Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

pilea:därav min smilegubbe till am zandra klart bästa är o försöka resonera men eftersom det verkar lönlöst så kanske samma teknik som den am zandra anv när hon inlagd funkar igenDrömmer

kanske är en släng av magsjuka som max åkt på agathon är likadan just nu

suck ja hon irriterar sig på att folk blir sura när hon är ärlig o säger rent ut vad hon tycker men när det sen komer till kritan så är hon precis likadan!! säga att dom behöver inte kommapå kalaset för dom är här så ofta ändå och barnen bryr sig inte iaf eftersom det är så många som kommer sa till henne att hade det varit tvärtom o jag hade sagt o gjort så som hon gör så hade hon gapat och skrikit och skällt utav bara fan o det sa jag till hnne men det kommentera hon inte ens utan i slutändan är det alltid jag som blir sågad utefter fotknölarna och är inte vatten värd
    prata med maken förut som kläckte "ja du skulle sagt aha är det PMS dags"Drömmer han får mig alltid o inse att jag ska strunta i henne och inte lägga energi på henne när hon håller på så men han höll med om att eftersom så många reagerat så borde hon väl ändå ta ett steg tillbaka och fundera över VARFÖR folk reagerat och inte tusan är det pga avundsjuka iaf!! hon håller på o tränar så mycket så hon nästan svimmar och är så himla yr i huvudet så nu gick hon till läk som inte fann något fel utan sa till henne att det med stor säkerhet beror just på att hon tränarså maniskt!! men då mena hon på att det sa läk bara för att han inte hitta några fel hon kan inte ta det som en förklaring!!

• 7 michelingodingar

Glittrax: så det var pga sköldkörteln braatt du får medicin hoppas det gör att du mår bättre sen!!

• 7 michelingodingar

nääeee jag går fan o drar nått gammal övermig och hoppas på att vakna nästa årel nått
    barnen har så jäkla diarre o agathon har gjort ner sig så pass så 4 ggr har jag fått byta kläder vid middagen så spyr han rätt ut som en fontän och för en stund sen var det freya igen gode tid som en tjock stråle rätt ur henne o när jag nu la barnenså bjöd alwin på en han oxå

suck jag återkommer väl nästa vecka när allt lugnat ner sig!!

• 7 michelingodingar

herregud vilken vecka och vilken tvätthög= BERG när dom började spy i fredags em/kväll igen då ville jag inte vara med mer!! men peppar peppar ta i trä efter det så vände det o ingen har varken spytt eller haft diarre sen och jag och dom 3 stora har än så länge klarat oss

i fredags kväll höll vi på o skita ner oss här hemma vid 21 tiden hörde vi nånting som small till o det var en smäll utan dess like fy fasen filippa kom ner o tjöt så tårarna spruta så rädd blev hon (hon trodde det åskade ) o vi såg i köksfönstret att det liksom rök men vi kunde inte lokalisera var röken kom ifrån o efter några minuter var röken borta i lördags morse såg vi vad det var som hade hänt någon/några hade roat sig med o spränga sönder vår postlåda så locket var bortsprängt o låg ett par meter bort och botten var söndersprängd

i lördags tog jag med mig alexandra o lämnade sjuklingarnamed pappa vi åkte in en vända tillLindex och guldsmedsaffären, hittade ett sånt kanonfint halsband och matchande öronhängen till barnens kusin som fyllde 18 år igår och alexandra köpte lite på rean på lindex då hon fick presentkort av mormor så hon fick 2 tröjor,ett par jeans, en klänning och en bh för 217 kr och jagkom väl inte hem tomhänt heller jag köpte en grön bamse vinteroverall till abbe som han kan ha nästa vinter och en fix vinteroverall till agathon till nästa vinter och en Fix fleeceoverall tunn att ha i vår och det kostade mig 348kr sparade 800 spänn ju

Igår hade vi kalas för alexandra och hennes kusin här och då fick alexandra ytterliggare ett presentkort på lindex så nu vill hon dit igen

CA:jo då barnen fick provivadryck här o jag drack oxå i förebyggande syfte
    men fy vadsurt att allt stannade av efter 6 timmar tyvärr kan det ju hållapå så bra länge förstår att du är merpå helspänn nu än innan iaf!! hoppas liten snart kommer!!!
    mysigt med middagen och få lite  barnvakt så ni kan rå om varandra lite!!
    freya fyllde ju 3 i nov och i somras tog jag med henne och abbe som fyllde 4 i sept förra året på Bio vi såg sista shrekfilmen och freya är en sån som verkligen har myror i rumpan men hon satt jättesnällt bredvid mig eller i knät hos mig eller sin storasyster o kollade på HELA filmen!! det är ju eg bara o prova er fram o funkar det inte ja då vet ni ju och kan vänta ett tag igen innan ni testar man kan ju testa med just en barnfilm som kanske inte är såjättelång.

Leo låter fint ihop med Elias

am zandra: haha ja hon är speciell suck känner att jag alltid får bita ihop o sen kommer hon o låtsas som ingenting o det gör mig vansinnig!! fick en inbjudan till kryddparty hos henne men HA oj fick så "många" bra undanflykter som hon körde med så jag kommer köra med exakt samma fula jävla knep som hon!!

Men vad sent prästen kom men skönt att ni kan få lite hjälp iaf!!

xgirl:ja hon är väldigt speciell men  blir såförbannad för hon satt för lite sen o beklagade sig för att hon fick skit för att hon varit brutalt ärlig mot en kompis o hon mena på att vaddå skulle hon ljuga  för sin vän istället då men när det sen kommer till henne själv så blir det ett jävla liv o alla är dumma i huvudet och man blir sågade utefter fotknölarna!!

hur går det med köket?

konstig mens men kanske är så i början nu!!

pilea:men jösses du har då verkligen lyckats med det mesta i helgen och vilken tur att det inte brann iaf

vad fint det ser ut o bli  såhär långt iaf skönt o få bättre utrymme!!

stackars max låter ju som det vi haft här ju!!

• 7 michelingodingar

pilea:ja du säkert några jävla snorungar rent ut sagt!! vi hade ju såna problem förra vintern o sommaren med att några knackade o bankade på ytterdörren mitt i nätterna, busringde på kvällarna och slängde snöbollar och isklot på ytterväggarna o fönsterrutorna det polisanmäldes ju då fler än bara vi varutsatta så det fickett tvärt slut dessutom harvi sk nattvandrare här och en hade observerat några ungdomar då dom hade röjt vid vårt hus och sen följt efter domså dom fick ju tag på vilka det var iaf men frågan är om det är samma som är på g igen eller nya huliganer otäckt är det iaf!!

hur är det med max nu?

xgirl:tråkigt att ni inte fick så mycket sömn iaf!!
    ja det tar ju lite tid o fixa i hemet närman jobbar o så.
    usch mensen ja den skulle jag fått den 19 jan eg men förljer den samma mönster som den gjort några mån nu så kommer den bara var 6:e vecka så jag skulle tro den dyker upp nästa vecka

am zandra: ja jag undrar oxå herregud tänk om nån skadas
    men usch krya på dig inte bra att det smakar blod när du hostar ju!!
    jobbigt med dan och hela biten med hans diagnos förstår att du tycker det är såjobbigt o dan påminner så mycket om fredde här!!! men bra att ni  verkar vara på g igen!!
    åhh sicken mysig natt ni hade med Linn då

barnen är på dagis o agathon sover o jag gör absolut ingenting ska dock tvätta min jacka som blivit så skitig o vit så syns ju typ allt

• 7 michelingodingar

xgirl:stackars arvid låter som han med fått magsjuka skönt att det verkar vända iaf!!
    vad duktigt av selma o sova i sin säng

am zandra: vet du försök o släpp allt ett tag och återhämta er som familj nu passa på och umgås nu när dan är pappaledig och så himla sköntatt det löser sig på den ekonomiskabiten iaf!!
    jobbigt att du känner bebissug men vet du frågan är om man nånsin kommer ifrån det hur jobbigt saker o ting än är!!! jag ångrar  in sterilisering så det är grymt o bebissuget är enormt o jag undrar samma kommer man aldrig ifrån det!!!

pilea:den där vieon med 2 veckors babyn såg jag oxå gode tid jag kunde inte se klart jag var tvungen o stänga av det
    vad konstigt med din tå du har inte nageltrång?

här har vi varit på barnhab med agathon ochnu är dom sååå nöjda med resultaten så vi ska inte tillbaks förrens i april men då mest för o kolla av fötterna eftersom han är så överrörlig o  så får vi se om han kommer få ett par sandaler som han kan bli hjälpt av såhan står stadigt sen kommer besöken glesas ut så vi kanske bara kommer på kontrol 1-2ggr/ år föro kolla så det inte blir sämre med nacken

en annan sak jag höll fan på o smälla av under mina 32 år i livet så har detta aldrig hänt min syrra ringde o bröt ihop o tjöt och bad om URSÄKT för hur hon hade betett sig hon mår jättedåligt vilket jag har förstått för länge sen men tycker  ändå inte att man ska betee sig som ett svin rent ut sagt men baradet att hon ringde o verkligen bad om ursäkt betyder så ofantligt mycket!!!! och nu i feb  ska dom in på utredning eftersom hon inte blir gravid efter missfallet och detta med att inte bli gravid är något  jag vet som hon mårså fruktansvärt dåligt över men sen var det annat oxå.

• 7 michelingodingar

am zandra: skönt att läk.besöket gick bra o tur du mindes rätt tid

xgirl:så känner jag med just nu man är så  bunden vid sovoch mattider just nu o OM man ändå beger sig iväg så får iaf vi ett helvete på em för agathon är så trött o skrikig så jag håller mig inne går inte ens på öpnna förskolan för tillfället

skönt att ni fått en tid så selmas tå kan bli bra!!

pilea; hur är det med din tå?
    skönt o komma iväg så där!! haha jag är tvärtom dig jag vågar inte ta steget o gå fram till nån och prata för jag är rädd att jag tränger mig på eller att dom inte gillar mig o tycker jag är konstig!! är lite reserverad mot nya människor och upplecvs nog lite tystlåten o blyg  men när man väl lärt känna mig så pladdrar jag på i 170

här har jag haft besök av svägerskan o  hennes ena dotter,jag började baka vid 07 i morse så jag bakade en tuppkaka och en toscakaka som vi fikade dock missade svägerskan tidenlite då jag sa att vi fikar runt 10.30 men hon dök upp strax innan 13 jaja så är det när man  inte läser hela raderna man skriver på fejjan

ang syrran så ja det är fan o rita kors i taket jag pratade igår kväll sen med henne igen o jag hoppas verkligen att hon skärper till sig för även om man mår dåligt så ska ju inte en annan behöva lida för det. jag ställerupp o verkligen lyssnar o försöker stötta o peppa men  just nu känner jag att jag håller  mig på min kant för mer skit vill jag inte ha!!

• 7 michelingodingar

CA: åhhhhh Grattis vilken liten goding så himla söt!! inte blev man mindre bebissugen nu precis skönt att du slapp vänta längre iaf!!
    vill vetal allt sen när du orkar o får tid!!!

am zandra ja passa på o packa under dagarna så ni får vila på kvälen kan ni behöva!!
    hehe det blidde fika 2 ggr Tungan ute jag trodde svägerskan inte skulle komma o när kl va 11 så då fikade vi Skrattande

• 7 michelingodingar

xgirl:jasså är vi lika på sätt så bra då slipper man känna sig ensam iaf kan känna att jag är så himla larvig som är sån!!
    hehe ja bullar o sånt som tar tid avskyr jag o baka men såna grejjer där man typ slänger ihop en smet o så sköter den sig i ugnen kan jag baka bara det går fort!!

• 7 michelingodingar

pilea: ja toscakakan är slut men tuppkaka finns det kvar slänger över några bitar

xgirl:skickar en kram förstår dig här hittar barnen oxå på o man blir såfrustrerad för dom vet ju så väl att det är saker dom INTE får röra häromdagen hörde jag freya o abbe tissla o tassla på toan o kommer in där då har freya klättrat på toan, upp på tvättmaskinen för o nå hyllan där vi har sköljmedel och fått upp korken o tömt ur hela flaskan över golvet dessutom hade hon fått tag på flaskan med vanisch o tömt ut halva flaskan dagen efter var det tvättmedelspulver på hela golvet 

krya på dig fy för magsjukan, önskar jag var som dig o blev jättedålig direkt men jag blir liggandes med magknip o illamående en hel dag innan jag kan börja spy o dessvärre kan jag ytterst sällan spy utan o behöva köra fingrarna i halsen o det är så otroligt jobbigt

am zandra: ja men du är superduktig som klarar av olåta bli även om det gårså  där just nu!!

här ska syrran ta med sig barnen å bada idag men alwin o agathon får vara hemma såvi får busa runt lite skjälva med alwinidag suck måste nog ringa VC om en remiss till barn hans feber ger ju fan inte med sig

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)