Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Glittrax:tack men jag tyckte vi blev helflummiga ju dessutom så tycker jag att jag blir stor som ett hus på kort o avskyr därför o visa upp mig och ser allmänt "muppig" ut
    nej halsbränna är det inte får se om det ger med sig annars fårjag be min läk kolla upp det.

skönt att det inte fanns äggvita iaf men du borde ju kunna bli sjukskriven för ditt höga blodtryck eller var det medtaget på  din sjukskrivning redan? Är väl inte konstigt om du har ångest med allt som varit o din BM verkar ju helt knäppom jag ska va ärlig!! kunde äl kläckt det där tidigare och sett till att hjälpa dig komma till någon annan då

Ca: tagga ner lite o släpp att du måste vara perfekthela tiden vi gillar dig ändå
    tack jo det är allt som oftast mysigt med alla barnen men ibland önskar man att man inte hade en enda
    Jag tycker oxå om serien familjen annorlunda så kul o se andra stora familjer och hur dom fixar vardagen sen vinklas ju mycket i tv så man får kanske ta saker o ting med en nypa salt men ofta känner man igen sig i så mycket
    jo då alexandra var ju med o fick välja presenter så hon var mer än nöjd
    ja jag tyckte oxå läk var lite för nonchalant i detta med febern vaddå hur normalt är det att gå med ständig feber en månads tid egObestämd visst vi hade kunnat fått sätta oss i bilen och åkt 10mil redan igår men eftersom proverna var bra o så så kände jag att vi kan ju avvakta lite till då

förskolan var ett steg före mig ang detta med att freyas avd bytt dag på allmän förskola och vi fick välja om vi ville byta dag för abbe och alwins del med så nu ska dom gå månd-onsd istället dessutom så får alwin komma trots sin förhöjda temp men han är ju hur pigg som inte snorig,hostig utan leker äter och är pigg och glad så då var det ok att han fick komma

igår kväll var jag ju på årets första zumbaträning o nu har dom bytt program o herre jäklar snacka om tempo o nya steg och grejjer det var liksom för snabbt för den musiken så man kunde inte hänga med alls så brasom man ville och dom flesta hade jätteproblem till o hänga med!! till våren ska dom även byta ut ett vanligt zumbapass mot ett zumbapass med hantlar så jag skrev på intresseanmälan kan vara kul det med

• 7 michelingodingar

xgirl:men vad surtom ni ska behöva byta dagis bara för att få ha henne på allmän förskola och det där 3tim/dag är ju värdelöst så hade vi när fredrik var liten usch då är det bättre med 9-14 3 dag/vecka istället!!
    haha ja jag tänkte oxå på att agathon såg mycket större ut än alwin o visst det är inte så mycket som skiljer dom åt men jag tror att agathon kom rätt långt fram på bilden medans alwin hamnade ju mer bakåt i soffan!!

vad jobbigt att arvid skrikit så inatt och att din sambo inte kan ta honom när han ändå är vakenSkrikandes 

Eg var det så att vi var nöjda efter 2 barn eller rättare sagt jag var nöjd (hade liksom inte tänkt ha barn öhtDrömmer) men maken började prata om ett tredje ganska snabbt efter att lexan föddes men jag var tveksam om jag verkligen ville hur som så läthan mig övertalas men efter 2-3 mån försök så kände jag mig fortf jättetveksam om jag verkligen ville och maken verkade oxå börjat tveka och en kväll så prata vi i mun på varandra och ville faktiskt bägge lägga bebisplanerna på hyllen så det gjorde vi men min mens kom aldrig sen vi var mer än nöjda efter filippa och kände att nu var det nog men så blev min svägerksa gravid o fick en liten ursöt kille och gissa vem som blev bebissjuk jag fick tjata i över 1 år innan maken till slut gick med på en nr 4 men det dröjde ytterliggare 2,5 år och 2MF på det innan jag blevgravid och där det tog sig och efter en jobbig graviditet med  massor av blödningar och sen ett katastrofsnitt i v 36+5 där både jag och abbe höllpå att dö så sa vi aldrig mer det var liksom inte värt det men 5 mån efter katastrofsnittet så upptäckte jag av en slump att jagvar gravid och jag tjöt var totalt livrädd och maken blev genomsvett och  kritvit o vi funderade starkt på abort och fick träffa ett par läk innan vi trots allt bestämde oss för o behålla så när freya föddes ville maken fortsätta med nästa o sagt o gjort några mån senare va jag gravid igen men sen bestämde vi att maken skulle sterilisera sig trots att jag då ville ha en sista innan detvar defenetivt slut o jag fick tjata lite på makeno då sa han att vi försöker fram tills att han skulle göra ingreppet hade det inte blivit något plus innan dess så fick det vara för ingreppet skulle han bara göra och 2 veckor innan han skulle göra ingreppet så plussade jag

pilea tack jo dem är rätt lika våra barnSkrattande
    spännande ose vad han väger nu då!! skönt att han sov så bra inatt

• 7 michelingodingar

men gode tid det tog mig över 30 min o bli klar med inlägget så glittrax missa ditt inlägg får återkomma ska lägga agathon o sova o sen käka lunch o städa klart innan barnen ska hämtas

• 7 michelingodingar

glittrax: ok tänkte om ditt höga blodtryck kunde hjälpa till så du fick din sjukskrivning beviljad nu redan!!
    en isande känsla när du har halsbränna det var något nytt brännande känsla har man ju  oftast o hör andra som har annars konstig smak du känner när du har halsbränna dessutom jag får mer spysmak i munnenKräks det gör lite ont på va sida i halsen när jag sväljer precis som om jag skulle "vrickat" till halsen på nått sätt.... jättesvårt o beskriva ser jag

pilea vad söta barnen är max o tyra är rätt så lika varandra men det syns att dom är syskon iaf!!

phu nu har jag röjt kök,hall o vardagsrummet ska ta toan sen med men nu skrek magen efter mat o agathon ville sova igen så nu tar jag en välförtjänt datapaus

• 7 michelingodingar

Pilea:jag delar mer än gärna med mig av mitt späck OCH tuttar har mer än nog av den varan tänkte samma som am zandra att push up eller vadderade bh kanske skulle funka annars får du önska dig en bröstförstoring av sambon
    oj vad max harväxt vad skönt!!

haha maken får fixa sinmat själv om han är såhungrig men min mage kan ju inte fixa det själv utan det får ju jag göra ibland läser man så snabbt och så måste man liksom stanna upp o  läsa igen för man läste helt galet

xgirl: när jag träffade min man så sa han att han ville ha minst 11 barn jag höll ju fan på o smälla av jag var såtrött på allt vad ungar hette pga att jag ofta var barnvakt åt min storasysters barn så jag sa att aldrig i mitt liv att jag skulle ha en skrikig gapig snorig snorunge men haha ja där ser man så det kan bli
    insåg att jag glömde ju svara på åldersskillnaden mellan filippa och abbe, det skiljer 6 år mellan dom.

oj vad snabbt tapeterna kom hem blir det o börja till helgen nu då?
    haha vad rolig kommentar från selma ibland får dom då till det
    påminner mig om alexandra häromdagen så satt hon vid min data o spela cityville och där hitta hon en hjort men så vräker hon ur sig "titta mamma, en grön hjort...... eller så är det en häst som är magsjuk"Drömmer undrar var dom får allt ifrån!!

am zandra: men du hade du inte åkt in så hade du inte levt idag och jag kan inte för mitt liv förstå hur du kan klandra dig själv klart att det inte är ditt fel vännen att dans idiotiska handläggare o arbetsgivare inte borde jobba med det dom gör när dom behandlar folk så  här!!
    Bra att du skrivit ett brev hoppas det gör nytta nu och du ni borde fan gå till tidningarna med detta och berätta hur ni blir behandlade!!!

usch hoppas du inte blir sjuk  mitt i allt nu med!! men vad skönt o höra att du mår bättre iaf!!
    vad kul att ni fått dagisplats till noah iaf men ska ni flytta långt eller bor ni ändå kvar på samma ort?

• 7 michelingodingar

am zandra:klart att jag förstår att du tar på dig en massa blev helt fel när jag skrev så inser jag nu men du borde inte göra det man kan inte rå för att som händer i ens liv även om man kan påverkamycket av det!!
    men usch krya på dig!!
    ok ja förstår vad du menar ang söderfors det är nog så många tänker om denna byhåla oxå men jag stortrivs här!! får hoppas du kommer trivas på det nya stället ändå

så himla glad för din skull om medicinen nu äntligen gör den nytta den ska
    braatt du sparar dina dagar det är ju skit om du ska behöva anv dom och må som du gör o inte kunna njuta av dom!!

här ringde makens kusin precis och ska visst komma hit i morgon  så han tycktejag skulle bakaDrömmer hmmmm vad ska man då baka han gillar ju inte kakor o bullarObestämd kladdkaka vet jag att han kan äta så det får väl bli en sån då
    hanär rätt lätt o prata med o nu så sa han att han skulle ju kika på vårt nya badrum o jag börja skratta lite o sa det är ju inte helt klart än vi har inte ens fått dit en toastol pga maken är så jävla kräsen med vad för toastol vi sätter dit (jag hade nöjt mig med en från jem&fix som nu var nere på 595 kr men inte maken den han vill ha kostar 2000 kr ) och kusinens pappa jobbar som vaktmästare så nu ringde han till sin pappa o då visa det sig att han hade en toastol som visst  skulle vara jättefin så den tar han med sig i  morgon och så får vi den som tack för att maken hjälper sin kusin med bilen

pust märks att man har 4 små hemma för jisses vad dom hittar på härFlört

• 7 michelingodingar

pilea:det låter ju som blindtarmen, har du feber? om du lägger dig på rygg och lyfter upp benet och låter det falla snabbt hur känns det då? eg ska någon lyfta upp benet och släppa ner det utan att man e beredd men nu har du ju ingen som kan göra det åt dig!! du har ingen som kan ta max o sen ringa dagis o fråga om dom kan va kvar längre sådu får det uppkollat??!!

• 7 michelingodingar

pilea:ok hoppas det inte blir värre innan han kommer hem då och att det släpper av!!

• 7 michelingodingar

am zandra:han får bara bli nöjd sen struntar jag i vad han tycker vi behöver verkligen en toa till för här kan det bli kö emellanåt och är nån väääldigt nödig då så gäller det o vara snabb
    usch för sjukhusräkningar
    hoppas du snart är pigg igen!! haha kan se noah o Linn framför mig ochhur dan smyger fram har varit samma scenario här några gånger finns både för o nackdelar när dom kommer så där bra överrens

pilea:konstigt du har men hur har natten varit o hur känns det idag? skönt att fått babyskyddet sålt hoppas bara hon kommer nu då!! kanske dags  för en ny vagn

xgirl: så därhar hänt mig oxå ett antal ggr att dator stänger ner för att konfigurera man blir galen på det
    surt att behöva åka så långt för selmas del och behöva åka 2 ggr dessutomSkrikandes vet hur det är vi har ca 1,5 timmes bilfärd oxå till sjukhuset här!!

Glittrax: men vad skönt att sockret var såbra idag!!! nu kan du vara lugn ang det iaf

igår kom makens syrra med sin sambo hit för o hämta sin dotter så dom bjöd på hembakade bullar och kladdkakemuffins dessutom ringde hon vid 07 i morse och fråga om vi ville kommaoch äta tacos som ikväll herregud jag tror jag tappa hakan vad har hänt liksom men eftersom maken ska hjälpa sin kusin ikväll så ska vi dit i morgon kväll  istället
    håller på o försöka städa igen suck evighets göra kännsdet som men har redan satt igång både tvättmaskinen,torktumlaren och diskmaskinen och vikt en maskin tvätt så  när agathon vill sova omen stund tänkte jag försöka slänga ihop en smet o göra kladdkaka fast jag tror jag gör det i muffinsformar istället.

här tror jag agathons hörntand i överkäken är på gång det lyser vitt däruppe men har inte brytit igenom ännu!!

lexan hade som sagt sin kusin här igår o filippa hade en kompis o så kom ju lexan o kusinen på att dom skulle göra ansiktsmask men istället för mandelolja och citronsaft o vad det nu mer var dom skulle ha i så gjorde dom en egen sörja bestående av vatten, vetemjöl, mandelmassa och vanlig blandsaftDrömmer herregud vilket kladd till slut var sörjan så seg så tog man upp skeden så följde hela smeten ,med som en cementklumpTungan ute och filippa ohennes kompis hade det för länge så det tog ett tag innan dom fått bort skitenFlört

• 7 michelingodingar

am zandra: men detb gör inget med alla inlägg känns bara så kul för det märks att duändå är lite mer pigg o glad än du varit på bra länge nu så typiskt att barnen passar på o tar sovmorgon då!!!
    nää gode tid jag fotade tjejjerna skavisa er sen synd att jag inte fota cementklumpen så kunde ni fått seTungan ute
    ja herregud dessuotm förslog hon o slå ihop alexandras kalas med deras ena dotters kalas då hon fyller nästa vecka men jag är jätteglad att det liksom vänt iaf för innerst inne är hon jättego!!
    så himla mysigt att dom kommer så braöverrens här kan barnen ge agathon nån leksak eller nappen o säga heeeeej men mer är det inte

xgirl: så ni har redan kört igång köksprojektet vad kul vet hur det är vi hade kyl o frys inne i vardagsrummet och hade enbart bara en micro som vi kunde göra snabbmat i eftersom vi rev ner köket totalt från golv till tak så man var måttligt trött på all snabbmat,pizza o hamburgare osv!! nu gjorde vi det mitt i sommaren så man kunde ju grilla o så oxå!!
    jobbigt bara att din migrän kommit igen
    ajaj att han ska bitas så där och att han blir ledsenpå kvällen kan ha ju bero på  separationsfasen den kommer ju i mellan mån 7-9 det hjälper inte om ni bara gårin och lägger handen på honom o småpratar lite?
    jo när vi valde o skaffa fler barn än vadhon "tillät" så tog hon avstånd blev jättekonstig, sur och ville inte öht ta i freya eller alwin och när vi sen "trotsade" henne o skaffade en nr 7 dessutom så hotade hon o sa att då skulle mina barn få vara utan julklappar osv har fått slängt i ansiktet "själv göra själv ha" ett antal ggr och vi har inte haft rätt o få beklaga oss över att vi kanske fått dåligt med sömn en period osv alltså hon blev jättekonstig och rent av elak från att ha varit världens goaste svägerska som ställt upp i vårt o torrt och som man alltid kunnat ringa om det varit nånting till att bli värsta ragatan!! så man är liksom på sin vakt men undan för undan har man sett att hon blivit sitt galma jag igen!! hon sa to m igåratt om vi behövde hjälp med att hämta äldsta hos en kompis som bor några mil härifrån så var det bara o ringa
    ja herregud vilka ideer dom små får och värsta är ju att dom inte kan vika ihop o lägga in igen men dra ut skiten går hur bra som

nu har jag gjort en laddning med kladdkakaemuffins o t o m duschat visserligen med publik så det blev ju typ 3 sek dusch men jag fick duscha iaf och även lagt in freyas ALLA kläder hon rivit ut ur sina lådorObestämd 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)