Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

pilea ja inom området där du bor är det noglättare o bli av med grejjer!!
    ja rulltårta kan ju vara nått!!

haha nä förvisso men vi andra som inte spyr än behöver ju nåttFlört kom på att jag hade lite pengar ute så jag kan kanske be nån av tjejjerna att handla lite sen typ köttfärssås på burk o spagettiTungan ute

• 7 michelingodingar

pust nu är dom 4 minsta lagda måtte det bli en lugn natt!!

am zandra; ja det ärmaken i ett nötskal han kan jobba med magsjuka om det är såObestämd man kan ju faktiskt tänka lite på sina medmänniskor oxå!! fan han kunde väl fått skiten när han var där istället för här hemma
     Men vad jobbigt att ni ska bli utredda så länge trots att allt nu är löst visst det är ju bra attdom verkligen bryr sig men ja nån måtta kan det väl vara och vaddå så det hänger bara på noah om ni får en stödfamilj vad konstigt för våran del så har vi blivit erbjudna det för hela familjens skull!!

har noll koll på vattenkoppor tyvärr här är det 10 år sen våra stora hade det så jag minns inte mer än att dom hade skiten samtidigt!! har  gått vattenkoppor här men än har dom minsta klarat sig.

pilea: jo då spagetti och burkköttfärssås alexandra var så snäll o sprang bort till affären åt mig ingen höjdarmat men idag fick det bara duga med det!!

madde: suck ja säg vad vi inte har just nu jag är genomförkyld o tror skiter sitter i bihålorna har dessutom fått en vagel i ögat så det gör ont och är svullet, alwin har haft feber sen mitten på dec och i helgen spydde han, i förrgår kväll upptäckte jag att agathon hade 39,4 i temp och freya hade 39 o bägge är oxå förkylda dessutom har agathon åkt på magsjukan här idag, inatt fick maken magsjuka och abbe spydde och har sin andra jävla öroninflammation på ett par veckor dessvärre harhans ena rör åkt ur örat så då får han ju så ont och filippa kom hem med huvudvärk och är genomförkyld  jaja vad är väl en bal på slottet eller hur var det askungen sa nu igen

synd att du bara hinner träffa julius på kvällarna nu men du jobbar heltid va? du har inte funderat på o gå ner lite i tid så du får mer tid med honom?

Glittrax:vad bra att du oxå ringtoch får komma o pratam hur mår du annars nu med tanke påallt?
    stackars nova som inte är pigg hoppas det snart vänder och hon får tillbaka sin energi!!
    kanske är en släng av magsjuka som ni åkt på eftersom du med mått så konstigt och varit dålig i magen?!!

herregud det är som bomull i huvudet så hoppas jag inte glömt nån nu!!
    agathon spydde ju kaskader på fm och sen var det lungt i flera timmmar tills ca 17-tiden då börjar han igen o spy 3 ggr spydde han och jag har fått byta kläder 2 ggr idag pga spyornaKräks han har nästan inte ätit nånting idag och ännu mindre druckit något,  abbe har klagat på sitt onda öra och även sprungit några ggr på toa  o sagt att han behöver spy men det kommer ingenting och alwin har sån dunderdiarre så det är som frätande vatten
    det är det här som är nackdelen med o ha många barn

• 7 michelingodingar

madde:ja men det var ju ändå ett bra schema du har, tråkigt när jobbet blir ett sånt måste för att fådet att funka ekonomiskt bara.

am zandra: men herregud o behöva svara på så därmånga frågor förstår att det måste vara himla jobbigt och ångestladdat att behöva dra upp sin barndom bl a.
    det är ju fan inte kloktatt soc ringde DIG när du låg inlagd
    jösses vad Linn äter men det är väl bra här äter ju agathon som en häst och min käre make var o handla häromkvällen och kommer hem med den lilla 6 mån burken barnmat hmmmm undrar vad han tänkte på då den inte mättar på  långa vägar!!

pilea: jo maten fick duga ;.)
    vad skönt att ni snart har väggen riven och kan påbörja köket!!
    visst blir barnen stora fort kan knappt själv fatta att abbe blir 5 år i höst känns ju för tusan som det var bara nån månad sen han kom ju!!

inatt har jag fått sova lite mer agathon vaknade vid 01.30 åt då lite välling men spydde upp lite igen sen sov han till 03 då vakna jag med ett ryck av att jag hör honom spy o dt var som en stråle rätt ur honom, han hade lyckats träffa spjälskyddet snett ovabför hans huvud o kudden var full men agathon sov så jag fick väcka honom för o göra rent kl 06 vråla freya dåär det hennes tur så nu sitter hon här med en hink  o mår skit dessutom kom filippa ner o tjöt o bara skrek att det var skit o det bara rann o innan jag fatta att det var hon som råkat göra på sig så hon är hemma från skolan oxå!!

• 7 michelingodingar

am zandra: män är från mars ibland tror jag dom inte tänker allsDrömmer
    nä spelar ingeb roll att det var en av dina bättre dagar när hon ringde gode tid bara komma på tanken liksom!!
    haha får ni packhjälp av Linn

Pilea: jobbigt att du har så ont av ischias finns ju inget direkt man kan göra åt det heller eller?
    här kostar Libero 108 kr/paket på willys kvittar stl eller ja newborn kostar 40 kr men det ligger runt 46-52 blöjjor i om jag inte minns helt fel nu  har dom en familjevecka på willys så det är ta 3 paket blöjjor(alla blöjmärken) och betala för 2 så det ska jag uttnyttja

ja här har jag sanerat o skrubbat toan på bottenvåningen i dag fy fasen jag villverkligen inte ha skiten

Freya har nu piggnat till och ätit några kex och svept några glas med coca cola och proviva dryck kanske inte det mest nyttigaste men är man magsjuk så är man o då får man cola här iaf men usch vad jag led med hennenär hon satt i soffan hos mig o hinken framför sig o spydde får hoppas det är över för henne iaf!!
    Agathon har jag fått i en stor burk barnmat samt lite provivadryck och det är ett jättesteg bara det hoppas han får behålla det nu bara!! filippas olycka i morse var nog bara en tillfällighet för hon är som vanligt och har inte behövt gå på toa ens efter det däremot så är alwin fortf så jättelös i magen o abbe är inte riktigt bra klagar på att det känns som han ska kräkas
    Jag kännermig piggare iafoch vageln i ögat har minskat o gör inte ont åtminstone!! men jag låter som om jag skulle hamnat i målbrottet och hostar lite.

förresten här har agathons ena hörntand i överkäken brytit igenom nu och 3 till verkar vara på g i överkäken är så svullet och syns så tydligt men har inte kommit igenom tandköttet än!!

• 7 michelingodingar

pilea:är säkert tänder som är på g om dom syns såpass!! kan det vara det som spökar kanske o därför han är lite dålig i magen o inte vill äta riktigt?!!
    oj var det så pass många blöjjor i det  liberopaketet kollade paketen vi har o agathon drar ju stl 6 nu och alwin likaså och i up&go paketet var det bara 38 blöjjor och det vanliga libero stl 6 var det 52 blöjjor herregud vilken skillnad bara 38 blöjjor i up&go

det ser ju ut som att du äter bra mat iaf du kanske skulle lägga på lite extra fett på din mat och anv ren vispgrädde till såsen kanske byta ut fruktmellanmål till något mer matigt mellanål och äta frukt som typ efterrätt efter lunch och middag annars kan du alltid få lite extra kg av mig

peppar peppar freya och agathon har fått behålla det dom ätit och nu tog faktiskt filippa med sig abbe, freya och alwin ut på baksidan jag och agathon stannar inne då han sover just nu ärklarblå himmel och solen skiner men uschvar juändå så himla kallt!!
    frågade freya om hon verkligen orkade att gå ut men joho envis som synden så ut det skulle honDrömmer 

• 7 michelingodingar

jaha så är det när man får springa ifrån när man skriver då hinnerdet kommafler inlägg

xgirl:ja det ärju svårt o undvika att inte bli smittad men man får göra det bästa av det helt enkelt!! är inne på tredje året som jag inte fått magsjuka öht när dom andra haft det så ja det lär väl snart vara min tur

ja herregud tänk om man själv inte vaknat då kanske han kvävts av spyorna men några av våra andra barn har faktiskt gjort samma sak och det är riktigt otäckt!!

usch o behövaligga o trängas så där och visst nihar ju låtit henne sova hos er hela tiden men nån gång måste hon ju sova i sin egen säng och det bästa är kanske o vara stenhård o säga att nu är hon så pass stor att hon ska sova i egen säng och sen gå tillbaka med henne. Mina svärföräldrar lät ju deras sista sova inne hos dom och det tog jättelång tid för dom att få honom o sluta komma in till dom tror han var närmare 7-8 år innan dom lyckades få honom att sluta kommain till dom. detta har resulterat i att här får barnen ytterst sällan sova mellan oss nattetid men dom har fått sova hos oss om dom varit rejältsjuka eller om dom kommit runt 04-05  på morgonen maken har inte gillat alls att jag lagt t ex agathon mellan oss på natten men ibland har jag faktiskt behövt få sova så då har han fått ligga jämte mig.

vad mysigt att arvid börjat vinka dom börjar bliså stora våra små kottar ochgrattis på 8 mån dagen

• 7 michelingodingar

am zandra: sparka till dan så jävla hårt du kan från mig låt han för fan inte sitta o slappa så där igen blir totalt vansinnig när jag läserDemon se till att DU inte hamnar på botten igen vännen!!!!!
    men ja vad bra att ni kan få hjälp avkyrkan det hade jag glömt!! tänk oxå på att majblomman finns och du du behöver inte alls skämmas gode tid kommer ihåg när jag fick telesamtalet från kyrkan häromåret då prästen kommit att tänka på oss när dom skulle ge bidrag från en fond för familjer med barn som har handikapp jag fan grät av lycka det räddade våran jul!!!!!

ja men linns tänder kommer hon e ju så sablans snabb med allt annat ju

phu maken har fortf inte kommit hem från stockhom undrar vad detär som dröjer eg..... hur somså kunde jag sticka iväg en snabb vända till affären o köpa lite nödvändigheter så månadshandlingen får väl bli till helgen istället ska ju ha kalas på  söndag om inte jag ligger o spyr då förstås!!

• 7 michelingodingar

suck igår kväll gickjag upp som vanligt innan jag går o lägger mig och kommer in till freya som ligger o sover invirad i sitt täcke bland spyor   hon hade dessutom lyckats spy botten full på hinken hon hade vid sängen men hon hade inte ropat om det, inte ett ljud hördes från deras rum igår kväll så jag tänkte dom somna nog jättefort var bara till o väcka henne och börja göra rent!! innan 23.30 ropade abbe att han behövde gå på toa så jag gick med honom o han säger då att han inte mår så bra o hostar o hulkar o harsig så jag rusa in o hämta hinken inne hos freya och satte den vid abbes säng mer hann jag inte förrens han spydde rätt ut jag kände hur min mage var i obalans o tänkte att jaha nu är det väl min tur men nää det blev inget mer av det!!
    däremot så badade agathon i skit när jag var klarhos abbeSkrikandes fyy fan nu vill jag ha ett slut på det här!!!!

pilea: jobbigt att du ändårasar i vikt du kanske skulle behöva gå och kolla upp det där för det låter inte  normalt!!
    vad jobbigt att max inte äter riktigt men det kan ju vara pga tänderna!! sen ärdet ju perioder då barn äter mer o sen mindre du kan ju försöka ge honom  mindre mängd men erbjuda mat lite oftare o se om det funkar.
    maken kom hem sen vid 19.30 och han brukar oftavara hemma innan kl 18 annars och jag hade sms:at honom under dagen men inte fått något som helst svar.

am zandra: muttrar på dan fattade han sen när du började gråta? är ju fasen inte meningenatt du ska behöva ha det så där men ta inte bara o gör allting själv utan sparka till dan o fråga om han vill att du ska hamna på psyk igen låt honom inte ta dig för given!!!!

usch ja detta att man Måste göra saker o ting för o känna att man får ro men vet ni man är ju två i ett förhållande och allt ska väl ändå inte vi tjejjer behöva göra!!  förut hade jag hemskt samvete om jag inte typ skrubbat från golv till tak varje dag eller om disken fick stå osv och maken kunde klaga men jag har ändrat mitt tänk o visst jag städar en gång varje dag här men river sen barnen ut igen ja då får detliksom vara o vill nån städa så varså god säger jag klagar maken så finns det absolut ingen o inget som hindrar honom ifrån o städa nä bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete!!!! 

• 7 michelingodingar

fy fan har man rätt o be sin syster fara så långt ögat bara når???? kommenterade hennes status på fejjan där hin vill att folk ska säga direkt till henne om man är orolig pga hennes maniska träning och viktnedgång o jag sa precis vad jag tyclkte o när hon hellre prioriterade o träna än att komma o fira alexandra på söndag så fick ju jaG höra ett o annat o helt plötsligt så var det jag som aldrighörde av mig eller kom på besök och att hon vartrött på oss osv osv herregud hon är så ghaaaa finner fan inga ord!!!! jagvar tveksam till o svara för jag vet att det alltid urartar till o bli pajkastning mot mig!!!!!

xgirl:usch förmensen men du har väl väntat rätt länge på att den skulle komma??!!
    jobbigt att arvid var vaken vid 21 igen !!
    gott med tacos och skönt att det blir lite bättre plats i sängen inatt
    kul med ikea hoppas ni får en toppendag!!

usch ja denna veckan har inte varit rolig alls maken har jouren i morgon till sönd morgon så jag hoppades ju på lite sovmorgon i morgon bitti iaf!!

CA: åh men det är ju inte så långt bort för bebis nu då förvärkar kan man ju tyvärr gå med hur länge som helst men för din del hoppas jag det är starten för bebis att kika ut men du försök o vila  lite oxå

Glittrax: haha jag har inte ens frågat har varit så mycket så jag har bara tänkt att han har väl haft fullt upp på kick offen
    man tycker ju männen borde se lite vad som behöver göras men nepp det är som o ha en tonåring till emellanåt
    jobbigt med ditt höga bltr bara, bra att dom tagit prover o ska kolla iaf!!

återkommer agathon är så gnällig

• 7 michelingodingar

ok forts följer

pilea: jo då maken hade haft kul men  stackaren som fick dela rum med maken säger jag bara maken snarkar då o då o speciellt om han är lite småsnuvig och har druckit några öl så den stackaren hade puttat på maken ett antal ggr o sagt åt honom att han snarkadeDrömmer

ja jag vet inte hur tusan dom kan spy så där utan o skrika sen eller vakna ens!!

skönt att max äter bättre idag iaf!!

am zandra:tack ja jag hoppas att jag klarar mig iaf har druckit lite proviva o intalar mig att det skyddar
    men fan att han inte fattar o vaddå överdriva jag blir galen men det hjälper ju inte dig tyvärr tycker du ska göra som när du låg inne o skälla utav bara fan o säga ett o annat igen ge honom ett ultimatum annars en fot i röven

nu spyr ingen iaf men däremot så är agathon alwin o abbe såååå lösa i magen så det är som vatten agathon får jag inte i nån gröt eller mat direkt utan han hulkar o håller på o spy men lite yoghurt och välling får jag i honom iaf!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)