiten, ont i magen likblek o orkar knappt gå ett steg och hon har barapetat i maten idag

• 7 michelingodingar

ain ja jag trodde det med innan vi började diskutera sterilisering men sen när vi läste lite varstans så stod det att en av hundra kvinnor blir grvida trots sterilisering och oftast då under första året efter att ingreppet utförts.

tack han är en riktig goding

åka skidor där du kan bada i pool istället lät helt ok när jag var mindre så älskade jag o åka skidor o ner för backar var inga problem men idag skulle jag aldrig våga stå på ett par skidor !!

phuu ja jag behöver iaf inte fundera på vart mensen ärlängre för den dök upp igår kväll innan jag la mig(som tur var)

idag ligger filippa men vi verkar fått 2 varianter av magsjuka ena där man spyr i 4 dygn och så diarre på det och en variant som jag,alexandra o nu filippa åkt på där man mår sjukt illa i ca 3 dygn och sen kommer diarren så jag o filippa springer om vartannat här tur vi fått in den andra toaletten nu

• 7 michelingodingar

am zandra: jamen känner ändå att jag fick den lindriga varianten av det iaf!! det är maken, fredde,freya och abbe som inte haft det!!
    stackars er krya på er ni med nu!! tråkigtatt ni intekunde komma iväg och måla idag!!
    haha är han så fräslt vid tomtar noah

ja herregud här som några av er redan vet friserade abbe freya jag var nere och höll på med agathon och alwin o en pipande filippa på soffan och dom två var uppe och lekte så himla bra så kom abbe ner o sprang in till mig o viskade freya harklippt sig ja gode tid så hon såg ut och det var abbesom frisserat henne det var liksom snaggat mitt uppe på huvudet och halvsnaggat i nacken blandat med den längden hon hade o det spretade o såg ut som ja jag vet inte vad så det blev till o snagga henne så nu har hon 2 cm kort hårSkrikandes suck nog för att hon behövde klippas då hon har sånt "svintorufs" till hår men jag hade ju inte tänktmigatt det skulle vara abbe  

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)