Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

CA: men vilken jobbig kväll du hade Elias låter lite som alwin just nu och han trotsar och ska göra allt själv och får han inte så blir han helt vansinnig!! Jag brukar försöka bita mig i tungan och välja "strider" men det är inte lätt och det händer att jag med tappar tålamodet och skäller och inte blir det bättre för detutan en annan får ettfruktansvärt dåligt samvete

ja fy fasen jag har åkt på skiten och just nu knaprar jag panodil för fullt för att orka hålla ögonen öppna idag fick maken bara varaså godoch stanna hemma jag orkar inte ta hand om barnen

åhh jag vill verkligen berätta men jag får inte och vågar inte då jag misstänker att folk som bor här påorten är inne och läser men jag är så glad för denna person så mycket kan jag säga iaf

xgirl:skulle tro detär nån influensa jag åkt på brukar må lite halvdant när jag blir förkyldmen nu är det värre än på mycket länge och feber är inget jag får i första taget heller.

ja som sagt jag mår så nedrans dåligt och orkar knappt hålla mig uppe har precis fått i mig panodil och ätit lite men är likblek och hostar tills jag nästan spyr
    dessutom så hann ju alwin vara 2 dagar på dagisiaf imorse vaknade han med 40,3 i feber och filippa hade feber igår kväll igen 38,4 så nu har jag ring VC för alwin tar sig åt ena örat oxå så dom två ska vara där 15.30 i em freya hade hög feber inatt men nu är hon feberfri och äter bra iaf!!

• 7 michelingodingar

pilea: men vad otäckt att det knäpper och att det bara rasade in
    hehe ja vem vet

skönt att det gick bra och jobba iaf!!

tack nja lite vila får jag iaf och maken tar det mesta hemma just nu men barnen vill ju gärna vara där en annan är så jag har lagt mig i soffan där vi får plats alla
    kännermig litepiggare nu med panodil i kroppen har tagit ipren under gårddagen som inte gjorde nån som helst nytta men panodilen däremot tar ner febern!!

ja fy igår kväll frös jag  så jag hackade tänder och när jag fryser så pass så får jag sån fruktansvärd smärta i brösten så jag sa till maken att jag går upp och duschar o jo då hann ställa mig i duschen och få varmvatten över mig när det helt plötligt vart kallt då hade pannan stannatför ossDemon så jag stod uppe i badrummet och frös ÄNNU mer och visste knappt hur jag skulle få mig kläderna igen!!

• 7 michelingodingar

am zandra: japp
    nä jag får se efter hand om vi kan skrapa ihop lite pengar så jag kan åka med!!
    suck ja läk hade sagt till maken igår att typ hela samhället låg med detta
    vad bra att barnpsykologen ska puscha på lite för eran del
    men vad jobbigt med dina bihålor du kanske ska be dom kolla upp det!!
    jobbigtatt du fått lite ångest igen men är väl inte konstigt med allt som var och runt er!!
    men shit vad Linn äter kännerh hon ingen mättnadskänsla eller och jag som tycker agathon äter som en häst men Linn tar priset!!

pilea:aha lät som att taket skulle rasa in nu ser man bättre hur det kommer att se ut och det blir nog kanonfint när det är klart!!
    ang FK så får man inte ta FP och samtidigt jobba men däremot så tror jag du kan ta typ en halv dags FP men bättre du ringer och kollar med FK så det inte blir en massa strul sen.

Det är virus som härjar så barnen fick 2 jätteflaskor med mollipect utskrivna igår men fasen så surt det går inte på högkostnadsskyddet så nu har vi lagt ut först 172 kr för flaskan som vi fick utskriven i förraq veckan och igår gick det ytterliggare 418 krSkrikandes 
    Idag är jag feberfri iaf men mår ändå halvtaskigt och har hostat så jag spytt inatt så jag somnade inte förrens 04 har hostat sönder alla muskler som finns känns det som , just nu är både alwin och freya feberfria iaf men det var sammaigår fm med freya och sen på em hade hon 39,2 i temp. Idag har abbe 38,3 i feber så nu är det väl hans tur och igår avslutade agathon sin PC-kur och idag har han 38,8 i feber dessutom har maken legat med feber hela natten men ni ska ju inte tro att han är hemma!!
    dom 3 stora är iaf skapliga nu om än hosta och förkylda men dom är i skolan iaf.

• 7 michelingodingar

xgirl: ja fy så här dålig är bra länge sen jag var!!
    ja agathon hade feber hela dagen igår och verkar som en ny öroninflammation tagit fart för han var jättegnällig och så var det kladdigt vid ena örat
    får hoppas selma bara hade en natt nu så hon sover i sin säng hädanefter!
    skönt att ha ett funktionsdugligt kök man blir lite låst utan det!!

vad bra att du får fylla i ett formulär så ni kan börja nysta i om detär depression!!

am zandra: men fy tusan är detinte du så är barnen hoppas det vänder fort och att ni snart är pigga!!
    vad skönt att det flyter på så bra för noah!!
    men knepig psykolog usch det är jobbigt när dom liksom inte verkar lyssna på vad man säger känns ju  inte som nån större mening o gå dit då

agathon var  inte alls pigg igår och somnade en timme innan läggdags så vi fick väcka honom och hålla honom vaken ett tag men sen somnade han och sov 40 min sen var han orolig och skållhet trots alvedon så vid 20.30 så gick jag in och la mig med honom i våran säng och  jag somnade som en stock medans agathon låg och slumrade oroligt och vid 22 tiden så tyckte maken att jag minnsann kunde lägga agathon i sin sängnu för han kan inte sova när vi harbarnen i vår säng och där sov agathon ända tills 06.45 och idag verkar febern vara borta och han sitter på golvet nöjd och glad och leker

abbe har fortf feber men inget som han är direkt påverkad av iaf vilket är skönt
    jag vaknade vid 01 inatt med feber igen och huvudvärk så det var bara och gå upp o ta panodil men nu känner jag mig  skaplig iaf dessutom har jag inte hostat så jag spytt inatt utan kunnat sova och det kändes jätteskönt!!!

• 7 michelingodingar

am zandra: stackars linn feber oxå men skönt att hon inte har spytt mer kan förstå atthon blir arg avattinte få äta den mängd hon vill
    hmm speciell psykolog men huvudsaken att noah får en hjälp han behöver men du dra er inte för o be om en annan om ni känner att ni inte kan ha henne!!
    tyckerdu ska ringa läk och bedom kolla dina bihåler du kanske behöver en pc kur för o bli bra!!

Glittrax: högkostnadsskyddet är kanonbra iaf när man som vi får köpa medicin till fredde som skulle kostat oss ca 1500 kr varje månad men med det skyddet så betalar vi medicin upp till 1800 kr sen har vi gratis medicin ett år från första inköpsdagen och alla barnen räknas in under samma skydd så barnen får här får gratis medicin men så finns det vissa läkemedel som dom  plockat bort från högkostnadsskyddet

fasen vi har hittat 2 mamut sängar + 2 tillhörande mamutgarderober det är alltså serien mamut från ikea helt nya med nya madrasser och grejjer för 2000 kr och jag vill verkligen ha det till  pojkarnas nya rum som blir men trorni maken orkar åka och hämta ellerSkrikandes fanlite kan han vl offra sig sa att vikan ju ringa på dom och hämta typ i morgon el på söndag i såna fall men näää då.......

fasen våran ena katt varinne inatt och han har fullkomligen dränkt in barnens myspöl med kattpiss jävla kattrent ut sagtDemon inte vet jag hur jagskakunna tvätta skumgumit i heller så allt kattpiss och lukt försvinner!!

• 7 michelingodingar

fyy fan jag som mådde skapligt igår är helt däckad och sönderhostad gör ont överallt och feber som kommer och går och idag har jag sån hemsk värk från ögonen och bak i nacken abbe har haft hög feber inatt och agathon började få feber igår em vid 17 låg han helt apatisk och så kokhet trots alvedon så vi duschade honom och  gav ännu mer alvedon men då spyr han som en räv så det blev o ge ipren supp sen har han legat och flämtat medtagen inatt av febern så vid 01 var jag upp och gav ännu mer supp och då lugnade han ner sig och nu är han feberfri

detta blir ett egoinlägg jag återkommer när jag mår bättre

• 7 michelingodingar

Glittrax:jo då medicinen till barnen går på ett och samma högkostnadsskydd vilket är kanonbra!!
    men fy jag känner igen den där scenariot att varagravid ha en man som e borta och som inte ringer hem när jag vänta freya skulle maken på utbildningi stockholm och han vägrade ha telefonen på så visa kvällar ringde han inte  ens och jag gick med hemska förvärkar som bara blev värre o värre o sista dagen han skulle göra examensprovet så fick jag ringa hem honom för då hade jag värkar med 5 min mellanrum men då var det o rita kors i taket att jag fick tag på honom
    hoppas ni kan reda ut det och att du kan få honom att förstå hur du känner!!

xgirl:ja det är bara receptbelagd medicin det gäller

am zandra:men fy tusan så du klarade dig inte iaf krya på dig och hur mår du nu? din ångest låter inte alls bra har du nån du kan vända dig till ang den?
    har inte tänkt på1 årsdagen än det tar vi som det kommer

stars:hej och tack för tipset har fått slänga ut myspölen på altanen så länge och den åker nog med till tippen tyvärr men ska ta tillvara på tipset iaf

här känns det liiite bättre men så fort det känns som att nu vänder det så kommer febern igen min hosta har lugnat sig ännu mer nu men alwin har fått hostan och hostar något hemskt!! abbe har ingen feber just nu iaf och agathon ja han är såååå grinig  och missnöjd inget vi gör hjälper igår kvll kom febern smygande på honom igen och trots dubbel dos av panodil supp både vid 18 tiden och vid 01 så funkade den inte och jag har fått sova med 30 min intervaller hela natten och kl 06 skulle han upp och då var febern borta och han har inte haft feber på hela dagen!!
    något som är så frustrerandeär att jag inte känner nogon smakeller lukt och har inte gjort på 6 dagar nu jag får fullständig panik kan inte beskriva känslan  men det är som en skräck jag fått att tänk om det aldrig återkommer igen
    kände lite smak o lukt igår fm men det försvann igen och idag kände jag dock lite mer lukt och smak men det är ca 1 timme på morgonen sen är det borta resten av dagen

• 7 michelingodingar

am zandra vet du den där magsjukan låter som den vi fick, den höll ju på så där med vissa av barnen att dom spydde och sen var detuppehåll flera timmar och man trodde att nu är det över men så kom nästa och det höll i sig 4 dygn medspya och sen 2 dygn till på det med världens diarre och efter det kom denna hemska förkylning med en hemsk hosta hoppas innerligt att det inte är samma virus som vi åkt på!!
    jag verkligen harpanik över att inte känna lukt eller smak hua men igår kväll kände jag lite igen och nu har  jag lite smak o lukt så det kommer sakta tillbaka iaf

du passade bra i bägge paren med glasögon men dom röda fick du lite färg i ansiktet medans med dom andra så blev du lite blekGlad

hinner inte mer nu men jag tror agathon håller på o få vattenkoppor han hade en röd prick i pannan igår som jag tyckte såg lite misstänksam ut nu har han fullt av såna i ansiktet o framför allt i pannan men än är det inga vätskeblåsor så jag hoppas jag har fel just nu för jag känner att nu får det fan vara bra!!

• 7 michelingodingar

am zandra: huvaligen hoppas verkligen att ni komer klara er från o bli sjuka så länge iaf!!
    suck ja efter att jag skrev förut så tänkte jag att jag måste nog kolla hur agathon ser ut på kroppen och öppnar pyjamasen och tjolahopp hela bålen på honom är rödprickig men där ser det mer ut som virusprickar så det är liksom 2 olika sorters prickar han har jag ringde iaf till bvc och rådgjorde lite med henne om vad det kan vara och hon är så go vår lotta så hon kommer hit vid 12-12.30 och kollar honom och eftersom han är så ledsen all sin vakentid och missnöjd och knappt äter så skulle hon ta med så hon kan kolla halsen och öronen  samtidigt på honom!!

haha hoppsan ja då bör du nog skaffa nya glasögon nu

glittrax: men inte nova oxå fy hoppas ni klarar er iaf!!
    typiskt att du inte kan ha med sambon på läkbesöket idag då

suck ja jag hoppas innerligt just nu att det inte är vattenkoppor iaf även om det skulle vara skönt o ha det avklarat men just nu så vill jag bara att vi alla ska få en chans att få må bra

Freya är på dagis idag första gången på en månad nu och alwin är med på dagis idag snoriga och hostiga men så pass pigga anser jagatt det nog bara är skönt för dom o få komma ut och göra något annat!!
    abbe hade ju hög feber sent igår kväll igen och agathon likaså fattar inte vad det är som ger feber nattetid bara

nää åter till städandet allt har kommit efter här nu när vi varit dåliga!!

• 7 michelingodingar

vattenkoppor är det inte däremot så skulle min bvc lotta ringa VC på stört så vi får komma dit och utesluta scharlakansfeber hon sa "det kan vara virus men hon skakade på huvudet och sa att hon nog är rätt säker på scharlakansfeber  
    dessutom pratade jag med maken nu och ett samhälle som ligger en bit härifrån har haft samma virus som vi har MEN så har dom blivit friska och så har feber dykt upp igen plus lunginflammation på det herregud måtte inte vi få det oxå

återkommer senare ska hämta freya strax och sen till tandläk med abbe och henne 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)